Vraag

• Jorn23
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 03-03-2022
Mijn vraag
Hi,

Mijn vraag volgt in het Engels omdat ik deze reeds in het Engels geschreven had richting de fabrikant (er even vanuit gaande dat de meeste 'nerds' (niet vervelend bedoeld) hier wel Engels als 'voertaal' hanteren). Jullie ideeën zijn zeer welkom!

I've got problems connecting/forwarding my internet connection from my router via the NETGEAR switch throughout the house via UTP wall mounting brackets.

My set-up is as follows:

From my ISP modem/router a cable runs to the NETGEAR switch, from that switch a longer cable runs through the house to a room upstairs for example, that specific cable ends in a wall mounting bracket where it's connected, from that wall mounting bracket a UTP connector is plugged into the wall mount and runs to the destination device (for example a desktop computer).

Cables are connected the T568B-way on both ends (everywhere, on any cable).

When I do NOT use the switch and I plug in the long UTP cable directly into my router (rest of the set-up the same), it works fine and the desktop PC upstairs will have internet connection. So this suggests there's nothing wrong with the cable connections.

As soon as I am connecting the switch in between the problem pops-up.

Furthermore, when I connect the switch to the modem and a cable from the switch directly to a laptop downstairs (not via the wall mount, but a direct UTP cable), the switch DOES work properly. So this might also suggest there's nothing wrong with the switch...

Could you please help me out on this subject? How will I be able to resolve this issue? I want to connect multiple UTP cables like this from the switch throughout the house to wall mounts.

Would another switch after the wall mount resolve the issue?

Thanks in advance!

Jorn

Relevante software en hardware die ik gebruik
NETGEAR GS108 switch
KPN Experia Box

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zie omschrijving

[Voor 10% gewijzigd door Jorn23 op 08-02-2021 23:20]

Beste antwoord (via rens-br op 15-02-2021 06:34)

• Jorn23
Iedereen bedankt voor zijn reactie!

Ik ben diverse tests uit gaan voeren, mede door jullie input, en ik ben erachter gekomen dat aders in de wandcontactdozen niet goed aangesloten waren (te slecht gestript), na (de)montage i.v.m. het sauzen van de muren, waardoor enkele aders geen goed contact maakten.

Nu werkt alles prima, was uiteindelijk makkelijker dan verwacht!

Volgende keer post ik mijn vraag meteen in het Nederlands!

Alle reacties

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Het probleem even in het Nederlands opnieuw uitleggen moet niet zo veel moeite kosten, toch? Het forum hanteert namelijk Nederlands als voertaal. :)

Het probleem lijkt niet de switch, maar de router die maar één apparaat op die poort ondersteunt. Dat zou bijvoorbeeld kunnen wanneer je hem op de IPTV-poort van je modem aansluit, ik meen me te herinneren dat dat bij oudere modems nog wel eens een probleem was. Welke modem/router is het, wat ook gevraagd wordt onder het kopje "Relevante software en hardware die ik gebruik"?

En werkt de switch wel? Kun je die op een andere poort of locatie testen?

[Voor 37% gewijzigd door CodeCaster op 08-02-2021 23:09]

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je de switch ook stroom gegeven?

• Jorn23
CodeCaster schreef op maandag 8 februari 2021 @ 23:04:
Het probleem even in het Nederlands opnieuw uitleggen moet niet zo veel moeite kosten, toch? Het forum hanteert namelijk Nederlands als voertaal. :)

Het probleem lijkt niet de switch, maar de router die maar één apparaat per poort ondersteunt. Welke router is het, te vermelden onder het kopje "Relevante software en hardware die ik gebruik"?
Geen probleem, maar dan moet ik wel het hele verhaal hertypen. Engels toch ook geen bezwaar lijkt me?

Sorry, modem/router is een KPN Experia Box
Echter, als ik een kabel van modem naar switch aansluit en dan direct van switch naar laptop (zonder de wall mount) dan werkt het wel gewoon, dus dat suggereert weer dat de modem ook niet het probleem is....

[Voor 17% gewijzigd door Jorn23 op 08-02-2021 23:11]

• Jorn23
Sendy schreef op maandag 8 februari 2021 @ 23:04:
Heb je de switch ook stroom gegeven?
Uiteraard... de switch krijg ik ook gewoon werkend (daaraan ligt het niet), weliswaar op een andere manier (als test), maar niet zoals ik wil....

[Voor 15% gewijzigd door Jorn23 op 08-02-2021 23:27]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Jorn23 misschien een beetje flauw. Maar zoals aangegeven zijn we een Nederlands forum en verwachten we dat iedereen die Nederlands kan dat dan ook spreekt.

Verder is het volgens mij maar een kleine moeite om je verhaal even te vertalen. Wij stoppen wat energie om je te helpen met je probleem, mag jij gerust wat energie stoppen in een goede openingspost. Sterker nog, als ik je openingspost nu probeer te lezen begrijp ik eigenlijk niet wat het probleem is.

[Voor 12% gewijzigd door rens-br op 09-02-2021 08:32]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Onduidelijk verhaal, maar lijkt me dat je het eerder in de kabels dan in de switch moet zoeken.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:36

lier

MikroTik nerd

Patchkabeltje van je switch naar een laptop/desktop/ander apparaat met LAN aansluiting en opnieuw testen. De conclusie dat het aan de switch ligt is iets te kort door de bocht.

Daarnaast, kan je je topic aanvullen met alle relevante informatie:
  • welke Experiabox?
  • welke desktop (en specifiek welke nic)?
  • welke kabel en welke WCD?
  • welke patchkabel

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Jorn23
lier schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:34:
Patchkabeltje van je switch naar een laptop/desktop/ander apparaat met LAN aansluiting en opnieuw testen. De conclusie dat het aan de switch ligt is iets te kort door de bocht.

Daarnaast, kan je je topic aanvullen met alle relevante informatie:
  • welke Experiabox?
  • welke desktop (en specifiek welke nic)?
  • welke kabel en welke WCD?
  • welke patchkabel
Hoi, ik schrijf ook juist dat er niets mis is met de switch:
Furthermore, when I connect the switch to the modem and a cable from the switch directly to a laptop downstairs (not via the wall mount, but a direct UTP cable), the switch DOES work properly. So this might also suggest there's nothing wrong with the switch...

Het probleem ontstaat echter zodra de switch voor de langere kabel naar de wandcontactdoos gaat (terwijl deze wandcontactdoos aansluiting wel gewoon werkt als je deze direct op de Experiabox aansluit). Dus ook met de aansluiting van de wandcontactdoos lijkt geen probleem....
Dus zou je veronderstellen dat alles gewoon zou moeten werken, maar dat doet het niet...

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:29
Het zou kunnen dat de kabel niet helemaal lekker is en dat de router + laptop er via Ethernet auto-sensing en auto-negotiation wel iets van kunnen maken. Terwijl de switch + laptop geen overeenstemming kunnen bereiken over hoe deze kabel bruikbaar kan zijn.

Heb je met router + laptop wel een volledige 1 gbit verbinding of 100 mbit?
Heb je de kabel met eens met een kabeltester getest?

• Jorn23
Groentjuh schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 09:17:
Het zou kunnen dat de kabel niet helemaal lekker is en dat de router + laptop er via Ethernet auto-sensing en auto-negotiation wel iets van kunnen maken. Terwijl de switch + laptop geen overeenstemming kunnen bereiken over hoe deze kabel bruikbaar kan zijn.

Heb je met router + laptop wel een volledige 1 gbit verbinding of 100 mbit?
Heb je de kabel met eens met een kabeltester getest?
Dankjewel voor je reactie!

Heb je met router + laptop wel een volledige 1 gbit verbinding of 100 mbit? Hoe test ik dat het beste?
Heb je de kabel met eens met een kabeltester getest? Dat is inderdaad wat ik wil gaan doen. Waar moet ik dan vooral op letten? Want de kabel werkt gewoon goed...en heeft in een bestaand huis, bij de vorige bewoners altijd gewoon z'n werk gedaan.

Het betreft trouwens niet 1 maar meerdere kabels he, bij allemaal hetzelfde probleem.... Zou toch bijzonder zijn als het bij allemaal aan de kabelconnectie ligt...

Ik dacht nog om de volgende dingen te proberen:
* een router tussen de Experiabox en de switch in plaatsen, misschien kan die beter omgaan met de aansluiting van de switch dan enkel de Experiabox...
* kabeltest
* een extra switch plaatsen boven na de wandcontactdoos, die mogelijk het signaal weer correct omzet..

[Voor 13% gewijzigd door Jorn23 op 09-02-2021 09:26]

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:29
Een beetje Googlen krijgt je dit voor die eerste vraag.

Hoe lang zijn de kabels en zijn ze niet van bagger kwaliteit (gemaakt van CCA; Google dit zelf maar) bijvoorbeeld?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Jorn23
Iedereen bedankt voor zijn reactie!

Ik ben diverse tests uit gaan voeren, mede door jullie input, en ik ben erachter gekomen dat aders in de wandcontactdozen niet goed aangesloten waren (te slecht gestript), na (de)montage i.v.m. het sauzen van de muren, waardoor enkele aders geen goed contact maakten.

Nu werkt alles prima, was uiteindelijk makkelijker dan verwacht!

Volgende keer post ik mijn vraag meteen in het Nederlands!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee