Toon posts:

Domein toevoegen als subdomain bij bestaand domein

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-03 18:34
Goedemorgen!

Ben redelijk technisch maar heb niet veel verstand van domeinen, DNS-records, tx-records etc....

DE INFORMATIE:
Ik heb de volgende 2 domeinen:

werk.com (dit is het actieve domain)
werk.nl dit is een oud domein wat ik beetje-bij-beetje wil uitfaseren

het werk.nl domain is een oud domain wat nog wel gebruikt wordt maar niet veel meer.
Ik wil dit domein gefaseerd gaan 'overzetten' naar het werk.com domain.

Wat ik als eerste wil doen is alle mail die naar *.werk.nl wordt gestuurd binnen laten komen op de mailserver (Office365) van werk.com.

nu zit ik te kijken bij dnsadmin (waar ik domein van heb) en daar zie ik heel veel MX, NS, TXT records met werk.nl

Op mijn werk gebruik ik een synology NAS als DNS server. (hier heb ik dus werk.com)

DE VRAAG:
Hoe kan ik nu als eerste ervoor zorgen dat alle mail die gestuurd wordt naar het werk.nl gestuurd gaat worden naar werk.com (dus naar mij office365 cloud omgeving) Welke specifieke dns-records van werk.nl moet ik dan verplaatsen/verwijderen/aanpassen

Alvast super bedankt voor alle hulp. _/-\o_

Beste antwoord (via kuwerti op 08-02-2021 12:44)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:47

lier

MikroTik nerd

Vanuit Microsoft 365 word je helemaal aan de hand genomen wat je moet doen om een extra domein toe te voegen aan bestaande mailboxen. Heb je daar al naar gekeken?

https://docs.microsoft.co...omain?view=o365-worldwide

Eerst het probleem, dan de oplossing

Alle reacties

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-03 16:51
Is het niet makkelijker om het werk.nl ook aan te melden je office365. Dan de mailadressen van werk.nl als alias toevoegen bij je mailboxen van werk.com.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:47

lier

MikroTik nerd

Vanuit Microsoft 365 word je helemaal aan de hand genomen wat je moet doen om een extra domein toe te voegen aan bestaande mailboxen. Heb je daar al naar gekeken?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• kuwerti
@whitedrag152 @lier het toevoegen van het domain aan o365 gaat wel lukken denk ik, maar wat moet ik "verwijderen" / "aanpassen" in de oude dns-record?

Wat heel belangrijk is: ik wil nu ALLEEN de mail pverzetten en al het andere voorlopig even zo laten.

Hieronder de huidige (domain .nl) instellingen: (heb bedrijfsnaam even wit gemaakt)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 18:30

Croga

The Unreasonable Man

kuwerti schreef op maandag 8 februari 2021 @ 09:49:
@whitedrag152 @lier het toevoegen van het domain aan o365 gaat wel lukken denk ik, maar wat moet ik "verwijderen" / "aanpassen" in de oude dns-record?
Microsoft heeft daar een uitgebreide handleiding bij gemaakt.

Ga naar je O365 administration pagina, zeg dat je een domein toe wilt voegen en de rest is van een complete handleiding voorzien.

• kuwerti
Croga schreef op maandag 8 februari 2021 @ 09:52:
[...]

Microsoft heeft daar een uitgebreide handleiding bij gemaakt.

Ga naar je O365 administration pagina, zeg dat je een domein toe wilt voegen en de rest is van een complete handleiding voorzien.
bedankt @Croga dat ga ik doen, maar ik moet ook nog iets in mijn dns-domain registratie aanpassen denk ik? zie vorige post (met plaatje)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 18:30

Croga

The Unreasonable Man

kuwerti schreef op maandag 8 februari 2021 @ 09:59:
bedankt @Croga dat ga ik doen, maar ik moet ook nog iets in mijn dns-domain registratie aanpassen denk ik? zie vorige post (met plaatje)
Zoals gezegd; op de O365 administratie paginas krijg je exact te zien wat je aan je DNS settings aan moet passen.

Ik heb vorig jaar 5 domeinen naar O365 verplaatst en in alle gevallen alleen de "handleiding" van Microsoft gevolgd en verder niets nodig gehad.

• kuwerti
Croga schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:21:
[...]

Zoals gezegd; op de O365 administratie paginas krijg je exact te zien wat je aan je DNS settings aan moet passen.

Ik heb vorig jaar 5 domeinen naar O365 verplaatst en in alle gevallen alleen de "handleiding" van Microsoft gevolgd en verder niets nodig gehad.
ok, ga ik doen. thanks. ik laat het hier weten als ik vragen heb (en als het gelukt is :-) )

• kuwerti
lier schreef op maandag 8 februari 2021 @ 09:05:

@lier
hmmm. deze link schijnt verouderd te zijn. als ik naar mijn o365 admin portal ga moet ik kiezen tussen "Remote Domains" of "Accepted domains"

daar wordt in dit document niet over gesproken

• kuwerti
@Anoniem: 106933 Gelukt :-)

Bedankt voor de hulp!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat was dan wel dejuiste guide anno 2021 of in jouw situatie?

• kuwerti
CH4OS schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:50:
[...]
Wat was dan wel dejuiste guide anno 2021 of in jouw situatie?
Ik gewoon door de "toevoegen domein' in het o365 admin portal gelopen. die is heel erg duidelijk :-)

• kuwerti
@Anoniem: 106933 toch nog een vraag: ik heb nu werk.nl als domain in 0365 toegevoegd. Wat ik zou willen is dat ALLE mail die naar *.bedrijf.nl wordt doorgestuurd naar een bestaande shared-mailbox. Ik heb echter geen idee hoe ik dat in kan stellen. Ik kan voor de shared-mailbox wel aliasen aanmaken (zoals ik@werk.nl) en dat werkt, maar ik wil iets generiekers hebben zodat ik i n1 keer alle werk.nl mails oppak in de shared mailbox.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee