Toon posts:

Audio verbinding Onkyo TX-NR414/PS5/TV/Hue Sync Box

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Chron0z
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12:32
Hallo mensen, mijn allereerste post hier op de forums van Tweakers. Ik denk dat dit de meest relevante categorie is, sorry als ik hier verkeerd zit, kan iemand hem dan naar het goede forum verplaatsen?

Ik heb een vraag over de audio verbinding tussen mijn verschillende apparaten in mijn Home Cinema opstelling. Ik ben sinds kort een trotse eigenaar van een PlayStation 5 en een Philips Hue Sync Box alleen heeft dit wat problemen met zich meegebracht op het gebied van de audio. In de afbeelding die ik heb toegevoegd staat uitgebreid mijn apparatuur met alle aansluitingen.
Voorheen zat alle apparatuur in de Onkyo versterker alleen geeft die maximaal 1080p beeld dus ik wil nu eigenlijk alleen de audio via de versterker laten gaan. Het beeld gaat via de Sync Box naar de TV.

Is er een mogelijkheid om de audio van de TV naar de versterker te krijgen? Er zit een ARC op HDMI poort 3 van de TV, kan ik daar wat mee?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Onkyo TX-NR414
Sony KD-75XH9005
PlayStation 5
Philips Hue Sync Box
Alle HDMI kabels die ik gebruik zijn van het merk Sonero met het label HDMI 2.1 met 48Gb/s doorvoersnelheid.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Ik heb al op verschillende manieren met de HDMI van de versterker naar de tv op andere poorten geprikt zonder resultaat.
Het werkt wel als ik alsnog alles in de receiver druk en dan naar de sync box en dan naar tv, maar dan heb ik dus maximaal 1080p beeld op 50hz dus daar schiet ik niet mee op.
- Ik heb ook een optische digitale kabel geprobeerd van de tv naar de versterker maar ook zonder resultaat (ik moet zeggen dat ik hier vrij weinig verstand van heb).
- Ik weet dat de Sync Box maximaal maar 60hz beelden aan kan dus 120hz gamen zit er nog niet in (als dat uberhaubt komt in de toekomst op de ps5).
- Ik heb ook geprobeerd om verschillende in/uitgangen van de HDMI van de versterker op de sync box of tv aan te sluiten.

Misschien zie ik iets heel kleins over het hoofd?
Ik hoop dat er wat mensen zijn met wat nieuwe inzichten, ik weet redelijk wat van computers, maar op audio gebied leer ik nog graag wat bij. De kortste klap is natuurlijk gewoon een nieuwe versterker kopen met 4k60/120Hz maar als het kan zou ik eerst een goedkopere oplossing willen proberen.

Alle reacties

• Chron0z
Ik heb ook nog geprobeerd om van de HDMI out van receiver naar de tv te verbinden of de receiver ook in de Sync Box te doen, maar dat resulteerde alleen in 2 aparte signalen waar ik naar heen en weer kon schakelen, alleen beeld zonder audio of output van receiver zonder beeld en zonder geluid 😅

• Chron0z
Is opgelost haha. Het werkte toch wel als ik de PS5 op de Sync Box aansloot en dan naar de TV in HDMI 4. En dan de receiver via HDMI naar de HDMI ARC poort in de TV. Het had met de instellingen te maken op de tv. Die blokkeerde wat settings waardoor ik geen geluid kreeg.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee