Toon posts:

Opzoek naar een stillere Cpu cooler/fans

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Trisjin
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:34
Ik zoek een?
Ik zoek een CPU cooler voor AMD Ryzen 5 3600. Gebruik nu de standaard cooler maar die vind ik nu wel te veel geluid maken. Moet ik voor Arctic Liquid Freezer II 240 gaan? of is lucht veiliger/beter?

Omdat mijn case wat donker is zit ook wat rond te kijken voor RGB fans die samen werken met MSI mysticlight. Zijn (chinese)budget fans veilig en koelen ze goed genoeg? De bekende merken vind ik wel erg prijzig namelijk.

Wat is je budget?
cpu +/- 100

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, als er led op zit moet het met MSI mysticlight werken.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 199,-€ 199,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 105,99€ 105,99
1VideokaartenPowercolor Red Devil RX 5700 XT€ 499,-€ 499,-
1Interne harde schijvenSeagate Desktop HDD, 1TB€ 55,35€ 55,35
1Interne harde schijvenWD Green WD10EZRX€ 69,38€ 69,38
1BehuizingenFractal Design Meshify C - Dark TG€ 91,96€ 91,96
1MonitorenAsus VS247H Zwart€ 0,-€ 0,-
1MonitorenGigabyte G27Q Zwart€ 360,81€ 360,81
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 143,18€ 143,18
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 97,90€ 97,90
1Solid state drivesWD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C)€ 99,65€ 99,65
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.722,22

Beste antwoord (via Trisjin op 08-02-2021 21:15)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Trisjin pricewatch: be quiet! Pure Rock 2 Zwart mooie middenmoot koeler voor 4 tientjes. Review

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-06 10:41
Lucht is vooral stiller.
Aio is tegenwoordig relatief veilig, zo vaak lekt het niet.

Hoeveel geld wil je erin steken?

• Trisjin
99ruud99 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:19:
Lucht is vooral stiller.
Aio is tegenwoordig relatief veilig, zo vaak lekt het niet.

Hoeveel geld wil je erin steken?
Is aio wel stuk stiller dan de standaard amd koeler? Ik dacht aan +/- 100 voor cpu fan.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-06 10:41
Pak be quiet dark rock pro 4.

Stuk stiller dan aio, en koelt die cpu zelfs als je hem zou overklokken. (Het is wel een echt monster)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Trisjin pricewatch: be quiet! Pure Rock 2 Zwart mooie middenmoot koeler voor 4 tientjes. Review

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:10
Ik zou er niet meer dan 4 tientjes in steken inderdaad. De rest mag in de pot om die HDD's te vervangen. Die maken ook lawaai.

• NickelB
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-08-2021
In de tests die ik heb gezien komt de arctic epsort duo erg goed uit de test. Vrijwel vergelijkbaar met de dure noctuas. En ik zou de fans op 1000 tot 1050rpm zetten. Rind de 1100 tot 1200 heeft de motor een lichte zoem. Er boven zijn ze weer fijn. Ook extra fans van arctic zijn een goede koop. Ik heb een 5pack P12pwm voor 23 en een 5pack P14 pwm voor 31.

• Trisjin
En als we voor iets meer looks gaan is https://tweakers.net/pric...liquid-ml240l-v2-rgb.html dan wat? of is dit af te raden?

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-06 10:49

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

99ruud99 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:52:
Pak be quiet dark rock pro 4.

Stuk stiller dan aio, en koelt die cpu zelfs als je hem zou overklokken. (Het is wel een echt monster)
Die en AIO hebben pas echt nu als je gaat overclocken. De koeler die Hackus aanraad is meer dan voldoende. Als je toch vol op lucht in wilt zetten dan ben je alsnog beter af met de Noctua NH-D15.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee