Verbetering wifi netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliseb
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 07-11-2024
Hi
Ik heb thuis een modem van Telenet. Recent vernieuwd. Vrij hoog langwerpig, rechthoekig model.
Ik heb een telenet acces point en een oud acces point engenius wireless 300N verbonden aan de modem met utp. Modem en access points staan redelijk verspreid in het huis.
Vrij regelmatig heb ik issues met dekking en kwaliteit. De telenet technieker gaf me mee dat de engenius conflicten kan geven met de telenet modem. Heb ook google chromecast die niet zo maar werkt op de nieuwe modem (iets met 2,r en 5 ghz).’’
Ik ben absoluut leek. Hebben jullie aanbevelingen om de dekking te verbeteren? Engenius vervangen?, AP bijkopen? ....

Bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-05 22:48
wat is je budget?
al je 2x een bedrade uniquiti ap ac lite ophangt ben ja wel klaar denk ik

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliseb
Denk dat dit nog wel binnen budget zit. En al de rest weghalen dan?
Is dit plug and play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:32
In ieder geval kan je ik vertellen dat die telenet technieker maar wat roept, er is geen enkel reden waarom een engenius conflicten zou geven met het telenet modem.

Overigens bestaat er volgens mijn niet zoiets als een engenius 300n

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-05 17:01

lier

MikroTik nerd

maartentmm schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:50:
al je 2x een bedrade uniquiti ap ac lite ophangt ben ja wel klaar denk ik
Klaar met?

Beste @Oliseb, om een goed werkend Wifi netwerk thuis aan te leggen (bestaande uit meer dan 1 accesspoint), zijn de volgende zaken van belang:
- zelfde SSID
- zelfde encryptie (WPA2/AES only)
- zelfde wachtwoord
- niet overlappende kanalen

Wat betreft die niet overlappende kanalen, voor de 2.4GHz radio zijn dat er 3: 1, 6 en 11. Zorg dat je het minst drukke kanaal kiest (per accesspoint, zorg dus dat ze allemaal een ander kanaal hebben) en let erop dat de bandbreedte op 20MHz staat. Dit is waarschijnlijk hetgeen de technieker probeerde aan te geven.

Dus...ga eerst eens kijken of er instellingen niet goed staan. Andere hardware kopen kan altijd nog.

[ Voor 4% gewijzigd door lier op 08-02-2021 12:13 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliseb
Het model is ecb 350 engenius. Heeft alleen 2.4 band. Enig idee hou ik die kan wijzigen qua settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-05 17:01

lier

MikroTik nerd

Oliseb schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:34:
Het model is ecb 350 engenius. Heeft alleen 2.4 band. Enig idee hou ik die kan wijzigen qua settings?
Daarvoor zijn handleidingen:
https://www.engeniustech....2016/12/ECB350_Manual.pdf

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliseb
Ok. Die had ik. Ikprobeer via de 192.168.1.1 maar raak niet aan de router admin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-05 23:00
Oliseb schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:47:
Ok. Die had ik. Ikprobeer via de 192.168.1.1 maar raak niet aan de router admin
als je kennis inderdaad zo beperkt is, zou ik de telenet wifi booster bestellen via de app...
als het je 1e wifi booster is, istie gratis , en hij neemt automatisch dezelfde wifi instellingen van het modem over (dus niks instellen)

wel aangeven voor het accespoint versie (en niet de powerline versie)
deze dus
deze dus Afbeeldingslocatie: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/stepplan-snippets/telenet-access-point-installeren/access-point-installeren-stap-1/_jcr_content/step_fullwidth/numberedstepcontaine/content/substep/parsys-0/nested_columns/parsys-1/image.img.840.png/1521199831163.png
Pagina: 1