Tooltje voor het inzichtelijk krijgen van aangesloten app.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:26
Ik gebruik Windows 10.

Ik zoek een programaatje (tooltje) dat ik op deze Windows10 pc kan draaien en mij informatie geeft van alle aangesloten devices op het netwerk. Waaronder IP adres/mac adres, maar graag ook andere info. Zowel van aangesloten via kabel, als via Wifi netwerk. Alles zit aangesloten (lokaal) op de Ziggo router (bekabeld dan wel via Wifi).

Ik weet dat dat ook via de Ziggo router kan maar dat geeft mij niet voldoende informatie.

Ik ben huiverig met het zomaar downloaden en installeren van allerlei tooltjes (ivm virussen) etc, dus ik zoek hulp/advies van een expert, die weet wat een goed (gratis) tooltje is, dat ik veilig kan downloaden/installeren.

Ik hoor het graag. Alvast dank.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-05 20:58

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

https://www.advanced-ip-scanner.com/nl/

Van bovenstaande weet ik dat er geen 'rare fratsen' in zitten op het moment dat je 'm download én gebruikt.

Op bedrijfsnetwerken moet je dat soort dingen liever niet inzetten als 'gebruiker'. Ik doe het wel maar ik mag mezelf daarna als netwerk / firewall-beheerder lastig gaan vallen met het waarom.... ;)

Interne 'portscans' vinden de meeste beheerders niet lief op het moment dat ze niet weten wie het uitvoert met wat voor een rede dan ook.

[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 08-02-2021 18:21 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:26
@Will_M dank. Ik heb het gedownload en geinstalleerd. Lijkt prima te voldoen.