Toon posts:

Nieuwe PC t.b.v. ProPresenter/Uitsturen videosignalen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Chopsticks
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-02 22:41
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zoek een systeem waarmee ik met gemak videobewerkingen kan uitvoeren. Klinkt cliche, maar eigenlijk bedoel ik hiermee het aansturen van mediasystemen (zoals de BlackMagic Television Studion. Volgens de systeemvereisden heb ik dus een degelijk systeem nodig. Met de PC stuur ik uiteindelijk videosignalen uit over HDMI/DP. Of via de Blackmagic Decklink Duo.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 1000, minder is beter gezien wij een non-profit organisatie zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, Blackmagic Decklink Duo:

https://www.blackmagicdes...cklink/techspecs/W-DLK-31

Dit is een output kaart voor SDI. Is voor het systeem verder niet relevant volgens mij. Behalve dat ik dus een PCI slot nodig heb.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zoals ik al eerder benoemde...:
Intel I7 of een equivalent van AMD?
16 GB geheugen
4 of 6 GB Grafisch Geheugen.
Extra slots voor PCI kaarten (Blackmagic Decklink Duo, zie link).
3x Display Port/HDMI outputs.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merken

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Laag geluidsniveau
Energieverbruik is niet belangrijk

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Graag zoek ik dus advies of mogelijk opties (componentniveau) voor welke systemen er geschikt zou kunnen zijn. Wanneer ik de best buy guides bekijk lijkt het wel alsof alle pc's wat over de top zijn voor mijn doeleinden. Ik wil dus een degelijk systeem wat de komende jaren wel voorruit kan. De platform (ProPresenter) wat ik ga draaien zal qua performance niet veel groter worden of "zwaarder" worden.

[Voor 11% gewijzigd door Chopsticks op 08-02-2021 20:44]

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:50
wat staat er bij systeem eisen bij het programma?

wat heb je zelf al gevonden?

• Chopsticks
Windows 10: Intel i7 or i9 processor (or equivalent AMD processor) or better; 16 GB of RAM, a dedicated GPU with 4GB of VRAM

Zijn de systeemvereisden van het programma.
zie link:

https://renewedvision.com...%20with%204GB%20of%20VRAM

Wat ik zelf al reeds gevonden heb zijn met name systemen voor high-end gaming toepassingen. Maar dan kom je gauw in een prijsklasse van 1400 euro.

Dit was dan een AMD Ryzen 5,
GTX Geforce 1060
16GB ram.

Wat in wezenlijk eigenliijk al voldoende zou moeten zijn. Maar dan komt de vraag natuurlijk, wat komt er nog meer bij kijken? Moederborden, voeding, koeling etc.
Zijn er al niet reeds "kant en klare" systemen?

• 99ruud99
Ik zou dan eerder denken aan een i5, zoals:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10400F Boxed€ 135,78€ 135,78
1MoederbordenASRock B460M Pro4€ 94,39€ 94,39
1BehuizingenFractal Design Meshify C€ 79,90€ 79,90
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition€ 32,-€ 32,-
1Geheugen internKingston HyperX Predator HX426C13PB3K2/16€ 81,57€ 81,57
1VoedingenCorsair TX550M€ 70,90€ 70,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 104,72€ 104,72
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 599,26

hier moet dan nog wel een GPU bij.
bijvoorbeeld : V&A aangeboden: MSI Radeon RX 590 Armor 8G OC

kant en klaar kan natuurlijk ook altijd ;)

• Chopsticks
Nu weet ik dat de videokaarten wat prijzig zijn maar welke videokaart is dan op dit moment het beste advies?

Vooral wanneer ik kijk naar 4GB en/of 6 GB.

In principe lijkt mij de GTX 1050/1060 wel voldoende te zijn. Ik kan wachten op de nieuwe release, maar zelfs dan denk ik dat de 3xxx overkill zou zijn?

• 99ruud99
ik heb m'n post net geupdated, ALS deze nog goed werkt is hij top prijsje ;)

de 3060 is de eerste dag (naar verwachting) weer spotgoedkoop, net als dat de andere 3xxx dat waren.

als je veel tijd en geduld hebt kan je proberen die op uur 1 te bemachtigen.

[Voor 54% gewijzigd door 99ruud99 op 08-02-2021 21:38]

• Chopsticks
Klinkt inderdaad niet verkeerd, maar toch nog even terugkomend op de 1060 of 1650? Zou dit voldoende zijn voor niet "high-end-toepassingen"?

Anderzijds, de link die je stuurde klinkt (mits hij nog goed werkt) inderdaad niet verkeerd.

• 99ruud99
op zich wel, maar ik zou hem wel tweedehands zoeken want de prijzen liggen erg hoog atm.

• Chopsticks
@99ruud99
Dank voor je uitzoekwerk tot zover! Hier kan ik zeker wat mee en kan ik stappen voorruitzetten.

Ik ga de mogelijkheden doornemen en nog even contact opnemen met de lokale computerboer hier om de hoek. Had begrepen dat zij nog videokaarten hebben... Dus dat zou een win-win situatie zijn.

Wat ik me nog wel even afvroeg. Dingen zoals koelpasta, bekabeling etc. zit inbegrepen bij de "set" die jij hebt doorgegeven? Of zijn dit nog dingen die ik apart zou moeten aanschaffen? :-)

• 99ruud99
Normaal komt alles meegeleverd, bij 2e hands moet je soms wel opletten of alles compleet is.

• Chopsticks
Zijn er nog suggesties voor Draadloos internet, want volgens mij zit dat niet in de moederbord inbegrepen? Is er nog een ander suggestie waar dit wel bij in zit? :-)

En een licentie voor Windows 10 lijkt me ook wel handig bedenk ik me nu, maar dat is bijzaak :-)

• Chopsticks
Update:

Heb de R9 Fury weten te krijgen.

https://tweakers.net/pric...-strix-4gb/specificaties/

Enig idee of deze match met de moederbord die bovenstaand wordt geadviseerd in combinatie met de geheugenmodules?

Even nog een theoretische vraag: wat biedt een i5 tov i7 in een game pc? Ik zie vaak ene i5 terugkomen. Maar waarom?

[Voor 3% gewijzigd door Chopsticks op 14-02-2021 22:37]

• Chopsticks
En nog ene additionele vraag..

De aanbevolen processor heeft geen integrated graphics. Wanneer ik hier dus wel voor kies, kan dit dan gewoon zomaar? Ook met de huidige moederbord? Ga er eigenlijk wel van uit namelijk.

Andere vraag nog:
Welk type moederbord zou ik moeten kiezen wanneer ik Bluetooth en wifi wil?

• Chopsticks
Kan ik bovenstaande wishlist ook monteren in onderstaande rack?

https://tweakers.net/pric...r-tech-ipc-4u-4129-n.html

Aangezien wij ons systeem uiteindelijk in een 19" rack-kast willen plaatsen. Ik kwam dit toevallig tegen en dacht.. zou dit kunnen? Maar dan heb ik wel de vraag hoe het dan zit met de aansluiting van de fans in dit product (molex aansluitingen).
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee