Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op
Verwijderd
Heb je de wachtwoorden van de gebruikers waarbij het niet lukt al geprobeerd te wijzigen en het dan met die nieuwe wachtwoorden geprobeerd
[/heeeeeeeeeeeeeeeel dom mode]
Yup, geprobeerd. Met Telnet kun je wel gewoon inloggen op de server, dus het wachtwoord moet goed zijn.Heb je de wachtwoorden van de gebruikers waarbij het niet lukt al geprobeerd te wijzigen en het dan met die nieuwe wachtwoorden geprobeerd
...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""
Uhm, Debian 2.2 Alpha, met de standaard ipopd en imapd die gestart worden met inetd. Wat moet je nog meer weten?Op dinsdag 14 augustus 2001 15:53 schreef GRiMLoCK het volgende:
Leuk verhaal, en nou de details van de configuraties?
Lijkt me niet, want bij een gebruiker werkt het wel. Zelfde instellingen enzoOp dinsdag 14 augustus 2001 16:01 schreef k-oz het volgende:
...dus heb ww wordt gecodeerd...
1
2
3
4
5
| +OK POP3 v7.64 server ready <1fa5.3b7aa666@alpha.berflo.lan> USER dbos +OK User name accepted, password please PASS xxxxxxxx +OK Mailbox open, 0 messages |
En als iemand anders inlogd
1
2
3
4
5
| +OK POP3 v7.64 server ready <1f96.3b7aa5ac@alpha.berflo.lan> USER rbouwman +OK User name accepted, password please PASS xxxxxxxx -ERR Bad login |
Inloggen via een shell werkt zonder problemen, dus het wachtwoord is goed.
M'n /var/log/auth.log zegt:
1
| Aug 16 01:46:29 alpha ipop3d[9075]: Login failed: rbouwman has no CRAM-MD5 password, host=atlantis.berflo.lan [192.168.1.100] |
Kan iemand daar iets mee?
Verwijderd
Misschien dat de volgende link handig voor je is
http://www.yolinux.com/TUTORIALS/LinuxTutorialMailRetrieval.html
Het werkt! Hartelijk bedankt Nelske voor die link!
Blijkbaar had ik voor een ander probleem al een keer een /etc/cram-md4.pwd aangemaakt, en daar had ik m'n eigen gegevens ingevoerd. Maar nog niet de gegevens van de andere gebruikers
Nadat ik dit deed, werkte alles ineens weer
Nogmaals bedankt!
Verwijderd
Toen ik cram-md5 zag staan, ging er een lichtje bij me branden. Heb namelijk wel eens een soortgelijk probleem gehad