Vraag

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-04 14:03
Beste tweakers,

Ik ben momenteel bezig met een nieuwe gaming/werk/studie PC build. Het is dus een allrounder. Ik wil er graag 1440p en 144hz gaming op kunnen doen, op ultra settings met de nieuwste games. De componenten zijn wat dikker uitgevoerd om in de toekomst gemakkelijk te kunnen upgraden, zoals de voeding is daarvoor sterk genoeg (850W).

Ik wil graag dat de PC komende 5 jaar nog goed zijn ding doet.

Ik ben al bezig met het bouwen, de PC is bijna gereed. Er is alleen één ding waar ik nu mee zit. Dat is de videokaart. Ik heb nu een videokaart kunnen scoren via Tweakers, een nieuw gesealde MSI kaart. Echter twijlel ik nu om deze te gaan gebruiken.

Ik overweeg om eerst een goedkope GPU te installeren om vervolgens op een later termijn voor hetzelfde geld een 3080 te installeren. Of zelfs een Radeon kaart (die hebben meer geheugen). Wat zouden jullie doen?

De GPU die ik nu heb kunnen kopen is: MSI GeForce RTX 3070 Ventus 3X OC.

Hoe de setup er nu bij staat.
  • Ryzen 5 5600X
  • 4x Corsair CMK16GX4M2B3200C16 Werkgeheugen Vengeance LPX, 16GB/2 x 8GB, DDR4, 3200Mhz, C16 XMP, Zwart
  • Phanteks Evolv X Midi-Toren Grijs
  • MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI moederbord
  • Cooler Master V850 Gold-V2 PSU / PC voeding
  • MSI GeForce RTX 3070 Ventus 3X OC
  • NZXT X73 Kraken 360mm
De PC, nog niet klaar...

Beste antwoord (via Dutchlimits op 09-02-2021 12:13)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:31

br00ky

Moderator Harde Waren
Een 3080 voor een fatsoenlijke prijs kan je het komende jaar vergeten. Dus tenzij je daarop wilt wachten, lekker die 3070 inbouwen en niet blijven hangen in dit topic. Daar heb je geen 3070 voor nodig :+. Gamen met die handel ;).

Alle reacties

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-05 14:25
Je hebt alles nu... GPU er in en gamen maar... 3070 is zeker goed genoeg voor 1440p, snap niet wat het probleem is... Gezien de componenten (velen voor de looks gekozen precies) die je al hebt lijkt geld me precies ook niet echt het probleem te zijn. Doe eens een upgrade binnen 2-3j van de GPU dan.

[Voor 18% gewijzigd door Inrage op 09-02-2021 11:49]

• Dutchlimits
Punt is dat het voor nu voor hetzelfde geld weggegooid geld kan zijn, terwijl ik wellicht over 2 maand een veel dikkere GPU ervoor terug kan krijgen.

Wellicht doe ik ook wat jij zegt hoor, gewoon gaan met die banaan. Heb zelf nog even een second opinion nodig... soms moet dat even :)

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-05 14:25
Een X570 mobo, mega grote case, overkill voeding en een dure AOI koeler voor een 5600X zou je ook als weggegooid geld kunnen bezien ;) Maar goed, het ziet er wel leuk uit natuurlijk.

• Dutchlimits
Dat is precies voor de upgradebaarheid in de toekomst, als de CPU's met AM4 socket goedkoper worden.

Daarom ook mijn stelling "De componenten zijn wat dikker uitgevoerd om in de toekomst gemakkelijk te kunnen upgraden"

Geldt dus zeker voor de CPU. Ik doel daarbij voornamelijk op CPU en GPU. De rest is eigenlijk al prima.

Opslag met PCIe4 kan later ook interessant worden, nu nog enorm aan de prijs. De mobo is hiervoor ook al geschikt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:31

br00ky

Moderator Harde Waren
Een 3080 voor een fatsoenlijke prijs kan je het komende jaar vergeten. Dus tenzij je daarop wilt wachten, lekker die 3070 inbouwen en niet blijven hangen in dit topic. Daar heb je geen 3070 voor nodig :+. Gamen met die handel ;).

• Dutchlimits
Thanks, heb denk ik mijn antwoord al wel!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee