Toon posts:

[CIP] Coldcase

Pagina: 1
Acties:

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-04 20:16

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

Topicstarter
Een cold case (letterlijk: koude zaak) is een misdrijf of ongeluk waarbij de politie en justitie de zaak uitgebreid onderzocht hebben, maar waarbij het niet gelukt is om het misdrijf of ongeluk op te lossen.
Mijn coldcase project staat nu al 3 jaar op zolder. Na dat ik mijn oude Apple G5 Casemod verkocht had. Heb ik een nieuwe kast aangekocht. Ik had destijds al de ideeën maar geen tijd of mogelijkheden om het uitvoeren. 3jaar later heb ik er nog niks aan gedaan.

Voordat mijn coldcase verjaard ga ik hem afbouwen.

De plannen zijn om er een ATX mod van te maken. Maar dan niet zoals bijna iedereen het gedaan heeft. We gaan de voor en achterkant omdraaien. Zodat het moederbord er op de ‘’juiste’’ manier in komt te hangen.

De case waarmee we gaan beginnen:

Ik wil de kast opener maken, zodat je zo meteen alle hardware kan zien. Begonnen met uitmeten en aftekenen van het window.

Daarna de voor en achterkant er uitgezaagd. Zodat ik de indeling kan gaan aanpassen

Bij de Gamma is bijna het zelfde soort gaas paneel verkrijgbaar. Dit op maat gezaagd en gebogen.

Begint er nu al aardig op te lijken. Nu een schoon canvas om de kast te kunnen gaan opbouwen naar wens. Het plan is om er 360mm radiator voor in te zetten 120mm achter in.

If water polo was easy, it would be called football

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:56
Hmm, die geperforeerde plaat van de gammel is toch heel wat anders dan het originele (matte) geanodiseerde aluminium.

Ben benieuwd wat je met het window gaat doen, die zaagsneden onderin krijgen vooralsnog even niet Sine's seal of approval.

Repareren doe je zo.

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-05 18:16
(jarig!)
Sine schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:49:
Ben benieuwd wat je met het window gaat doen, die zaagsneden onderin krijgen vooralsnog even niet Sine's seal of approval.
Wat is daar mis mee dan? Ziet er vrij recht en clean uit. Je verkijkt je niet op de rest lijntjes aan in de hoeken?

[Voor 3% gewijzigd door Tadango op 09-02-2021 14:50]

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:38
Hmm, die geperforeerde plaat van de gammel is toch heel wat anders dan het originele (matte) geanodiseerde aluminium.
Ach, is de achterkant maar. Anders zou je nog een donor kast moeten vinden

Mechwarrior Online: Flapdrol

• wâldpyk

wâldpyk

Topicstarter
Hmm, die geperforeerde plaat van de gamma is toch heel wat anders dan het originele (matte) geanodiseerde aluminium.

Het geperforeerde plaatmateriaal zal er in gelast worden. Dit betekend dat de geanodiseerde laag er af moet. Wellicht dat ik de kast ook wel opnieuw laat anodiseren.

Een eerder gebouwde G5 kast heb ik gepolijst . Dat gaf ook een mooi resultaat.

https://tweakers.net/i/jWODcXFwM2SvMfhXiTb53R6E2qY=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BBCkx4vHdFBVXbWBjE1Hclnd.jpg?f=fotoalbum_small

https://tweakers.net/i/1y4SzUKOj49qGKecCNqORlV3mAQ=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nECMMzi2y0OrrYDNCZaCYYHW.jpg?f=fotoalbum_small

https://tweakers.net/i/sXkWU8NPtXA3v3XrjAa3AE0_lXM=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X8Qv513b9AdAOlKUvTCTTTOc.jpg?f=fotoalbum_small

Het lijkt op de foto's alsof ik een zaagfoutje gemaakt heb. Het is alleen de zwarte marker waarmee ik de lijnen overgetekend heb.
haarbal schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:28:
[...]
Ach, is de achterkant maar. Anders zou je nog een donor kast moeten vinden
Ik ga echt de voor en achterkant er uit halen. Ik zal weinig tot geen cd/dvd gaan gebruiken. De ruimte zal ik gaan benutten voor het reservoir en de pomp.

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-04 01:04
Leuk project. Gezien die eerdere G5 gaat het helemaal goed komen. Ik heb stiekem ook een zwak voor G5's.

Beetje of topic.. maar zoals de slogan ging - de doe het zelvert kan niet zonder de Gamma.
Dat gaas van de Gamma doet mij denken aan mijn oude Baas. Een jaartje of 15 terug werkte ik in een paprikakas. De bedrijfsleider had een zwak voor amerikaanse auto's. Voor zijn pickups wilde hij RVS uitlaten, maar die zijn nogal prijzig; voor de maat die hij moest hebben een Eurotje of 150 per eindstuk. Nu is hij een handige lasser. Dus haalde hij bij de Gamma 4 RVS tafelpoten van iets van 15cm diameter voor een tientje per stuk, en laste die als eindstuk aan zijn uitlaat (2 per pickup - en ja achter de einddemper).

Ben benieuwd naar de vorderingen.

[Voor 12% gewijzigd door Niekleair op 09-02-2021 23:45]

[img]error.jpg[/img]

• wâldpyk

wâldpyk

Topicstarter
Voordat ik de kast weer dicht laat lassen wil ik eerst alles op maat gemaakt hebben.
te beginnen met de plaatsing voor io tray (als dat ook echt zo heet).

Kon helaas geen nieuwe bestellen (te lange levertijd), dus in het V&A gekeken voor een donor case.
Daar kwam ik een zwarte Corsair Obsidian 800D case tegen. Wellicht dat ik de onderdelen wel weer in een ALU look ga maken.

De eerste testfit om te kijken als het moederbord ook op de goede hoogte komt. zodat ik de mounting ook vast kan lijmen

Bij het passen van de tray kwam ik er achter dat er wellicht ook een 120mm radiator goed passend te krijgen is .

Voor wil ik een 360mm radiator gaan plaatsen

Een van de kenmerken van de G5 case is natuurlijk het speciale rooster aan de achterkant. Via ebay uit Engeland een 120mm grill gevonden.

In plaats van de standaard 2x 90mm grill.

Nu heel hard aan het puzzelen met watercooling onderdelen, om te kunnen kijken hoe ik het er allemaal in krijg

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee