Toon posts:

wat is een goede laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-03 15:08
Hallo tweakers,

Ik wil graag wat advies betreft aankoop van een laptop voor een familielid.

Hij is pas afgestudeerd, en heeft een baan gevonden. En we willen hem een beetje helpen en zouden graag een laptop voor hem willen kopen zodat hij goed kan beginnen.

Nu weet ik niet precies in welke IT richting hij opgegaan is. Maar je hebt twee richtingen vaak.
Applicatie ontwikkelaar en Systeembeheer/Engineer/Networking. Nu weet ik ongeveer wel dat je voor applicatie ontwikkelaar een goede en rappe PC nodig hebt om apps te compilen etc. En voor grafisch ontwikkelaar ook een goede laptop nodig heb met een goede CPU/GPU.

Nu vroeg ik me af budget €1500,- wat daar tussenin valt? Ik dacht zelf aan de Lenovo P15 series heeft UHD scherm een Quadro kaart en 32GB memory en een Intel i7, maar weet niet of dit prima is? Of er nog betere zijn?

Alle reacties

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-03 20:16
Had je de reviews: Laptop Best Buy Guide - Februari 2021 al gelezen?

Maakt nogal wat uit of die een gpu of niet nodig heeft, zal ik eerst wel even navragen.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:01

DarkSide

theres no place like ::1

IT is een vaag begrip.
Straks werkt hij op de Service Desk en moet hij alleen msra.exe starten bij de Service-now kunnen komen.

Of is het een azure beheerder die een een goede webbrowser genoeg heeft.

Krijgt hij geen laptop van de werkgever? Niet overal is er een BYOD policy.
Of heeft de werkgever geen richtlijnen gesteld wat er nodig is.
Straks moet hij werken met een Mac?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-03 15:08
Is niet in Nederland, dus vandaar dat we op zoek zijn. Wil sowieso hier in NLD kopen omdat ik weet US-keyboard layout is daar ook van toepassing. En Apple doen ze daar niet. Aan.

Ik zelf had een mix van alles genoopt kunnen vinden. Veel RAM, snelle soc. Voor compilen heb je geen Quadro kaart nodig ? Alleen voor grafisch neem ik aan.

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2022
Een laptop met een Quadro onder de 1500 euro is slechts aan te raden wanneer je heel precies weet wat hij doet met zijn werk (3d cad tekenen enz.)
Is dit niet het geval (en in elke andere situatie), dan zijn de laptops met een gewone grafische kaart sneller en goedkoper.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee