Toon posts:

Inregelen Marantz SR7011 met Monitor Audio 9.1

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RobinWouterse
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 24-01-2022
Zijn er mensen/bedrijven die bij mensen thuis komen om geluid en instellingen in te regelen?
Of stap voor stap advies en uitleg geven?
Ik heb een Marantz sr7011 in combinatie met 2 monitor audio rx8 front speakers, rx center, rx 1 serrounds, 4 x radius 90hd height speakers en een rel quake sub.
Ik ben al heel lang aan het proberen het geluid goed in te regelen maar heb het idee dat ik het niet helemaal goed doe. Heb er ook te weinig verstand van om eerlijk te zijn.
Ik ben erg benieuwd of er mogelijkheden zijn om hulp te krijgen (tegen betaling) om het allemaal eens goed in te regelen.

Mvg,

Robin Wouterse

Alle reacties

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:43

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

De SR7011 heeft Audyssey MultEQ XT32, dat lijkt mij een goede om mee te beginnen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• RobinWouterse
Dat klopt en dat heb ik ook wel gedaan maar ik heb het idee dat het veel beter kan. Of ik wil misschien te veel... heb wel een oogje op de denon avc x-6700h of de marantz sr 8012. Er word gezegt dat dat ook veel vooruitgang geeft. Maar goed zijn er uberhaubt bedrijven die het inregelen doen of moet ik dan geluk hebben een kenner tegen het lijf te lopen?

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-06 16:33
Ja, die zijn er zeker. Ik zou beginnen bij de dealer waar je de spullen gekocht hebt en anders een lokale Hifi zaak (wel even reviews checken).

Enig idee in welke richting je het moet zoeken? Wat klinkt er niet goed?
Ik zou niet zomaar een duurder model kopen en hopen dat het goed is.

Zijn al je speakers van dezelfde serie? Hebben ze dezelfde woofers/tweeters en geluidsbeeld? Als je speakers niet machten heb je al een probleem.
Verder kun je referentie blurays kopen, dan heb je in ieder geval een goede bron. De ruimte en plaatsing hebben ook nog veel invloed.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:43

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Wat wil je dan? Of wat mis je/wat denk je te missen? Mis je lage tonen? Geven de Atmos speakers niet het gewenste effect? Et cetera.
heb wel een oogje op de denon avc x-6700h of de marantz sr 8012. Er word gezegt dat dat ook veel vooruitgang geeft.
Dat wordt vooral gezegd om dat product te verkopen. Ik zou zo niet inzien wat een dergelijke Denon of Marantz meer zou brengen. Als je zou veranderen zou ik eerder voor een receiver gaan met krachtigere Room Correction. Denk aan ARC (Anthem), Dirac Live (diverse merken), et cetera. Blijft alleen wel dat je moet weten wat je doet. Plus dat de kans aanzienlijk is dat je probleem mogelijk in de akoestiek zit en dat pas je niet zo aan met een ander device.
Maar goed zijn er uberhaubt bedrijven die het inregelen doen of moet ik dan geluk hebben een kenner tegen het lijf te lopen?
Bedrijven die dat soort metingen doen zijn er zeker. Voor Audyssey kan je bijvoorbeeld zoeken naar bedrijven of mensen die Audyssey Pro in (kunnen) regelen. Je kan daarvoor bijvoorbeeld op HT Forum een oproep plaatsen. Het forum van Tweakers is daar helaas niet de plek voor. Ik zou vooral waken dat je niemand in huis haalt die met duurdere spullen het probleem op gaat lossen maar vooral iemand die ook zijn blik op de akoestiek van de ruimte werpt.

Semi offtopic:
Moet de "9.1" in de titel geen "5.1.4" zijn aangezien je praat over "height speakers"? 9.1 is wat anders. Hoe is de opstelling? Als er gepraat wordt over 9.1 en er is 5.1.4 dan is er met de opstelling mogelijk ook al het één en ander niet op orde.
Erapaz schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:35:
Zijn al je speakers van dezelfde serie? Hebben ze dezelfde woofers/tweeters en geluidsbeeld? Als je speakers niet machten heb je al een probleem.
Dat is mijns inziens iets te kort door de bocht. Een center speaker heeft door een andere bouw al een ander geluidsbeeld dan de rest van de speakers uit dezelfde serie. Waarbij het voor surround en height speakers ook niet erg is om niet uit dezelfde serie te hebben.

[Voor 17% gewijzigd door FeaR op 09-02-2021 19:51]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-06 11:36
-Plaatsing van de speakers is belangrijk
-Plaats de microfoon (op een fatsoenlijke standaard) van het Audyssey op zoveel mogelijk plaatsen ook als maar 1 plaats gebruikt wordt
-Zet bij gebruik van een subwoofer alle speakers op small, ook al heeft Audyssey het anders gezet
-Kijk of geluid met functies als Dynamic Volume aan of uit beter is

• RobinWouterse

• RobinWouterse
De enige manier hoe ik de speakers kan toewijzen met front height en top rear is zoals op de foto. 9.1ch.

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-06 16:33
FeaR schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:37:
[...]

[...]

Dat is mijns inziens iets te kort door de bocht. Een center speaker heeft door een andere bouw al een ander geluidsbeeld dan de rest van de speakers uit dezelfde serie. Waarbij het voor surround en height speakers ook niet erg is om niet uit dezelfde serie te hebben.
Klopt, en daarom zou je eigenlijk 5 (of 7) exact dezelfde speakers moeten hebben en deze op exact dezelfde afstand plaatsen. Elke afwijking hiervan is een compromis en kan er toe leiden dat het niet optimaal klinkt. Overigens is dat moet erg, in de bios klinkt het ook verre van optimaal.

Ik geef dus alleen maar aan dat dit voor TS een oorzaak kan zijn waarom de beleving voor hem moet goed is.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee