Directe verbinding tussen 2pc's

Pagina: 1
Acties:

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hallo Tweakers,
Ik heb een keer ergens gehoord, dat je via modem's en een telefoonlijntje data kunt uitwisselen tussen 2 computers.
Nu wil ik graag weten hoe ik dit kan aanpakken.

Systeem I:
Windows 98

Systeem II:
Windows XP

En ik neem aan dat het gewoon met de snelheid 57kbs/sec gaat (als ze allebei 57kbps/sec zijn) :?

B.v.d

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 22:35
Ik heb het wel eens voorelkaar gekregen vroeger, was ERG lastig... je moet de modems namelijk laten handshaken zonder te bellen en dat ook nog precies tegelijk... maar 't kan. Sorry, maar die modem commando's weet ik echt niet meer uit m'n hoofd!

Persoonlijk zou ik toch 2 netwerk kaartjes halen (25-35 piek per stuk) en een crosslink kabeltje, mooie 100mbit verbinding voor weinig geld!

Verwijderd

Dat is opzich niet zo moeilijk. Je hebt daar progjes voor zoiets als procomm. Dan kan je allerlei verschillende verbindingen over een modem gooien. En dan ook data kopieren. De ene pc moet in een luistermodus staan en de andere belt dan in.

• Boomerang
  • Niet online
Heheh... tis voor m'n oom.. laat em maar lekker nicjes kopen :P

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:42
Misschien handiger om eenvoudig nulmodemkabeltje te gebruiken tussen je lpt / com poorten? Nog sneller ook.

• Boomerang
  • Niet online
hmmjah...
LTP gaat nog wel lukken denk ik...
Ik zal dat es proberen ;)

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Op dinsdag 14 augustus 2001 16:52 schreef The Collector het volgende:
Ik heb het wel eens voorelkaar gekregen vroeger, was ERG lastig... je moet de modems namelijk laten handshaken zonder te bellen en dat ook nog precies tegelijk... maar 't kan. Sorry, maar die modem commando's weet ik echt niet meer uit m'n hoofd!
Hehe... raar modem had jij dan... Je moest gewoon een modem op beantwoorden zetten en de andere dan een verbinding laten openen zonder in te bellen... was geen enkel probleem hoor...
Pagina: 1