Toon posts:

Switch van provider

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-03 21:59
Hallo,

Ik ben van internet/TV-provider veranderd en vandaag gaat het nieuwe abonnement in.
Ik ben van Telfort (KPN) naar Budget energie gegaan en blijf dus gebruik maken van het KPN netwerk.
Ik heb een nieuw modum en TV-kastje ontvangen.

Ik heb de oude aparatuur nog ingeschakeld staan zocht naar een geschikt moment vandaag om de nieuwe apparatuur te installeren. Ik werk momenteel thuis en ook de kinderen hebben vandaag de WiFi nodig voor school.

Ik kreeg vanmorgen een email van de KPN dat het abonnement per vandaag is beeindig.
Direct daarna kreeg ik een email van Budget energie dat ik online was en het nieuwe abonnement vanaf vandaag start. Zou dit inhouden dat mijn abonnement ook met de huidige apparatuur werkt en ik "op mijn gemak" de nieuwe apartatuur een keer kan installeren?

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:04
Heel waarschijnlijk wel, alternatief is dat ze om 12 uur smiddags het laten eindigen.
Maar je nieuwe abbo is toch ook gewoon via DSL?

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-03 18:05
Ik zou er niet vanuit gaan. De instellingen kunnen aan de provider kant anders zijn. Zorg ervoor dat je klaar bent om de nieuwe apparatuur meteen te kunnen inzetten. Je wilt niet dat zodra het uit gaat je eerst de doos nog moeten uitpakken.

Zoals je zegt het huis is afhankelijk van het internet zorg ervoor dat jouw downtime zo kort mogelijk is. Wees proactief.

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-03 21:59
Dan ga ik het toch maar doen denk ik. Ben altijd een beetje huiverig hiervoor omdat het momenteel goed werkt en je altijd zult zien dat er weer iets fout gaat.

Ik denk dat 192.168.2.254 hetzelfde blijft om op de modem te komen?

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-03 19:30
De instellingen van Telfort en Budget energie zijn voor het modem exact hetzelfde. Dus ja, het kan wel kloppen dat alles naadloos overgaat. Misschien dat je een nieuw IP adres hebt gekregen, maar dat is het dan ook.

Uiteindelijk wil Telfort zijn spullen terug en zul je de oude Experiabox en TV ontvanger alsnog moeten vervangen. Ook omdat je van Budget waarschijnlijk een nieuw abonnementsnummer en pincode voor de TV hebt ontvangen. Het kan dus zijn dat de TV ontvanger er wel mee stopt.

Telfort en Budget energie zijn verder exact gelijk aan elkaar. Onder water is er qua techniek geen verschil, het enige verschil is dat er een ander naampje op is geplakt.

[Voor 24% gewijzigd door krakendmodem op 08-02-2021 12:02]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee