Verbetering wifi netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliseb
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 07-11-2024
Hi
Ik heb thuis een modem van Telenet. Recent vernieuwd. Vrij hoog langwerpig, rechthoekig model.
Ik heb een telenet acces point en een oud acces point engenius wireless 300N verbonden aan de modem met utp. Modem en access points staan redelijk verspreid in het huis.
Vrij regelmatig heb ik issues met dekking en kwaliteit. De telenet technieker gaf me mee dat de engenius conflicten kan geven met de telenet modem. Heb ook google chromecast die niet zo maar werkt op de nieuwe modem (iets met 2,r en 5 ghz).’’
Ik ben absoluut leek. Hebben jullie aanbevelingen om de dekking te verbeteren? Engenius vervangen?, AP bijkopen? ....

Bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-05 22:48
wat is je budget?
al je 2x een bedrade uniquiti ap ac lite ophangt ben ja wel klaar denk ik

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliseb
Denk dat dit nog wel binnen budget zit. En al de rest weghalen dan?
Is dit plug and play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:32
In ieder geval kan je ik vertellen dat die telenet technieker maar wat roept, er is geen enkel reden waarom een engenius conflicten zou geven met het telenet modem.

Overigens bestaat er volgens mijn niet zoiets als een engenius 300n

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-05 17:01

lier

MikroTik nerd

maartentmm schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:50:
al je 2x een bedrade uniquiti ap ac lite ophangt ben ja wel klaar denk ik
Klaar met?