• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-03 15:38

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Topicstarter
WAAROM?
Onderzoek:
A
https://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/10 Ik heb deze topics bestudeerd en kom tot conclusie dat ik mijn plex server juist heb ingesteld.
B
https://www.google.com/se...OwKHXlpBuEQ4dUDCA0&uact=5

RESULTAAT:
Toch 'knalt' mijn server er periodiek uit?! |:( 8)7 :? :X [Ik bedoel verbinding word periodiek verbroken, om uur/dagen/weken geen oorzaak te vinden?]

ANALYSE HOE/WAT STARR METHODE
Instellingen plexserver;
- handmatig poort op fritzbox openbaar-.prive geopend
- versie 1.2103.4014 bijgewerkt
- update beta als public experimenteert, maar op beide zelfde probleem...
- voorkeur beveiligde verbinding
- interface alle
- ongelimiteerd en experimenteert met lagere instellingen...
- internetwerk direct benaderbaar met streams via 192.168.178.xx
- webhosting = uit
- transcriptie op auto
- achtergrond transcoderen = ultrasnel ook hier mee gespeeld? Geen succes....
- HDR mapping = uit ook hier mee gespeeld?....
- hardware versnelling aan + codering ook mee gespeeld?.....
-DLNA aan/uit gespeeld/ experimenteert geen succes
- geplande taken tussen midnight en morning .....

CONCLUSIE/STATUS?
Ik ben hier al weken mee bezig....ik verlies de hoop...PLEASE HELP?! _/-\o_
HELP MIJ MIJN SERVER STABIEL TE KRIJGEN SVP?! O-) _/-\o_

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik heb de topictitel gefatsoeneerd, zodat het meer gaat over de vraag zelf.

Inhoudelijk: check de logs op fouten. En wat bedoel je met er uit knallen? Fysiek uit? De software? Check ook het OS en de hardware

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Valt Plex uit, valt het apparaat waar Plex op staat uit, of valt internet (op andere apparaten) uit? Op wat voor apparaat staat Plex, en op welke manier (bare metal, docker, VM)? Wat zeggen de Plex logs? Valt Plex uit tijdens het streamen van een bestand in originele kwaliteit of alleen tijdens transcoden?

Lijkt me stug dat het aan je FRITZ.Box ligt, tenzij je hele netwerk offline gaat. In dat geval zou je als eerste stap kunnen proberen om een bandwidth limiet in te stellen voor Plex of het apparaat waar Plex op staat. Maar zonder antwoord op bovenstaande vragen is het lastig helpen.

[Voor 5% gewijzigd door Oon op 08-02-2021 06:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
Oon schreef op maandag 8 februari 2021 @ 06:05:
Valt Plex uit, valt het apparaat waar Plex op staat uit, of valt internet (op andere apparaten) uit?
Nee, de plexserverapp draait zeer goed, maar directe openbare verbinding valt steeds op handmatige poort geconfigureerd na een periode zomaar uit. De indirecte verbinding blijft actief, maar ondanks in netwerk de ip intern te hebben toegevoegd blijft openbare verbinding na een periode (uur, dag, week) zomaar uitvallen/verbreken.
Dan moet ik de server opnieuw inschakelen om weer alles normaal te krijgen. 24/7 draai ik hem op 4Mbps upload en 8Mbps download instellingen server.
Op wat voor apparaat staat Plex, en op welke manier (bare metal, docker, VM)?
PC Zie details in link PDF (na 14 dagen verwijderd) [url]xxx[/url]
Wat zeggen de Plex logs?
Die heb ik doorlopen en heb niets raars / vreemd gezien?!
Plex uit tijdens het streamen van een bestand in originele kwaliteit of alleen tijdens transcoden?
Ik heb hem op automatisch staan voorkeur direct.
Lijkt me stug dat het aan je FRITZ.Box ligt, tenzij je hele netwerk offline gaat. In dat geval zou je als eerste stap kunnen proberen om een bandwidth limiet in te stellen voor Plex of het apparaat waar Plex op staat.
Ja dat is die 4Mbps upload.
Maar zonder antwoord op bovenstaande vragen is het lastig helpen.
Deze logs zijn na laatste crash gemaakt:[url]xxx[/url] _/-\o_

[Voor 8% gewijzigd door digidokter.net op 20-02-2021 19:01]

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Op basis van de (weinige) informatie die ik eruit kan halen zie ik dat het systeem op basis van een E2200 loopt i.c.m. Windows 10 en 2GB geheugen. Het zou best eens kunnen zijn dat het systeem op momenten uit het geheugen loopt en dat daardoor applicaties crashen.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Misschien vind je hier meer info over de crash:
code:
1
Feb 10, 2021 22:13:40.171 [7096] DEBUG - Job running: "C:\Program Files (x86)\Plex\Plex Media Server\CrashUploader.exe" "--directory=C:\Users\denni\AppData\Local\Plex Media Server\Crash Reports\1.21.3.4014-58bd20c02" --version=1.21.3.4014-58bd20c02 --platform=Windows "--platformVersion=10.0 (Build 19042)" --serverUuid=24502ddbd67f5c0d7ae6db8a27f30fed7b00d229 --userId=******@***mail.com --sentryUrl=https://sentry.io/api/1233455/minidump --sentryKey=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx --vendor=Microsoft --model=x64 --device=PC --allowRetries=0

[Voor 1% gewijzigd door F_J_K op 15-02-2021 08:43. Reden: ik ben zo vrij het mailadres even weg te halen]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
Op basis van de (weinige) informatie die ik eruit kan halen zie ik dat het systeem op basis van een E2200 loopt i.c.m. Windows 10 en 2GB geheugen. Het zou best eens kunnen zijn dat het systeem op momenten uit het geheugen loopt en dat daardoor applicaties crashen.
OK, Ik plug er nog 2Gigabyte RAM bij kijken of steeds crash blijft geven? Thanks bro _/-\o_
Brahiewahiewa schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 23:00:
code:
1
xxx
Thanks bro ik zal deze ook even checken en hier posten. _/-\o_

[Voor 30% gewijzigd door digidokter.net op 20-02-2021 19:02]

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
spone schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 21:54:
Heb mijn RAM van 2 -> 4 Gigbyte uitgebreid, BLIJFT SERVER PLEX: CRASHEN!!! Heeft dus NIET geholpen, nog ideeën?! |:( 8)7 :? :X

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Nee, natuurlijk niet.

De enige probleemomschrijvingen die je gegeven hebt zijn: mijn server 'crasht', mijn server 'knalt' er uit en de verbinding wordt verbroken.

Om één of andere reden heb je besloten 'crasht' tussen aanhalingstekens te zetten, wat doet vermoeden dat er geen sprake is van een echte crash, à la bsod of application error.

En 'knalt' staat tussen aanhalingstekens omdat er geen sprake is van geluidseffecten?

Verbinding wordt verbroken is ook geen duidelijk omschrijving. Plex is een complex product en hanteert een aantal verdindingen. Het zou al een stuk duidelijker worden als je nauwkeurig zou omschrijven welke verbinding er wordt verbroken: de download van internet? de client verbinding naar je afspeelapparaat? de verbinding naar de UI waarmee je de server bestuurt?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
De verbinding van plexserver met openbare poort handmatig ingevoerd, weet niet hoe je die noemt? zie foto:
xxxxx

[Voor 21% gewijzigd door digidokter.net op 20-02-2021 19:04]

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 23:00:
code:
1
xxxxx
Dit zegt de crashlog:
code:
1
xxxx

Alvast bedankt allen voor meedenken _/-\o_

[Voor 62% gewijzigd door digidokter.net op 20-02-2021 19:03]

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-03 23:08

Nobby

Nuts!

Heb je soms een router achter een router? Ik heb een collega gehad waar het een tijd goed ging maar dat die twee routers toch niet lekker samen gingen.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
Nobby schreef op maandag 15 februari 2021 @ 00:21:
Heb je soms een router achter een router? Ik heb een collega gehad waar het een tijd goed ging maar dat die twee routers toch niet lekker samen gingen.
Nee een fritzbox 7581 nieuw?!

• Nobby

Nobby

Nuts!

En wat zegt je log van je Fritzbox? Is die soms moeilijk aan het doen?

Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
Nobby schreef op maandag 15 februari 2021 @ 00:26:
[...]

En wat zegt je log van je Fritzbox? Is die soms moeilijk aan het doen?
Ja die geeft aan dat fout is, maar geen details?
Er is een foutrapport verzonden
Deze melding is een algemene gebeurtenismelding.

Deze melding informeert u dat er een fout is opgetreden en dat de FRITZ!Box automatisch een rapport met informatie over het opgetreden probleem naar AVM heeft gestuurd. Het foutrapport helpt AVM de stabiliteit van de firmware te verbeteren.

Meer informatie over het onderwerp "Opvragen van diagnosegegevens", "Foutberichten" en "Bescherming van uw persoonlijke gegevens" vindt u op de helppagina AVM-diensten.
8)7 :? :X :| :(

• Nobby

Nobby

Nuts!

digidokter.net schreef op maandag 15 februari 2021 @ 00:32:
[...]

Ja die geeft aan dat fout is, maar geen details?

[...]
8)7 :? :X :| :(
Dan de helppagina AVM-diensten maar eens raadplegen? Het is niet jouw Fritzbox, maar van de ISP. Misschien is die niet goed.

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
Nobby schreef op maandag 15 februari 2021 @ 00:34:
[...]

Dan de helppagina AVM-diensten maar eens raadplegen? Het is niet jouw Fritzbox, maar van de ISP. Misschien is die niet goed.
Ik ga met xs4all.nl (mijn provider) bellen en uitleggen wat er is gebeurd wellicht hebben hun advies?

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-03 17:51
Kan je eens een printscreen delen van je poort forwarding instellingen in je Fritzbox voor de plex server?

[Voor 20% gewijzigd door White_Collar op 15-02-2021 00:46]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
White_Collar schreef op maandag 15 februari 2021 @ 00:46:
Kan je eens een printscreen delen van je poort forwarding instellingen in je Fritzbox voor de plex server?
xxxxx

Ik zie dat ik verkeerde poort heb gebruikt?! 8)7 :? :X :| :/
Ik snap er niets van volgens mij doet hij het nu stabiel?! _/-\o_

[Voor 31% gewijzigd door digidokter.net op 20-02-2021 19:04]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

In je vorige screendump draait de plex server op 82.95.208.218:61037 .... Hoezo draait 't ding extern nú ineens op 32400?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
Will_M schreef op maandag 15 februari 2021 @ 00:59:
In je vorige screendump draait de plex server op 82.95.208.218:61037 .... Hoezo draait 't ding extern nú ineens op 32400?
Ik had een dubbele poort forward dus de oude verwijderd, kan probleem zijn geweest?!

• White_Collar
digidokter.net schreef op maandag 15 februari 2021 @ 00:53:
[...]

[Afbeelding] O-)

Ik zie dat ik verkeerde poort heb gebruikt?! 8)7 :? :X :| :/
Ik snap er niets van volgens mij doet hij het nu stabiel?! _/-\o_
Ik zou op de plexserver handmatig de poort op 32400 vastzetten zoals je dat ook netjes in je router hebt gedaan.
Zo weet je dat de plex server altijd luistert op poort 32400 en niet stiekem op een andere poort staat te luisteren (automatische mode).

Een extra tip, overweeg ook om de optie "Enable Relay" onder network (of Netwerk) uit te zetten.
Let wel op, indirecte verbindingen is dan helemaal niet meer mogelijk.
Ik heb in het verleden bij meerdere plex clients wel eens gehad dat ze onterecht terugvielen op de indirecte verbindingsoptie.
Door deze optie uit te zetten forceer je directe verbindingen over poort 32400.

Enable Relay
The Relay allows connections to the server through a proxy relay when the server is not accessible otherwise. Note: this proxy relay is bandwidth limited

even een extra edit:

Zorg ervoor dat je externe poort (en natuurlijk ook je interne poort) op je fritzbox ook overeenkomt met de handmatig ingestelde poort op de plexserver.
De handmatig ingestelde poort wordt namelijk "aangekondigd" bij de plex clients om te vertellen op welke poort ze moeten verbinden.
Wijkt de externe poortforwarding af met de handmatig ingestelde poort, dan kan het zomaar zijn dat de plex client probeert te verbinden op een poort die simpelweg niet extern staat geforward.

[Voor 17% gewijzigd door White_Collar op 15-02-2021 01:13]

• AW_Bos
  • Laatst online: 14:05

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Bij de Fritzbox kan je ook een prioriteit instellen. Dat heb ik gedaan omdat mijn Denon een hoop time-outs gaf tijdens het spelen van muziek van mijn NAS-schijf. Sindsdien werkt het een stuk beter.

Verder wordt de FB 7581 niet meer ondersteund, en is het een zorgenkindje van AVM geweest. Echt een brak ding, met veel firmware-updates werd het beter. Maar echt deed het niet altijd wat het moest doen. Dus kijk eens of je ISP geen betere FritzBox kan leveren.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
White_Collar schreef op maandag 15 februari 2021 @ 01:09:
[...]

Ik zou op de plexserver handmatig de poort op 32400 vastzetten zoals je dat ook netjes in je router hebt gedaan.
Zo weet je dat de plex server altijd luistert op poort 32400 en niet stiekem op een andere poort staat te luisteren (automatische mode).

Een extra tip, overweeg ook om de optie "Enable Relay" onder network (of Netwerk) uit te zetten.
Let wel op, indirecte verbindingen is dan helemaal niet meer mogelijk.
Ik heb in het verleden bij meerdere plex clients wel eens gehad dat ze onterecht terugvielen op de indirecte verbindingsoptie.
Door deze optie uit te zetten forceer je directe verbindingen over poort 32400.

Enable Relay
The Relay allows connections to the server through a proxy relay when the server is not accessible otherwise. Note: this proxy relay is bandwidth limited
Ga ik gelijk doen, dankje voor meedenken en fijne tijd verder weekend etc. _/-\o_

• White_Collar
@digidokter.net zie mijn tweede edit. en succes ;)

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
AW_Bos schreef op maandag 15 februari 2021 @ 01:13:
Bij de Fritzbox kan je ook een prioriteit instellen. Dat heb ik gedaan omdat mijn Denon een hoop time-outs gaf tijdens het spelen van muziek van mijn NAS-schijf. Sindsdien werkt het een stuk beter.

Verder wordt de FB 7581 niet meer ondersteund, en is het een zorgenkindje van AVM geweest. Echt een brak ding, met veel firmware-updates werd het beter. Maar echt deed het niet altijd wat het moest doen. Dus kijk eens of je ISP geen betere FritzBox kan leveren.
Goed idee, ik ga bellen met xs4all.nl! bedankt _/-\o_

• AW_Bos
  • Laatst online: 14:05

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

digidokter.net schreef op maandag 15 februari 2021 @ 01:18:
[...]

Goed idee, ik ga bellen met xs4all.nl! bedankt _/-\o_
Dan krijg je waarschijnlijk de 7590 _O_
Die kreeg ik ook toen mijn DSL opeens instabiel was op mijn 7581.

[Voor 12% gewijzigd door AW_Bos op 15-02-2021 01:34]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
AW_Bos schreef op maandag 15 februari 2021 @ 01:33:
[...]

Dan krijg je waarschijnlijk de 7590 _O_
Die kreeg ik ook toen mijn DSL opeens instabiel was op mijn 7581.
Is die stabieler?

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
@Anoniem: 12776 Alles werk al tijd perfect BEDANKT!!!! ;)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee