Toon posts:

Plexiglas voorzetraam, zinvol?

Pagina: 1
Acties:

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Mijn woning heeft overal dubbel glas maar helaas geen HR++ glas. We hebben wel het idee alle beglazing op termijn te vervangen en dan wellicht gelijk nieuwe geïsoleerde kozijnen te nemen. Echter dat staat nog niet op de planning voor de korte termijn dus vooralsnog blijven we even met ouderwets dubbelglas zitten.

Op mijn werkkamer zit ik op nog geen halve meter van het raam af en merk ik een aardige koudeval vanaf dat raam over mijn bureau heen. Om dat op te lossen zat ik er aan te denken een plexiglas plaat te plaatsen. De vensterbank steekt namelijk een goede anderhalve centimeter uit dus daar kan de plaat op rusten. Ik zou hem dan met klitteband vast kunnen maken aan het kozijn aan de bovenkant zodat hij niet omvalt. Hierdoor kan ik de plaat wel makkelijk lostrekken als ik het rolgordijn omhoog of omlaag wil halen aangezien dat in het kozijn zit. Geheel luchtdicht zal dit niet worden maar het zal de koudeval wel weg houden hoop ik.

De reden dat ik aan plexiglas denk is omdat het vrij goed isoleert en ik dan alsnog naar buiten kan kijken. Gordijnen zouden enkel 's avonds een optie zijn, overdag zou ik al het daglicht dan verliezen. Doel is dan om de koudeval te verminderen en een mooie stilstaande luchtlaag te creëren.

Ik zat te denken aan een 2mm plaat aangezien dit qua gewicht nog goed te doen is, zal dit genoeg zijn? En gaat dit idee uberhaupt werken?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• WeetIkHetNou
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-03 21:15
Het zal allicht helpen. Echter, je kozijnen spelen zeker mee en dat los je hiermee niet op.

Ik zit ook op halve meter van HR++ glas, maar in oud kozijn en heb gewoon koudeval.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
WeetIkHetNou schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:55:
Het zal allicht helpen. Echter, je kozijnen spelen zeker mee en dat los je hiermee niet op.

Ik zit ook op halve meter van HR++ glas, maar in oud kozijn en heb gewoon koudeval.
Mijn kozijnen zitten een stuk in de muur waardoor ik met een plaat er voor het hele gat in de muur kan afsluiten en dus de koudeval van de gamen en de kozijnen kan voorkomen hoop ik.

[Voor 28% gewijzigd door Tsurany op 08-02-2021 11:38]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:34
Wij hebben op onze slaapkamer en die van mijn dochter openslaande deuren/frans balkon.
Toch een 3,5m2 HR++ glas per kamer. (Is pas een jaar oud)

Daar komt merkbaar kou af met dit weer.
HR++ is nog altijd geen geïsoleerde muur.

Als je op termijn alle kozijnen zou gaan vervangen zou ik HR+++ (trippel glas) nemen.

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Tsurany schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:37:
[...]

Mijn kozijnen zitten een stuk in de muur waardoor ik met een plaat er voor het hele gat in de muur kan afsluiten en dus de koudeval van de gamen en de kozijnen kan voorkomen hoop ik.

[Afbeelding]
Je kunt goedkoper kozijnfolie gebruiken, zit bij mij al 2 seizoenen voor keukenraam en slaapkamer.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee