Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Tom3108
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 08-02 21:04
Mijn vraag
Heb een vraagje ivm de denon receiver .
Ik heb een 5.1.4 dolby atmos op aangesloten. Ik zou graag nog 2 monitor audio radius 75w luidsprekers op aansluiten die in mijn keuken hangen en via zone 2 zou aansturen. Daar deze receiver slechts 9 versterkerskanalen ondersteund moet ik een externe stereo versterker op aansluiten.
Iemand een idee welke versterker ik daarvoor zou moeten aanschaffen.Er zijn zodanig veel versterkers op de markt dat ik er niet meer wijs uit geraak..
Doordat ik deze nodig heb om enkel de 2 luidsprekers te versterken moeten er geen extra s op aanwezig zijn.
Ik had gedacht aan de Fenton AV120FM-BT stereo versterker 2x 60W
Zou deze voldoende zijn om de monitor radius 90 te versterken?
Kwa budget zou ik toch niet over de 200 250 euro gaan aangezien het enkel voor 2 boekenplankluidsprekers gaat van 75w

Alle reacties

• Breezers
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 16-03 21:57
Is het dan niet simpeler om die monitor audio radius te verkopen en een HEOS speaker in de keuken daarvoor te nemen ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• martyw
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 22:05
Volgens de gebruiksaanwijzing kun je Zone 2 op de hoogte 2 speaker aansluitingen van de Denon aansluiten. (De AVR versie is functioneel gelijk aan de AVC versie - het verschil is een FM tuner)

[Voor 19% gewijzigd door martyw op 08-02-2021 18:19]

• Tom3108
ik kan de 2 luidsprekers idd aansluiten op de avc-x3700h dat staat in de handleiding maar doordat deze av receiver enkel 9 luidspreker versterkers heeft moet ik een externe versterker via de ouput aansluiten om die 2 luidsprekers te versterken. de av receiver kan deze extra speakers wel aansturen.

• Tom3108
Vraag mij af of het voldoende is een relatief goedkope versterker van pakweg rond de 100 euro zoals de
Fenton AV120FM-BT stereo versterker 2x 60W voldoende zou zijn om deze radius 90 luidsprekers van 75w te versterken of ik beter kies voor een stevigere versterker van bv 300w (2 x 150 w)

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True