Toon posts:

Tretford trapbekleding praktijkervaring

Pagina: 1
Acties:

• Xqlusive
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:08
Wij zijn van plan om de trap(pen) in ons huis aan te pakken, 1 van de opties waar we mee spelen is het bekleden van de trap met Tretford tapijt, een mix van geitenhaar en schapenwol. Zie hieronder een voorbeeld:

Wij vinden zelf de uitstraling van het (ribbel)tapijt erg mooi, volgens de fabrikant heeft het goede eigenschappen, onder andere sterk en duurzaam. Nu is het geen goedkoop product, en vraag ik me af wat ik realistisch gezien mag/kan verwachten als we hier onze trap mee bekleden. Heeft er iemand ervaring met dit product? Hoe snel slijt het, hoe ziet het er na 5/10 jaar uit? Graag hoor ik jullie meningen en/of ervaringen met dit product. :)

• snoekds20
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:05
Ligt aan de belasting, hoeveel personen, voetjes per dag de trap op en neer gaan, met schoenen of zonder.
Hier ligt het al 20 jaar, met 4 personen nog prima.
Wel merendeel zonder schoenen de trap op en af gelopen

5500Wp Kostal Piko 5.5 - 2x Toshiba LL Wp

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:49
Kies geen lichte kleur zoals op de foto. In mijn ouderlijk huis was dit in een paar jaar geelgrijs. Echt een afrader.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• Xqlusive
Wij zitten te denken aan deze kleur (559 aarde), deze lijkt me minder snel last te hebben van verkleuring etc. Sowieso zit er al een klein tikkeltje zwart doorheen waardoor kleine vlekjes en vuil hopelijk ook minder opvallen.

Wij lopen praktisch altijd zonder schoenen door het huis, nu nog met z'n tweetjes, binnenkort met z'n drietjes :)
Wat ik veel lees (bij verkopers) is dat het inderdaad vaak zonder problemen 15-20 jaar mee kan. Wel goed om te horen dat dit met normaal gebruik inderdaad prima haalbaar is.

Waar ik vooral bang voor ben/was is dat het er na een aantal jaar veel minder mooi uitziet. Onze tweede keus is het plaatsen van eiken overzettreden, compleet andere uitstraling natuurlijk, maar daar heb ik minder zorgen met betrekking tot duurzaamheid en slijtage.

• Patrick
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Niet bekend met dit specifieke merk, maar de vloerbedekking die wij op de trap hadden heeft er ruim 15 jaar opgezeten en er was geen spoor van slijtage te bespeuren. Was door de vorige bewoners al gedaan, dus niet bekend met de kosten etc. Wel zeer duurzaam.

Wij hebben het er juist afgehaald omdat we graag de trap dmv overzettreden willen opknappen.

Vloerbedekking verwijderen is trouwens waardeloos werk met alle lijm en krammen die men gebruikt, dus dan weet je dat voor de toekomst. :+

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Xqlusive
Update: Ik dacht laat ik nog eens een oud topic van mezelf updaten met het resultaat. Wie weet heeft iemand er nog wat aan in de toekomst :)

Het ligt er nu een maand of 4, en we zijn nog erg tevreden met het resultaat en de kwaliteit van het materiaal.

• Jveer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-03 08:46
Ziet er gelikt uit hoor!
Vind het ook mooi, dat je nog wat van de trap ziet i.p.v. de foto in de topic start.

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik vind het er strak uit zien, mooi hoor!

Moet hier de trap eigenlijk ook nog een keer aanpakken. Mag ik vragen wat je er voor betaald hebt? (evt. in een PB).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xqlusive
TMDC schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:41:
Ik vind het er strak uit zien, mooi hoor!

Moet hier de trap eigenlijk ook nog een keer aanpakken. Mag ik vragen wat je er voor betaald hebt? (evt. in een PB).
We hebben naast deze trap ook de trap naar zolder op dezelfde manier laten bekleden. Het is wel relatief duur spul, maar het voelt ook erg degelijk. In totaal waren we voor de 2 trappen 2235 euro kwijt.

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Xqlusive schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:58:
[...]

We hebben naast deze trap ook de trap naar zolder op dezelfde manier laten bekleden. Het is wel relatief duur spul, maar het voelt ook erg degelijk. In totaal waren we voor de 2 trappen 2235 euro kwijt.
Thanks! Inclusief leggen neem ik aan?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Xqlusive
TMDC schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:01:
[...]

Thanks! Inclusief leggen neem ik aan?
Ja, inclusief.

Wel grappig verhaal trouwens:

De beste man was 2 volle dagen bezig met leggen. Het kost blijkbaar nogal veel tijd om de stukken exact goed te snijden omdat we de stootborden niet bekleed wilden hebben. Het is daarnaast nogal stug (dik) materiaal dus hij moest echt kracht zetten om het om de treden heen te krijgen.

Hij zat regelmatig zijn baas te vervloeken die ons had verteld dat het geen probleem was om het zo te laten leggen :P We hebben de arme man dan ook maar goed verwend met een goede uitgebreide lunch en tussendoortjes etc.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee