Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marleybob
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-11-2024
Hallo tweakers

Graag wil ik de Ubiquiti Networks Unifi UAP-AC-IW aanschaffen, maar ik zou graag zeker over willen zijn dat het werkt in mijn huidige opzet.

Ik heb momenteel een switch (TP-Link TL-SG108PE). Deze switch heeft PoE mogelijkheid, maar als ik de handleiding van de Ubiquiti lees staat er het volgende op pagina 2:
'The UAP-AC-IW requires a UniFi Switch with PoE for power. Passive PoE adapters are not recommended.'

De snelstartgids van Ubiquiti voor de UAP-AC-IW geeft het volgende bij het hardware overzicht aan:
'10/100/1000 Ethernet-poort ondersteunt gegevens en 802.3at PoE+-invoer.
De UAP-AC-IW zelf vereist 7W. 802.3at PoE+ is vereist om gebruik te maken van PoE-doorvoer. Sluit deze poort aan op een UniFi-switch met PoE die is aangesloten op uw LAN en DHCP-server.'

Ik heb de gegevenstabellen van de switch erbij gepakt en als ik bij het maximale PoE-vermogen per poort van de switch staat hier 15.4 W. Totale PoE vermogen van 55 W.

Zou ik hieruit kunnen opmaken dat de eerdere opmerking van Ubiquiti mogelijk een schijnverplichting is en mijn switch, de UAP-AC-IW zou moeten kunnen ondersteunen?

Ben erg benieuwd naar jullie reactie hierover! _/-\o_
Groet, Niels

P.S. ik heb al twee AP-AC-LITE van Ubiquiti in mijn netwerk zitten en dat werkt prima. Voordeel van dit apparaat is voor mij de extra UTP-poort waar het over beschikt.

Beste antwoord (via rens-br op 12-02-2021 11:50)

• marleybob
@LanTao @lier @ijske @Nielson Zojuist de IW geïnstalleerd en jawel het werkt allemaal!!

Opgelost, bedankt voor de antwoorden allen! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:37

lier

MikroTik nerd

Gaat volgens mij over het feit of je gebruik wil maken van PoE-doorvoer: wil je vanuit de UAP-IW nog een ander apparaat voeden?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:14
ik heb het idee dat ie wel gaat werken, maar geen poe meer kan doorvoeren :)

maar pin me daar niet op vast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:38
marleybob schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:59:
Zou ik hieruit kunnen opmaken dat de eerdere opmerking van Ubiquiti mogelijk een schijnverplichting is en mijn switch, de UAP-AC-IW zou moeten kunnen ondersteunen?
De AP kan ws zonder problemen gevoed worden door PoE (15W), maar als je gebruik wilt maken van de PoE uitgang om een ander apparaat te voeden dan zul je de UAP-AC-IW moeten voeden met PoE+ (30W).

/edit: Hoewel, als de AP zichzelf enkel identificeert als apparaat welke 30W vereist dan heb je kans dat je PoE switch 'm gewoon niet inschakelt.

[ Voor 13% gewijzigd door Nielson op 08-02-2021 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LanTao
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik denk dat de bewoordingen gekozen zijn om mensen te ontmoedigen een passieve injector te gebruiken maar nog steeds Ubiquiti-apparatuur te kopen. Een standaardswitch met standaard POE zou gewoon moeten werken.

"PoE+ is vereist" kan je met 'n korrel zout nemen, ik heb een IW achter een US-8 achter een US-8-60W, samen gebruiken de eerste twee nog net geen 10W. Officieel niet ondersteund, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marleybob
lier schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:09:
Gaat volgens mij over het feit of je gebruik wil maken van PoE-doorvoer: wil je vanuit de UAP-IW nog een ander apparaat voeden?
Bedankt voor je reactie @lier. Ik wil geen PoE naar een ander PoE apparaat lussen, wel wil ik gebruik maken van een standaard ethernet doorvoer van de Ubiquiti AP AC In-wall naar mijn vaste PC.
ijske schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:29:
ik heb het idee dat ie wel gaat werken, maar geen poe meer kan doorvoeren :)
maar pin me daar niet op vast
Bedankt voor je reactie @ijske. Ik ben niet van plan om PoE door te lussen, maar enkel ethernet naar mijn vaste PC vanuit de AP van Ubiquiti.
Nielson schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:33:
[...]
De AP kan ws zonder problemen gevoed worden door PoE (15W), maar als je gebruik wilt maken van de PoE uitgang om een ander apparaat te voeden dan zul je de UAP-AC-IW moeten voeden met PoE+ (30W).
/edit: Hoewel, als de AP zichzelf enkel identificeert als apparaat welke 30W vereist dan heb je kans dat je PoE switch 'm gewoon niet inschakelt.
Bedankt voor je reactie @Nielson. Hier zit dus mijn grootste twijfel. Als ik de datasheet van TP-link lees staat aangegeven dat per PoE poort max. 15,4W doorgegeven kan worden. Dan zou de AP met een wattage vraag van 30W gewoonweg niet aangaan via de switch. Ik heb nog wel een adapter van Ubiquiti wat standaard ethernetkabel omzet in PoE, maar kan niet direct zien of de adapter een hoger hoeveelheid W doorgeeft dan de switch.
LanTao schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:44:
Ik denk dat de bewoordingen gekozen zijn om mensen te ontmoedigen een passieve injector te gebruiken maar nog steeds Ubiquiti-apparatuur te kopen. Een standaardswitch met standaard POE zou gewoon moeten werken.
"PoE+ is vereist" kan je met 'n korrel zout nemen, ik heb een IW achter een US-8 achter een US-8-60W, samen gebruiken de eerste twee nog net geen 10W. Officieel niet ondersteund, natuurlijk.
Bedankt voor je reactie @LanTao. Het lijkt inderdaad op ontmoedigen. Ik ga er vanuit dat je met IW ‘in wall’ en met us 8 een ubiquitie switch met 8 poorten bedoeld. Bedoel je hiermee dat je op papier een US-8 vraagt om 60W, maar de praktijk net geen 10W is?

Al met al twijfel ik nog wel. Wat @Nielson aangeeft ben ik ‘bang’ dat straks het AP niet actief gemaakt kan worden door de switch en ik met een AP in mijn maag zit die niet werkt. Uiteindelijk dient de in wall ‘slechts’ als acces point en doorgeefluik voor een ethernetkabel wat geen PoE vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

marleybob schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:03:
Al met al twijfel ik nog wel. Wat @Nielson aangeeft ben ik ‘bang’ dat straks het AP niet actief gemaakt kan worden door de switch en ik met een AP in mijn maag zit die niet werkt. Uiteindelijk dient de in wall ‘slechts’ als acces point en doorgeefluik voor een ethernetkabel wat geen PoE vraagt.
Dan stuur je hem toch gewoon terug? Denk namelijk niet dat wij je gaan overtuigen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marleybob
lier schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:05:
[...]

Dan stuur je hem toch gewoon terug? Denk namelijk niet dat wij je gaan overtuigen...
Hmm, zit wat in, jullie bevestigen zeker mijn eerdere aannames, dus dat is echt top. Ik denk dat ik daar inderdaad voor ga en gewoonweg test. Mocht het niet naar behoren werken retourneer ik 'm.

Dank @lier _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LanTao
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
marleybob schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:03:
Het lijkt inderdaad op ontmoedigen. Ik ga er vanuit dat je met IW ‘in wall’ en met us 8 een ubiquitie switch met 8 poorten bedoeld. Bedoel je hiermee dat je op papier een US-8 vraagt om 60W, maar de praktijk net geen 10W is?
Met IW bedoelde ik inderdaad UAP-AC-IW; US-8 en US-8-60W zijn modelnummers van twee switches van Ubiquiti. De eerste, net als de IW, kan over PoE gevoed worden en heeft daarna een PoE-passthrough maar kan zelf geen PoE leveren; de tweede kan zelf PoE leveren, tot maximaal 60W, maar geen PoE+ dus nog steeds maximaal 15W per poort.

In mijn voorbeeld leverde de US-8-60W dus 10W aan elektriciteit aan de US-8 die grofweg de helft ervan doorzette naar de UAP-AC-IW.

Ik denk dat je IW zonder enig probleem door een non-Ubiquiti PoE-switch gevoed kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marleybob
Bedankt @LanTao ik heb zojuist de IW besteld en ga het testen.

Zodra ik de IW binnen heb zal ik een update plaatsen of het wel of niet werkt.
In ieder geval bedankt voor de antwoorden!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• marleybob
@LanTao @lier @ijske @Nielson Zojuist de IW geïnstalleerd en jawel het werkt allemaal!!

Opgelost, bedankt voor de antwoorden allen! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Gefeliciteerd @marleybob!

Pagina: 1