Toon posts:

Schermgeluid opnemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11:31
Mijn vraag
Ik heb een M1 MacBook Pro en zou graag mijn scherm incl geluid willen opnemen. Is er misschien een M1-supported, of via Rosetta in dat geval, een virtual audio device?

En dan niet het geluid dat de microfoon oppikt vanuit de speakers, want dat klinkt nergens naar. Het is namelijk voor edits.

Relevante software en hardware die ik gebruik
M1 MacBook Pro met 16GB ram op MacOS 11.2
QuickTime Player voor schermopnames.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Soundflower is nog niet M1 supported
- iShowU is dit volgens mij ook niet, want deze werkt niet
- Heb op het forum gelezen dat Screenium een optie is, of deze werkt heb ik niet kunnen lezen, maar ik ga geen geld uitgeven aan zoiets simpels als een virtual audio device.

Best wel kwalijk eigenlijk dat dit totaal niet standaard bij een MacOS zit, lijkt me iets wat standaard is. Of misschien is dit het niet en weet ik gewoon niet beter na 16 jaar windows. :P

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Alle reacties

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

In plaatst van Soundflower zou je BlackHole kunnen proberen. Zie Record System Audio voor instructies hoe je het systeemgeluid tegelijk kunt horen en opnemen.

[Voor 42% gewijzigd door Daedalus op 08-02-2021 17:22]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• RazorMaron
Daedalus schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:20:
In plaatst van Soundflower zou je BlackHole kunnen proberen. Zie Record System Audio voor instructies hoe je het systeemgeluid tegelijk kunt horen en opnemen.
Bedankt, ik heb Blackhole geprobeerd en alles lukt, maar als ik iets wil afspelen kan dat niet. Video's en nummers op mijn MacBook starten niet eens en YouTube filmpjes willen ook niet afspelen. Als ik het geluid terugzet naar de ingebouwde speakers speelt alles wat ik op play heb gezet automatisch af. Weet jij misschien wat hier mis mee is?
Bedankt voor de optie, Camtasia is een betaalde programma, iets wat ik wel gratis kan verkrijgen, maar ik zou dat liever willen voorkomen. :P

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

RazorMaron schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:35:
[...]
Bedankt, ik heb Blackhole geprobeerd en alles lukt, maar als ik iets wil afspelen kan dat niet. Video's en nummers op mijn MacBook starten niet eens en YouTube filmpjes willen ook niet afspelen. Als ik het geluid terugzet naar de ingebouwde speakers speelt alles wat ik op play heb gezet automatisch af. Weet jij misschien wat hier mis mee is?
Geen idee, hier werkt het zoals geadverteerd :P

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-05 22:18
Loopback? https://rogueamoeba.com/loopback/

Daarmee kan je audio routeren naar een virtuele interface. Je kan dan met de ingebouwde functionaliteit (CMD+SHIFT+5) je scherm opnemen en de audio van de virtuele interface toevoegen.
De trial kan je een beperkte tijd gebruiken.

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

Anoniem: 567735

En je kunt altijd nog de (audio en/of video) output naar ffmpeg pipen en zo opslaan. Zie bijvoorbeeld hier. Voor YouTube is natuurlijk youtube-dl het allergemakkelijkst.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 567735 op 08-02-2021 18:32]

• RazorMaron
Nou het is me tot zover gelukt om mijn geluid op te nemen via Loopback. Echter, heb ik nog een struikelblok.

Ik hoor zelf niks terwijl er opgenomen wordt en dit is erg storend bij bijvoorbeeld gameplay. Zelf zie ik nergens een LoopBack guide hierover, en met de Blachole guides kom ik niet verder.

Iemand enig idee?

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee