Hoi Tweakers,
Ik heb een paar maanden geleden Kubuntu op mijn media centre geïnstalleerd met grote tevredenheid! Heerlijk dat alles op afstand te besturen is, al moet ik meteen erbij vermelden dat ik nog niet heel handig ben met hoe Linux werkt. Ik heb alleen sinds een paar weken het probleem (denk ik) dat mijn DE het niet meer doet:
Het gekke is dat tijdens het opstarten en afsluiten het Kubuntu logo netjes zichtbaar is zonder enig probleem en dat de cursor ook gewoon te zien is. Omdat ik Plex draai, gebruik ik de DE bijna nooit dus het kan zijn dat dit al een tijdje zo is.
Relevante software en hardware die ik gebruik is als volgt:
Hardware:
Intel Core i5 3570K (geen overclock)
ASRock z77 extreme4
MSI Radeon R9 270X GAMING 2G
Software:
Ubuntu 20.10
Ik draai deze driver PPA: ppa:oibaf/graphics-drivers
Alles is up to date
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ik heb een paar maanden geleden Kubuntu op mijn media centre geïnstalleerd met grote tevredenheid! Heerlijk dat alles op afstand te besturen is, al moet ik meteen erbij vermelden dat ik nog niet heel handig ben met hoe Linux werkt. Ik heb alleen sinds een paar weken het probleem (denk ik) dat mijn DE het niet meer doet:
Het gekke is dat tijdens het opstarten en afsluiten het Kubuntu logo netjes zichtbaar is zonder enig probleem en dat de cursor ook gewoon te zien is. Omdat ik Plex draai, gebruik ik de DE bijna nooit dus het kan zijn dat dit al een tijdje zo is.
Relevante software en hardware die ik gebruik is als volgt:
Hardware:
Intel Core i5 3570K (geen overclock)
ASRock z77 extreme4
MSI Radeon R9 270X GAMING 2G
Software:
Ubuntu 20.10
Ik draai deze driver PPA: ppa:oibaf/graphics-drivers
Alles is up to date
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Onder Windows doet alles het gewoon netjes
- Ik heb geprobeerd GNOME te installeren in plaats van Plasma, maar dit veranderde niets
- Geprobeerd de oibaf drivers te deinstalleren, maar dit had ook geen resultaat

Alvast bedankt voor jullie hulp!