Plaatsen van backlinks op je eigen externe website

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaanmm
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-04-2021
Oke, ik heb een idee

Het is bekend dat google jouw pagina goed indexeert aan de hand van externe links, oftewel, als er op een andere website verwezen wordt naar jouw site, resulteert dat in een hoge indexering door google. Google hecht grote waarde aan deze backlinks.

Welnu weten we ook dat het plaatsen van de links naar een site op forums niet door google worden gezien als waardevolle backlinks.
En nu mijn vraag: wat nou als ik bijvoorbeeld via jouwweb 10 gratis sites maak, zonder het domein aan te schaffen. Dus de link van de site zal dat www.Ditismijnwebsite.jouwweb.nl worden. Vervolgens schrijf ik zelf op deze website een leuk verhaaltje over mijn site/bedrijf en op deze manier creeer ik dus backlinks op externe sites naar mijn pagina.

Indexeert google dit dan ook al backlinks en resulteert dit dan in een hoge SEO voor mijn website/bedrijf?

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Kort antwoord: nee.

Lang antwoord: je links moeten waardevol zijn en de pagina waar je vanaf linkt moet relevant zijn voor de content van jouw pagina. Als je een pagina met een lage pagerank naar jouw site laat verwijzen dan doet dat vrijwel niks met je SEO, en als je het te opzichtig doet heeft het zelfs een nadelig effect omdat Google ook niet achterlijk is en ze dat soort gedrag al zeker 10-15 jaar niet meer belonen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• travhat
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 28-10-2021
Als je in google "backlink building techniques" zoekt dan kom je op heel veel informatie over hoe je je SERPS ranking kan verbeteren.

Maar de best is gewoon goeie content te maken. En ik moet eerlijk zeggen ik ben blij dat het niet zo snel en moeiteloos is. Dan krijgen zoeker heel veel zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boris_89
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 05-07-2021
Wat NMe al zegt, een backlink moet waardevol zijn, uiteraard kan je backlinks toevoegen, maar of het veel effect heeft, Joost mag het weten.

Wat ik zelf heb gedaan, is via een tip die ik via een *snip* spam heb kunnen lezen, mij aangemeld op bedrijfsvermeldingen pagina's. Mijn DR is omhoog gegaan van 3 naar 20. Dus backlinken is wel degelijk effectief, echter moet je gewoon uitkijken waar van je af backlinkt.

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 04-07-2021 15:09 ]