Toon posts:

Headset voor Videobellen, gaming en muziek.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Gillded
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:56
Mijn vraag
Omdat ik veel thuis werk en mijn oude headset het begeven heeft ben ik op zoek naar een nieuw headset.
Mijn voorkeur gaat uit naar een draadloos headset door de flexibiliteit die het levert, maar mocht dit heel erg op de kwaliteit inleveren dan is bedraad ook een optie.

Ik zou het vooral fijn vinden als het geluid van mijn mechanische toetsenbord, deels, gefilterd zou worden. Dit omdat ik hier de meeste klachten over krijg.

Qua budget zit ik aan een max. van 300 euro, maar minder zou ook mogen.
Als een losse DAC en microfoon mogelijk zijn voor die prijs en betere combi vormen sta ik daar ook voor open. Ik ben een grote leek op dit gebied dus al het advies is welkom.

Welke muziek:
Rap, dance, hiphop, jazz, rock.

Ervaringn:
SONY WH-1000XM3 - Fijn headset, goeie ANC maar ik vind hem qua comfort niet heel prettig. Ook de microfoon weet ik niet zeker of die wel goed is.
Steelseries Arctis 7 - Qua comfort super, maar de microfoon was vaak niet helemaal geweldig. Viel vaak weg of pakte de verkeerde geluiden op.

Relevante software en hardware die ik gebruik
PC met Z270 moederbord.
Geen losse geluidskaart.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
beyerdynamic MMX-300 2. Generation. Dit schijnt een erg fijn headset te zijn, maar ik vraag me sterk af of het niet beter is om een losse MIC en koptelefoon te vinden. Ook zou ik het fijn vinden om wat meer ovale oorschelpen te hebben.

[Voor 14% gewijzigd door Gillded op 08-02-2021 18:19]

Alle reacties

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Aankoopadvies mag in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik verhuis het topic die kant op: AUD > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Ik gebruik zelf een Sennheiser PXC-550, hier is ook een tweede versie van maar de eerste versie kwam ik laatst nog goedkoper tegen. Heeft (net als vrijwel iedere andere koptelefoon in hetzelfde segment) een nepleren hoofdband en nepleren oorkussens, maar de oorkussens zijn te vervangen. Ik heb hier zelf Brainwavz kussens op gezet en een stukje stof om de hoofdband heen gedaan (hoofdband begon na 4 jaar ook te verslijten) en verder werk ik met plezier 18 uur per dag met dat ding op.

Voor microfoon gebruik ik een Behringer C-1 (niet C-1U) met een U-Phoria UMC22. Die zijn samen voor onder de 100 euro wel te krijgen. De Behringer C-1 heeft super audiokwaliteit voor hoe goedkoop hij is, het is geen Shure SM 7B, maar gaat toch heel ver boven wat mijn collega's in hun headsets hebben. Als ik het geluid van mijn microfoon vergelijk met bijv. vrienden die een (veel duurdere) Yeti of Snowball hebben dan klink ik in sommige situaties beter, en als ik het vergelijk met bijv. een ModMic dan klink ik sowieso beter.

Ik zou zeker voor een losse microfoon gaan als je budget wat te rekken heeft. Het is super om gewoon een lichte koptelefoon te hebben met losse microfoon, en bovengemiddelde microfoonkwaliteit. Hierboven mijn setup en korte review, maar er zullen vast andere opties zijn binnen hetzelfde prijsgebied

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee