ik laatst mijn eerste pc gebouwd en zag veel benchmarks in gtaV met +100 fps een vergelijkbare optie van intel (ik weet niet precies welke cpu) terwijl ik een nogsteeds goede maar rare 75 fps met mijn ryzen 5 2600 overgeklokt naar 4,1 Ghz. dus is mijn vraag: mensen met een gtx 1080, hoeveel fps krijgen jullie? in games zoals doom eternal gtaV en tf2.
Vraag
Alle reacties
Niet.
Ryzen 2600 kan makkelijk een GTX1080 aan
Ryzen 2600 kan makkelijk een GTX1080 aan
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
De 2600 kan een dikke bottleneck zijn voor de 1080, andersom kan ook.
Zonder meer over de resolutie te weten is daar weinig zinnigs te zeggen.
Ook kan de monitor de bottleneck zijn als je V-sync aan hebt staan, je krijgt dan maximaal het aantal frames dat je monitor kan laten zien, vaak 60 of 75.
Ook kan de monitor de bottleneck zijn als je V-sync aan hebt staan, je krijgt dan maximaal het aantal frames dat je monitor kan laten zien, vaak 60 of 75.
Ik heb het op 1080p op een 60 hz monitor (voor testen heb ik vsync toch uit)
Niet alleen resolutie.White Feather schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:24:
De 2600 kan een dikke bottleneck zijn voor de 1080, andersom kan ook.
GTA5 is hoogst instelbaar in grafische opties, welke details en hoe groot de drawdistance is, kan het verschil tussen 30 en 130 fps zijn.......
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel Pentium 233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600
Investeer eens in een beter scherm. Wat je nu hebt is basic om beeld te geven.glorkblork schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:18:
Ik heb het op 1080p op een 60 hz monitor (voor testen heb ik vsync toch uit)
op 1080P is 144Hz+ wel gewenst. (ips/tn)
opties met G-Sync(comp)
1080p
pricewatch: AOC G2590PX Rood, Zwart
1440p (hier behaal je minder fps dan op 1080p)
pricewatch: Gigabyte G27Q Zwart
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ram snelheid kan uitmaken, standaard staat ram op wat lagere mhz in moederbord, dus als je profiel aanzet kan het veranderen:glorkblork schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:59:
ik laatst mijn eerste pc gebouwd en zag veel benchmarks in gtaV met +100 fps een vergelijkbare optie van intel (ik weet niet precies welke cpu) terwijl ik een nogsteeds goede maar rare 75 fps met mijn ryzen 5 2600 overgeklokt naar 4,1 Ghz. dus is mijn vraag: mensen met een gtx 1080, hoeveel fps krijgen jullie? in games zoals doom eternal gtaV en tf2.
YouTube: 2400Mhz vs 3600Mhz RAM Test in 8 Games (Ryzen 5 2600)
EDIT: als je het wilt overclocken kan je de volgende link gebruiken (let op, je moet even onderzoeken wat je ram chipset is, is niet altijd makkelijk te vinden, verder moet je een foto maken van de waarden als je klaar bent, zodat je het makkelijk kan invoeren in het moederbord, ook in het moederbord hebben bepaalde settings een andere naam, dus vergt wel wat onderzoektijd op internet om juiste namen te vinden, ik zou ook alles dubbelchecken bij invoeren, verder zou ik ook backup maken van je computer voor het geval dat de ram windows corrupt, ik zou ook testen of de backup werkt zonder in te loggen in windows(met windows usb iso stick), voordat je begint, zodat je weet hoe je de backup moet terugzetten mocht windows corrupt zijn. Zie YouTube: How To Use The Ryzen DRAM Calculator voor tutorial gebruik dram calculator): https://www.overclock.net...h-0-8-dram-bench.1640919/
[Voor 47% gewijzigd door gemiddeld op 10-02-2021 11:32]
ik heb alles op het hoogste gezet met gta en ik mijn geheugen al op 3000 mhz dual channel (zo snel gaan ze ook en ik wil niet echt ram overclocken)
Ik zou zeggen download een programma zoals msi afterburner waarmee je de verschillende waardes kunt meten. Zet dat aan en ga een half uurtje gamen. Kijk dan in grafieken welk onderdeel op 100% draait. Is het CPU dan weet dat de 2600 iets tegen houdt is het de GPU dan weet je het jouw grafische kaart is. Kijk daarbij ook naar de tempratuur die de onderdelen halen. Wordt de grafische kaart zo warm dat hij langzamer gaat draaien om zich te beschermen dan moet hij wellicht schoongemaakt worden. Of klokt jouw CPU zich terug om zich te beschermen dan is allicht jouw CPU koeler niet geschikt voor de overklok. Of de koeler kan de warmte niet goed kwijt uit de kast want de airflow in de kast is slecht.
Er kunnen nog zoveel andere factoren aan de hand zijn. Meten is weten.
Er kunnen nog zoveel andere factoren aan de hand zijn. Meten is weten.
wat voor programma zou ik moeten gebruiken?
downloads: MSI Afterburner 4.6.2
Mocht je er niet uitkomen dan staan er op YouTube genoeg instructievideos om je te helpen
Maar ik denk eerlijk gezegd dat je het eerder moet zoeken in de instellingen.
Als ik dit bekijk : YouTube: GTA 5 - Ryzen 5 2600, GTX 1080 | Gameplay | ULTRA
Dan zie je dat de door jou behaalde fps helemaal niet zo raar zijn. GTA V kan op bepaalde settings gewoon pittig zijn voor je setup. Gewoon ff zoeken op YouTube naar best settings zou je al flink kunnen helpen.
Mocht je er niet uitkomen dan staan er op YouTube genoeg instructievideos om je te helpen

Maar ik denk eerlijk gezegd dat je het eerder moet zoeken in de instellingen.
Als ik dit bekijk : YouTube: GTA 5 - Ryzen 5 2600, GTX 1080 | Gameplay | ULTRA
Dan zie je dat de door jou behaalde fps helemaal niet zo raar zijn. GTA V kan op bepaalde settings gewoon pittig zijn voor je setup. Gewoon ff zoeken op YouTube naar best settings zou je al flink kunnen helpen.
[Voor 50% gewijzigd door Baloes op 11-02-2021 10:32]
Pagina: 1