Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zoek een systeem waarmee ik met gemak videobewerkingen kan uitvoeren. Klinkt cliche, maar eigenlijk bedoel ik hiermee het aansturen van mediasystemen (zoals de BlackMagic Television Studion. Volgens de systeemvereisden heb ik dus een degelijk systeem nodig. Met de PC stuur ik uiteindelijk videosignalen uit over HDMI/DP. Of via de Blackmagic Decklink Duo.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 1000, minder is beter gezien wij een non-profit organisatie zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, Blackmagic Decklink Duo:
https://www.blackmagicdes...cklink/techspecs/W-DLK-31
Dit is een output kaart voor SDI. Is voor het systeem verder niet relevant volgens mij. Behalve dat ik dus een PCI slot nodig heb.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zoals ik al eerder benoemde...:
Intel I7 of een equivalent van AMD?
16 GB geheugen
4 of 6 GB Grafisch Geheugen.
Extra slots voor PCI kaarten (Blackmagic Decklink Duo, zie link).
3x Display Port/HDMI outputs.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merken
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Laag geluidsniveau
Energieverbruik is niet belangrijk
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Graag zoek ik dus advies of mogelijk opties (componentniveau) voor welke systemen er geschikt zou kunnen zijn. Wanneer ik de best buy guides bekijk lijkt het wel alsof alle pc's wat over de top zijn voor mijn doeleinden. Ik wil dus een degelijk systeem wat de komende jaren wel voorruit kan. De platform (ProPresenter) wat ik ga draaien zal qua performance niet veel groter worden of "zwaarder" worden.
Ik zoek een systeem waarmee ik met gemak videobewerkingen kan uitvoeren. Klinkt cliche, maar eigenlijk bedoel ik hiermee het aansturen van mediasystemen (zoals de BlackMagic Television Studion. Volgens de systeemvereisden heb ik dus een degelijk systeem nodig. Met de PC stuur ik uiteindelijk videosignalen uit over HDMI/DP. Of via de Blackmagic Decklink Duo.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 1000, minder is beter gezien wij een non-profit organisatie zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, Blackmagic Decklink Duo:
https://www.blackmagicdes...cklink/techspecs/W-DLK-31
Dit is een output kaart voor SDI. Is voor het systeem verder niet relevant volgens mij. Behalve dat ik dus een PCI slot nodig heb.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zoals ik al eerder benoemde...:
Intel I7 of een equivalent van AMD?
16 GB geheugen
4 of 6 GB Grafisch Geheugen.
Extra slots voor PCI kaarten (Blackmagic Decklink Duo, zie link).
3x Display Port/HDMI outputs.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merken
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Laag geluidsniveau
Energieverbruik is niet belangrijk
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Graag zoek ik dus advies of mogelijk opties (componentniveau) voor welke systemen er geschikt zou kunnen zijn. Wanneer ik de best buy guides bekijk lijkt het wel alsof alle pc's wat over de top zijn voor mijn doeleinden. Ik wil dus een degelijk systeem wat de komende jaren wel voorruit kan. De platform (ProPresenter) wat ik ga draaien zal qua performance niet veel groter worden of "zwaarder" worden.
[Voor 11% gewijzigd door Chopsticks op 08-02-2021 20:44]