Mijn coldcase project staat nu al 3 jaar op zolder. Na dat ik mijn oude Apple G5 Casemod verkocht had. Heb ik een nieuwe kast aangekocht. Ik had destijds al de ideeën maar geen tijd of mogelijkheden om het uitvoeren. 3jaar later heb ik er nog niks aan gedaan.Een cold case (letterlijk: koude zaak) is een misdrijf of ongeluk waarbij de politie en justitie de zaak uitgebreid onderzocht hebben, maar waarbij het niet gelukt is om het misdrijf of ongeluk op te lossen.
Voordat mijn coldcase verjaard ga ik hem afbouwen.
De plannen zijn om er een ATX mod van te maken. Maar dan niet zoals bijna iedereen het gedaan heeft. We gaan de voor en achterkant omdraaien. Zodat het moederbord er op de ‘’juiste’’ manier in komt te hangen.
De case waarmee we gaan beginnen:
Ik wil de kast opener maken, zodat je zo meteen alle hardware kan zien. Begonnen met uitmeten en aftekenen van het window.
Daarna de voor en achterkant er uitgezaagd. Zodat ik de indeling kan gaan aanpassen
Bij de Gamma is bijna het zelfde soort gaas paneel verkrijgbaar. Dit op maat gezaagd en gebogen.
Begint er nu al aardig op te lijken. Nu een schoon canvas om de kast te kunnen gaan opbouwen naar wens. Het plan is om er 360mm radiator voor in te zetten 120mm achter in.
If water polo was easy, it would be called football