Toon posts:

Broadcom netwerk kaartje onvindbaar in Device Manager

Pagina: 1
Acties:

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03 22:17
Ik heb 1,5 jaar geleden een hackintosh gebouwd met daarnaast een tweede, Samsung 870 SSD met Windows 10 er op. Die gebruik ik maar af en toe. Opgestart als 'Mac' werkt deze PC prima, inclusief een Broadcom BCM943602CS draadloos netwerk aka WiFI / Bluetooth kaartje.

Onder Windows werkte de WiFi ook prima, tot ik dit weekend ook de Bluetooth wilde gebruiken.

Ik kan de BCM943602CS zelfs niet vinden in het lijstje met apparaten (!) in de Device Manager.

Broadcom biedt op haar site geen drivers aan voor Windows, want volgens Broadcom moet Windows de driver zelf / 'automagisch' vinden, al dan niet via een update. Dit gebeurt niet, ook niet via de rechtmuisknop opties etc. in Device Manager.

Volgens de instructies (zie screenshot rechterhelft) die ik uiteindelijk gevonden heb, zou de Broadcom netwerk adapter bij groepje 1 (linkerhelft screenshot) moeten staan. Ik gok dat hij nu bij 2 staat. Windows vindt geen enkele drivers voor die drie items.

Ik heb Windows al compleet opnieuw geïnstalleerd maar dat hielp niet.

Ik heb dus drivers gevonden en klaarstaan maar weet nu niet aan welk item ik ze moet koppelen en hoe. Waarom wordt de kaar niet als netwerk adapter herkend en getoond in de lijst?

Lijkt me dat de hardware goed aangesloten is aangezien WiFi / BT via dit kaartje gewoon werkt als je opstart vanaf de macOS SSD.

Ook omdat in ieder geval WiFi gewoon werkte vorige week, begrijp ik niet wat er mis gaat?? :?

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:54

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Rechtsklik op één van de devices in 2 en kies dan voor Update driver. Kies dan voor Browse my computer for drivers.
Kies voor Search for Drivers in this Location en browse naar het pad waar je de drivers gedownload en uitgepakt hebt. Kies voor de hoofdfolder en klik op Ok. Let op dat je het vinkje Include subfolders aan hebt staan. Klik dan op Next. Als het goed is zou hij dan de drivers moeten vinden. Mogelijk zelfs voor meerdere of alle devices. Mocht hij dit niet doen, dan zou je nog kunnen kiezen voor Let me pick from a list en zoek dan naar het .INF bestand voor het betreffende device. Je kunt vrijwel zonder risico verschillende INF bestanden proberen. Als de driver niet overeenkomt met je device, dan zal hij dit vanzelf aangeven.

Succes :)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Vaak moeten voor dit soort kaartjes een extra USB header aangesloten worden om de boel werkend te krijgen. Is die aangesloten?

Wel vreemd dat het in macOS dan wel werkt, maar misschien is dat voor Windows een vereiste.

• laptopleon
ElCondor schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:50:
Rechtsklik op één van de devices in 2 en kies dan voor Update driver. Kies dan voor Browse my computer for drivers.
Kies voor Search for Drivers in this Location en browse naar het pad waar je de drivers gedownload en uitgepakt hebt. Kies voor de hoofdfolder en klik op Ok. Let op dat je het vinkje Include subfolders aan hebt staan. Klik dan op Next. Als het goed is zou hij dan de drivers moeten vinden. Mogelijk zelfs voor meerdere of alle devices.
Dit is inderdaad nu gelukt met Device Manger / Other devices / Network Controller (dus de onderste van de drie) :)

Deze is nu verhuisd naar de 'afdeling' Network adapters en is weer herkenbaar onder de naam
Device Manager / Network adapter / Broadcom 802.11ac Network Adapter
Mocht hij dit niet doen, dan zou je nog kunnen kiezen voor Let me pick from a list en zoek dan naar het .INF bestand voor het betreffende device. Je kunt vrijwel zonder risico verschillende INF bestanden proberen. Als de driver niet overeenkomt met je device, dan zal hij dit vanzelf aangeven.

Succes :)
Ik heb dit ook geprobeerd maar dit werkte niet. Hij ziet maar één .INF bestand. Klopt ook wel want er staat er maar één in. Dus ik neem aan dat die voor de WiFi is dat het setje bestanden wat ik het verder niet gaat helpen om Bluetooth aan de praat te krijgen. :/
Frietsaus schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:08:
Vaak moeten voor dit soort kaartjes een extra USB header aangesloten worden om de boel werkend te krijgen. Is die aangesloten?

Wel vreemd dat het in macOS dan wel werkt, maar misschien is dat voor Windows een vereiste.
Hij moet bijna wel goed aangesloten zijn want WiFi én Bluetooth werkt in macOS, en de WiFi werkte tot dit weekend ook onder Windows. En ik heb in de handleiding die online staat ook gezien dat het zo moet, zoals het nu is aangesloten.

• laptopleon
Tips gevraagd en gekregen van ex-mede-hackintosher @ben2513 om de Bluetooth installer te vinden en met succes geïnstalleerd *O*

Ik vermoed dat dit niet via het Windows Updates gebeuren lukt omdat het een Apple driver is / Apple hier rechten over heeft en zo. Want de installer heeft voorwaarden van Apple Inc. waar je akkoord mee moet gaan voor je kan installeren.

Hoe dan ook fijn dat het gelukt is.

Bluetooth aanzetten en Xbox controller koppelen is nu ook gelukt. Nu kan ik hopelijk eindelijk #scottPilgrimTheGame spelen, die heruitgegeven is, met controller. Want via toetsenbord valt niet mee.

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:54

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Eeeej, lekker bezig! d:)b
Ik was nog een beetje voor je aan het struinen op internet. Als ik het goed zie zijn de WiFi en BT twee separate onderdelen op één PCI kaart. Het geheel maakt gebruik van een losse WiFi chip en een losse BT chip. De WiFi chip wordt netjes herkend en ondersteund door Windows maar de BT blijkbaar niet.
Mogelijk specifiek voor Apple ontworpen en daarom proprietary drivers.

Fijn dat je het op hebt kunnen lossen :)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• laptopleon
ElCondor schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:08:
Eeeej, lekker bezig! d:)b
Ik was nog een beetje voor je aan het struinen op internet. Als ik het goed zie zijn de WiFi en BT twee separate onderdelen op één PCI kaart.
Ik heb hier totaal geen verstand van maar het is wel opvallend dat je bij een PCI-kaart – die toch al voeding van het moederbord krijgt én meer dan voldoende 'dataverbinding' – ook nog eens apart met een USB-connector moet verbinden 8)7
Het geheel maakt gebruik van een losse WiFi chip en een losse BT chip.
Zal er wel op neerkomen dat er maar één tegelijk via PCI kan verbinden of zo.
De WiFi chip wordt netjes herkend en ondersteund door Windows maar de BT blijkbaar niet.
Nou.. de WiFi wordt ook niet netjes herkend hoor :P Zoals in het eerste plaatje te zien is, zet hij ze niet eens in het rijtje Netwerk adapters. Herkent niks. Komt niet met drivers, niet met suggesties, niks. Online niks te vinden bij de fabrikant. Noppes.
Mogelijk specifiek voor Apple ontworpen en daarom proprietary drivers.
Ja, dat moet het gewoon zijn. Dat klopt ook wel want ik heb niet toevallig deze WiFi kaart gekozen: Deze chips zijn compatible / drivers zijn ingebouwd bij macOS. Mede daardoor (zoveel mogelijk hardware gebruiken waar macOS drivers voor bestaan) kan ik deze bak met macOS opstarten als Hackintosh.
Fijn dat je het op hebt kunnen lossen :)
Bedankt voor de hulp :)

Inmiddels de Xbox controller ook aan de praat met Ubisoft Scott Pilgrim vs The World The Game.

Laatste tip voor wie dit ook wil: Eerste keer dat je Ubisoft Connect (de Ubisoft client) + Scott Pilgrim start, werkt de controller niet, ook al is hij al gekoppeld aan Windows. Sluit Ubisoft af, controleer of de controller nog gekoppeld is en start Ubisoft / Scott Pilgrim opnieuw en dan lukt het alsnog. En ik hoop dat dit eenmalig is haha
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee