Toon posts:

Vloerverwarming vs Breman

Pagina: 1
Acties:

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-03 17:16
Beste Tweakers,

Wij hebben een huis uit 2016 met op alle verdiepingen vloerverwarming. Wordt aangestuurd door een module van G-therm. Deze is defect omdat deze geen signaal aan de ketel meer geeft dat de verwarming aan moet. Gevolg. 17 graden in huis.

Niet schokkend, maar het telefoontje dat volgde wel. Ik heb een vast installateur die onderhoud van de CV uitvoert. Hem gebeld dat ik geen verwarming heb.

Installateur gaan rondbellen voor een nieuwe module wilde niet lukken, want merk en type onbekend bij zijn netwerk. Dus dan maar Breman bellen. Degene die de boel aangelegd heeft in 2016.

Ik vind het van de pot gerukt. Ze willen ons niet helpen met het vervangen, tenzij we een serviceabonnement afsluiten. Ze willen ook geen nieuwe module opsturen. Wat zijn dit voor praktijken? Is dit normaal?

Ik trek nog liever alles van de muur dan om met dit soort figuren in zee te gaan.

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 00:44
Breman Slecht plan.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18:23
en weet jij zelf een nummer van de module?
staat er een nummer op?

en is deze te vinden op internet?

verder vind ik het geen stijl van het bedrijf. ik durf het zelfs waardeloos te noemen
maar ze bepalen zelf hun regels en voorwaarde.

[Voor 40% gewijzigd door jack zomer op 08-02-2021 18:16]

• marowi
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Mogelijk heeft je ketel ook nog een ouderwetse aan/uit ingang en kun je in de tussentijd die doorverbinden (telkens een uurtje ofzo tot het warm is).

Dan heb je het in ieder geval warm binnen ;)

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP

• aschja
marowi schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:15:
Mogelijk heeft je ketel ook nog een ouderwetse aan/uit ingang en kun je in de tussentijd die doorverbinden (telkens een uurtje ofzo tot het warm is).

Dan heb je het in ieder geval warm binnen ;)
We hebben de draadjes nu in een kroonsteentje zitten en nu werkt de boel. Moet idd vanavond even de draadjes loskoppelen.

Maar ik vind het hele handelen van dit bedrijf bezopen. Eigen rommel aanleggen en dan verplichten om een serviceabonnement af te nemen als de boel defect is.

• aschja
jack zomer schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:15:
en weet jij zelf een nummer van de module?
staat er een nummer op?

en is deze te vinden op internet?

verder vind ik het geen stijl van het bedrijf. ik durf het zelfs waardeloos te noemen
maar ze bepalen zelf hun regels en voorwaarde.
We hebben een instructieboekje, maar daar staan meerdere nummers op. We denken te weten welke het is, maar er staat geen typenummer op de printplaat.

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12:27
gooi is een foto online van wat er exact kapot is ?

• aschja
miciel schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:29:
gooi is een foto online van wat er exact kapot is ?
Normaal zitten de draadjes van het kroonsteentje aan de unit erachter. Maar die lijkt geen spanning te krijgen. De andere kant van dit draadje gaat onder in de CV naar binnen.

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12:27
ik kan je helaas niet helpen. ik kan aan deze spulen niet komen.
het enige wat je kan doen is alles omzetten naar evohome.
als er dan wat stuk is kan gewoon bij iedere webshop terrecht.
zoals https://www.warmteservice.nl/ deze laten je niet in de kouw staan.
ps ik weet niet of ze alles hebben wat je zoekt.

• blackmaze
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:10
Lijkt vaag op deze zone regelaar

https://www.vloerverwarmi...sstation-comfort-6-zones/

Pdf :

https://vloerverwarming.n...a_direct_documentatie_nl/

Mocht dit het niet zijn,Wellicht wat meer foto's van dichtbij, met de doorzichtige kap eraf.

• aschja
blackmaze schreef op maandag 8 februari 2021 @ 19:26:
Lijkt vaag op deze zone regelaar

https://www.vloerverwarmi...sstation-comfort-6-zones/

Pdf :

https://vloerverwarming.n...a_direct_documentatie_nl/

Mocht dit het niet zijn,Wellicht wat meer foto's van dichtbij, met de doorzichtige kap eraf.
Dit is inderdaad een van degene die wij ook gevonden hebben. Zo worden onder meerdere merknamen verkocht wat lijkt.

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:20

d0s

sssst

Volgens mij is dit een moehlenhoff alpha direct. Breman heeft hier ook Moehlenhoff gebruikt en die zien er exact hetzelfde uit. Het kastje wat erbij zit is een 24v trafo.

https://www.moehlenhoff.de/oem-alpha-direct-system

Dan even kijken op basis van de unit aansluitingen welke je precies hebt. Zo te zien de veelgebruikte komfort.

Zijn overigens op basis van typenummer daarna goed te vinden op diverse (Duitse) websites. Ook de documentatie kun je goed vinden met wat gegoogel. belangrijk om door te nemen qua jumpertjes voor 24v/230v wisseling en nalooptijd. Maar dat kun je natuurlijk 1op1 overnemen van je huidige unit.

Is idd OEM spul dus onder verschillende merknamen te vinden.

[Voor 64% gewijzigd door d0s op 08-02-2021 20:17]

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:09
Breman doet in alle gevallen niks rond de cv (behalve wellicht onder garantie) zonder een abonnement meen ik.

Ik heb ze wel Evohome laten installeren. Ging prima overigens.

[Voor 10% gewijzigd door PLAE op 08-02-2021 19:46]

• aschja
PLAE schreef op maandag 8 februari 2021 @ 19:46:
Breman doet in alle gevallen niks rond de cv (behalve wellicht onder garantie) zonder een abonnement meen ik.

Ik heb ze wel Evohome laten installeren. Ging prima overigens.
Wat mij steekt is dat ze zelf de rommel aanleggen en je vervolgens niet willen helpen, want geen abonnement. Zelfs niet een vervangende unit opsturen. En dat met -15c. Gekken zijn het.

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:09
Maar het is 4 tot bijna 5 jaar later.

Het is wel bijzonder dat die installateurs dat onderling niet weten te regelen (het leveren van een onderdeel).

[Voor 60% gewijzigd door PLAE op 09-02-2021 12:17]

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:20

d0s

sssst

Ik denk dat je deze nodig hebt (6 zones)

https://www.oeffler-baust...inheiten-24V-234-235.html

Is te doen qua prijs. Aansluiten is ook niet al te spannend is mijn ervaring, zeker omdat je weet hoe de oude is aangesloten. Ik heb zelf zo ook wat instellingen aangepast en wat luxere thermostaten toegevoegd.

Hier een webwinkel welke naar NL verscheept (zowel de 6 als 10 zone versie). De Trafo heb je al (kastje met g-therm erop) dus kun je hergebruiken.

https://eibhandel.de/Moeh...umpen-und-Kesselsteuerung

https://eibhandel.de/Moeh...umpen-und-Kesselsteuerung

[Voor 51% gewijzigd door d0s op 09-02-2021 14:43]

• aschja
aschja schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:48:
[...]

Normaal zitten de draadjes van het kroonsteentje aan de unit erachter. Maar die lijkt geen spanning te krijgen. De andere kant van dit draadje gaat onder in de CV naar binnen.

[Afbeelding]
Ik ga dit draadje weer even een schop geven. Wij hebben inmiddels een nieuwe unit besteld. Deze wordt maandag geïnstalleerd. Zoals je kan zien in onderstaande foto hadden we een kroonsteentje gezet. Deze zorgde ervoor dat de cv in werking komt, maar ook niet meer uit ging. Dus als het warm was in huis, kroonsteentje eraf en klaar.

Maar.. We hebben sinds gisteren de verwarming weer aan, maar met het kroonsteentje dicht hebben we beneden geen warmte voelbaar. Inmiddels is de temp gedaald naar 18.3 graden. Beetje fris wel. In de badkamer staat de vloerverwarming wel merkbaar aan, maar die heeft geen zonemotor er op zitten. Op de foto hierboven zie je dat het blauwe gedeelte omhoog is gekomen in de zonemotor. Dat is de woonkamer. Dat gebeurt nu ook niet meer.

Ik hoop vurig dat dat een nieuwe zoneregelaar het probleem gaat oplossen, maar ik begin me nu toch wel erg zorgen te maken dat er niet meer aan de hand is.

[Voor 16% gewijzigd door aschja op 23-10-2021 06:39]

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:10
Soms...

8 maanden de tijd hebben om een oplossing te vinden en het alsnog weten te presteren om niks te doen tot het weer (te) koud is....

https://wren.co/join/Devian

• aschja
Devian schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 08:05:
Soms...

8 maanden de tijd hebben om een oplossing te vinden en het alsnog weten te presteren om niks te doen tot het weer (te) koud is....
Je hebt helemaal gelijk. Maar soms is het niet anders. Op dat moment hadden we de oplossing in het kroonsteentje wat prima was. Maar het lijkt er nu op dat er niets meer werkt. Daarna een half jaar de verwarming niet nodig gehad.

[Voor 5% gewijzigd door aschja op 23-10-2021 08:15]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
aschja schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:48:
[...]

Normaal zitten de draadjes van het kroonsteentje aan de unit erachter. Maar die lijkt geen spanning te krijgen.
Is dan wel de "Unit" kapot, of krijgt deze inderdaad geen spanning omdat bijvoorbeeld de voeding ernaast kapot is?
aschja schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 06:36:
Maar.. We hebben sinds gisteren de verwarming weer aan, maar met het kroonsteentje dicht hebben we beneden geen warmte voelbaar. Inmiddels is de temp gedaald naar 18.3 graden. Beetje fris wel. In de badkamer staat de vloerverwarming wel merkbaar aan, maar die heeft geen zonemotor er op zitten. Op de foto hierboven zie je dat het blauwe gedeelte omhoog is gekomen in de zonemotor. Dat is de woonkamer. Dat gebeurt nu ook niet meer.
Aangezien je toch met tijdelijke fixes bezig bent: haal de servomotor van de woonkamer los, dan heb je daar ook weer warmte zolang je de draadjes verbindt...

[Voor 50% gewijzigd door Xander op 23-10-2021 22:42]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee