Toon posts:

Zolder verwarmen electrisch of CV

Pagina: 1
Acties:

• Madoow
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-06-2022
Hallo!

Ik ben mijn zolder aan het afwerken nadat er een dakkapel is geplaatst. En zit met het volgende.
De CV ketel staat op zolder dus de leidingen kan ik in principe zo af laten takken. Ik heb een offerte gekregen voor het plaatsen van een radiator, dat gaat me ongeveer 850 euro incl btw kosten.

Een andere optie is om de zolder te verwarmen met een electrische radiator. Die radiator kost me ongeveer 120 euro.

De zolder heeft een oppervlakte van 15m2 en een inhoud van +/- 25-26m3.
Wat is nu slim om te doen?

De zolder zal nu 5 dagen per week gebruikt worden als werkplek. Maar in de toekomst waarschijnlijk als slaakamer..

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Je kunt er ook een Airco installeren.

In de zomer koel, in de winter warm. Best of both worlds.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:22

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Airco? Kun je in de zomer ook nog koelen.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-05 13:53
ik zou de CV aftakken. Kan je dat zelf niet eventueel met flexibele leiding?
is die 850 incl convector radiator?

of airco ja maar dan is de investering wat hoger

[Voor 18% gewijzigd door maartentmm op 08-02-2021 11:12]

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

• Madoow
Is een airco rendabel ja? Airco's voor het hele huis stonden sowieso op de planning voor 2022. Maar als dat rendabel is dan kan ik tijdelijk ff zo een losstaande radiator ergens op de kop tikken voor een paar 10tjes om even 1 winter mee door te komen..

• Madoow
maartentmm schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:12:
ik zou de CV aftakken. Kan je dat zelf niet eventueel met flexibele leiding?
is die 850 incl convector radiator?

of airco ja maar dan is de investering wat hoger
Naja, ik ben zelf best handig, maar nooit iets met CV gedaan. Er komen nu 28mm leidingen uit de CV. Dan zou ik daar denk ik een T-stuk naar 15MM tussen moeten doen, flex buis naar de radiator, voetventiel erop en aansluiten?

Die prijs was incl een normale radiator, de radiator zelf stond op de offerte voor 215 euro dacht ik. Rest was materiaal en arbeid.

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-05 11:43

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

De zolder zal nu 5 dagen per week gebruikt worden als werkplek. Maar in de toekomst waarschijnlijk als slaakamer..
Ik heb de situatie net zo, overdag verwarm ik enkel de zolder Elektrisch.

Asus Zenbook i7 256gb

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Ik zou, wat je zelf nu zegt, voor een paar tientjes een elektrische radiator op de kop tikken, en zsm een goede airco laten installeren.

Zo kom je de winter door en ben je straks klaar voor de zomer.

Rendabel? Geen idee. Comfort? Zeker!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-05 13:53
voor 1 jaar zou ik een straalkachel doen of een IR paneel boven je hangen.

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

• Madoow
Ja het moet ook een beetje rendabel zijn. Ik vind het niet erg om volgend jaar er wat meer in te investeren als ik dat binnen een 9-10 jaar teurg kan verdienen. De verwachting is dat ik niet meer ga verhuizen zegmaar.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee