Hallo Tweakers. Dit is vast voor velen een hele rare of domme vraag, maar van mijn nieuwemoederbord snap ik iets niet. Op het moederbord zitten 2 beeldscherm poorten: DVI en HDMI. Maar als ik daarop mijn beeldschermen aansluit .. helemaal niets: alles is zwart. Gebruik ik mijn oude trouwe grafische kaart (MSI R5450) dan werkt hij prima. De AMD Catalyst software is geïnstalleerd, en 'ziet' ook de schermen. Niet wereld schokkend, maar ik begrijp dit niet. Zou je voor de onboard HDMI/DVI poorten een ander soort grafische kaart nodig hebben, zonder externe aansluitingen (bestaan die ?). Ik ben absoluut geen gamer, ik gebruik mijn PC voor Office, Internet en af en toe een film, dus de wondere wereld van de zeer krachtige grafische kaarten is mij volledig onbekend.
AMD Ryzen of Athlon processoren die geen G in het typenummer hebben, hebben geen ingebouwde videochip en kunnen die aansluitingen op je moederbord dus niet aansturen.
Bij Intel geldt bij processoren met een F in de naam hetzelfde.
Als je dus bijv. een Ryzen 3600 hebt en niet een 3200G dan heb je niets aan die aansluitingen op je moederbord en is een aparte grafische kaart verplicht.
Bij Intel geldt bij processoren met een F in de naam hetzelfde.
Als je dus bijv. een Ryzen 3600 hebt en niet een 3200G dan heb je niets aan die aansluitingen op je moederbord en is een aparte grafische kaart verplicht.
I reject your reality and substitute my own
Glashelder heren. Ik snap het. Geen G bij de Ryzen 2600. Nu is mijn probleem tenminste verklaard. Mijn oude pc had sowieso geen hdmi/dvi aansluiting, dus daar speelde dit niet