Toon posts:

Office PC voor moeder- max. 600e

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hephophip
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 29-05 18:50
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zoek een office PC voor m'n moeders eigen bedrijfje. De huidige PC is tergend langzaam en begint nu ook soms uit te vallen, deze ik echt op. Ze zal vooral gaan internetten, Office, en administratie programma's runnen. Ook wil ze alle foto's erop bewaren en bekijken, maar niks heavy.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max. 600, graag eerder rond 500 of lager.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, keyboard/muis, 4 TB HDD 3.5"

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een kant en klare desktop, of eigen bouw (zal hem zelf toch prepareren met software enzo, bouwen kan ik ook).
GPU is niet nodig denk ik, ze gebruikt alleen maar Office en wat andere administratie software.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Kleine SSD voor OS/programma's.
- Ze will hem op z'n zij leggen, met een max hoogte (of breedte, hoe je het maar ziet) van ~ 13cm.
- Liefst >2 USB poorten (4 is beter) aan de voorkant.
- Mogelijkheid om 3.5" HDD toe te voegen.
- Ik denk min. 8 GB RAM, minder lijkt me te weinig

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb de deze kant-en-klare desktop gevonden, ziet er netjes uit en ik begreep dat i3 10100 degelijk is voor office: https://www.coolblue.nl/p...hp-slim-s01-pf1000nd.html\

Mijn vraag is of dit een goeie keuze is, qua specs lijkt hij me prima, qua USB poorten en hoogte/breedte ook?
Wat me alleen niet duidelijk is, is of je hier nou een 3.5" HDD aan kan toevoegen of niet, enig idee?

Ik sta ook open voor betere of goedkopere alternatieven, losse componenten om samen te bouwen is ook prima.

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via hephophip op 16-02-2021 20:36)

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Die Coolblue HP heeft een wat vreemde keuze aan componenten, er zit bijvoorbeeld een Geforce GT 730 in en i3-10100, die videokaart voegt zeker voor het gebruik van je moeder niets toe. Als je een nieuwe pre-built PC wilt zijn de Acer Aspire XC-895 I3206 NL (grotere SSD en geen onnodige videokaart) of de Dell OptiPlex 3070-DFF7J (zes cores, meer USB A op de voorkant) betere keuzen

Alle reacties

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06 23:45
Gebruikte refurb zakelijke HP Elitedesk gen 4-6 met SSD, ben je rond 150-350 klaar

Iets als dit: V&A aangeboden: HP EliteDesk 800 G1 SFF / i5 / 8GB

Of dit: V&A aangeboden: HP EliteDesk 800 G2 SFF (i7-6700, 8GB en 240GB SSD)

Bijkomend voordeel: deze zakelijke pc's zijn inclusief Windows 10 licentie.
Die van Coolblue is een i3, niet aan beginnen krijg je spijt van. Die i7 hierboven is wat mij betreft voor jou wensen en nobrainer en even snel of sneller dan jouw nieuwe i3.

[Voor 112% gewijzigd door NimRod1337 op 07-02-2021 21:55]

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-05 16:20
De i3 10100 is sneller dan de i7 6700! Evenveel cores/threads als de i7 maar omdat het een nieuwere generatie is ook wat sneller per core.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:41
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1BarebonesAsus Mini PC PN50-BBR343MD-CSM€ 308,37€ 308,37
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G32C16S4B€ 80,09€ 80,09
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 59,90€ 59,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 448,36

Kan ook...

• hephophip
rickbovenkamp schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:49:
De i3 10100 is sneller dan de i7 6700! Evenveel cores/threads als de i7 maar omdat het een nieuwere generatie is ook wat sneller per core.
Ik lees hierboven wat conflicterende meningen over de i3?
Is deze goed genoeg voor Office of moet ik eerder naar een i5 of i7?
Ik heb deze vaker voorbij zien komen, maar de 1 USB poort aan de voorkant gaat er waarschijnlijk niet in. Zoiets met meerdere USB poorten zou prima zijn, al heb ik die nog niet gezien.

Weet iemand of je nog een 3.5" HDD in zo'n HP slim kan plaatsen? Ik kan er geen chocola van maken, maar als dat kan zou deze denk ik voldoende zijn, mits i3 goed genoeg is. De datasheet: https://www8.hp.com/h20195/v2/GetPDF.aspx/c06649936.pdf

[Voor 14% gewijzigd door hephophip op 08-02-2021 08:35]

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:41
Ja, er is een 3.5 inch plek vrij.

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-05 16:20
Ja de i3 is snel genoeg voor office, de i3s waren vroeger wat minder maar tegenwoordig heeft een i3 al 4 cores terwijl programma's als office niet heel veel zwaarder zijn geworden

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06 23:45
rickbovenkamp schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:49:
Het scheelt werkelijk niets. Wil je dan voor nieuw geld een i3 of voor de helft een i7. i3 in de regel, niet aan beginnen. Maar misschien moet je op de overigen afgaan hier en het gewoon een keer proberen.

Wat is het nu eigenlijk voor pc?

• hephophip
NimRod1337 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 09:58:
[...]

Het scheelt werkelijk niets. Wil je dan voor nieuw geld een i3 of voor de helft een i7. i3 in de regel, niet aan beginnen. Maar misschien moet je op de overigen afgaan hier en het gewoon een keer proberen.

Wat is het nu eigenlijk voor pc?
Het moet gewoon een degelijke PC zijn, die goed een flink aantal tabs en simpele programma's open kan hebben (Skype, Office, administratie). Belangrijk zijn HDD, USB poorten, afmetingen en een snel genoege CPU.
99ruud99 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 08:37:
Ja, er is een 3.5 inch plek vrij.
Dank, ik had zo'n vermoeden, maar kon het nergens duidelijk vinden en HP niet direct bereiken. Ik denk dat het deze dan wordt, i3 is vermoedelijk wel goed genoeg voor Office en internetten.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• martyw
  • Nu online
Die Coolblue HP heeft een wat vreemde keuze aan componenten, er zit bijvoorbeeld een Geforce GT 730 in en i3-10100, die videokaart voegt zeker voor het gebruik van je moeder niets toe. Als je een nieuwe pre-built PC wilt zijn de Acer Aspire XC-895 I3206 NL (grotere SSD en geen onnodige videokaart) of de Dell OptiPlex 3070-DFF7J (zes cores, meer USB A op de voorkant) betere keuzen

• hephophip
martyw schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:54:
Daar heb je wel een punt!
Die Dell ziet er goed uit, 4 USB, betere CPU en via Amazon zelfde prijs.
Ik denk dat dit hem gaat worden, bedankt!

• martyw
  • Nu online
Op de Dell website staat ook een iets nieuwere versie in de aanbieding, met een up-to-date CPU - zie hier

[Voor 5% gewijzigd door martyw op 10-02-2021 14:23]

• hephophip
martyw schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:22:
Op de Dell website staat ook een iets nieuwere versie in de aanbieding, met een up-to-date CPU - zie hier
Ik zie het, die is ~60e duurder.

Denk je dat dat het waard is; gaat ze significant verschil merken?

[Voor 4% gewijzigd door hephophip op 10-02-2021 19:54]

• martyw
  • Nu online
hephophip schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:52:
[...]

Ik zie het, die is ~60e duurder.

Denk je dat dat het waard is; gaat ze significant verschil merken?
Ik denk niet dat ze het verschil zal merken - verschil in performance tussen beide CPU's is minder dan 10%, tenzij je moeder hele zware Excels draait merk je daar niets van
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee