Toon posts:

Specificatieweergave moederborden - USB headers / connectors

Pagina: 1
Acties:

• Victor Belli
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 29-03 01:59
Hoi,

Bij het samenstellen van mijn nieuwe PC maak ik veel gebruik van de Pricewatch. Maar voor het moederbord wijk ik uit naar de buren, hardware.info. Dit vanwege het feit dat ik daar veel specifieker kan filteren op de connectoren/headers die mijn bord moet bevatten. Want waar Tweakers alle USB-connectoren op een hoop gooit (headers + backpanel connectoren), kan ik bij hardware.info precies zien over hoeveel en welke headers en poorten een moederbord beschikt:

Is het een optie om dit in de Tweakers Pricewatch ook zo weer te geven? En dan meteen het filter zo aan te passen zodat je net als op hardware.info kunt filteren op hoeveel headers/poorten precies aanwezig moeten zijn? Op Tweakers kun je alleen filteren op dát het aanwezig moet zijn.

Waar ik bijvoorbeeld tegenaan loop, is dat als ik op Tweakers filter op USB 3.2 gen 2, ik nog niet weet of dit om een header gaat of om een poort (of meerdere). Terwijl ik specifiek op zoek ben naar een moederbord met zo'n header, omdat mijn behuizing op het front panel een connector daarvoor heeft.

Het is natuurlijk wel een vrij specifiek iets (en het lukt ook door plaatjes te kijken/fabrikantinfo te lezen), maar naar mijn idee wel beter voor de geavanceerdheid (is dat een woord?) van de Pricewatch.

Stel tot morgen uit wat vandaag niet hoeft

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:26

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Victor Belli schreef op zondag 7 februari 2021 @ 20:49:
Hoi,

Bij het samenstellen van mijn nieuwe PC maak ik veel gebruik van de Pricewatch. Maar voor het moederbord wijk ik uit naar de buren, hardware.info. Dit vanwege het feit dat ik daar veel specifieker kan filteren op de connectoren/headers die mijn bord moet bevatten. Want waar Tweakers alle USB-connectoren op een hoop gooit (headers + backpanel connectoren), kan ik bij hardware.info precies zien over hoeveel en welke headers en poorten een moederbord beschikt:
[Afbeelding]

Is het een optie om dit in de Tweakers Pricewatch ook zo weer te geven? En dan meteen het filter zo aan te passen zodat je net als op hardware.info kunt filteren op hoeveel headers/poorten precies aanwezig moeten zijn? Op Tweakers kun je alleen filteren op dát het aanwezig moet zijn.

Waar ik bijvoorbeeld tegenaan loop, is dat als ik op Tweakers filter op USB 3.2 gen 2, ik nog niet weet of dit om een header gaat of om een poort (of meerdere). Terwijl ik specifiek op zoek ben naar een moederbord met zo'n header, omdat mijn behuizing op het front panel een connector daarvoor heeft.

Het is natuurlijk wel een vrij specifiek iets (en het lukt ook door plaatjes te kijken/fabrikantinfo te lezen), maar naar mijn idee wel beter voor de geavanceerdheid (is dat een woord?) van de Pricewatch.
Oh dit staat zeker hoog op de lijst. Probleem is dat het erg veel werk is om nog achteraf de moederborden na te lopen en aan te passen. Niet alles natuurlijk, maar wel een flink deel, minimaal met de meest courante chipsets. En daar lopen wij een beetje op vast, plan was om daar vorig jaar wat mee te doen, maar de coronacrisis gooide roet in het eten, waardoor we veel minder tijd hadden voor dit soort zaken. Ik kan je absoluut geen planning geven, behalve "hopelijk dit jaar", want dit willen we echt al heel lang doen. Filtering per optie met aantallen zal dan ook mogelijk worden. En wie weet krijgen we in de tussentijd wel een soort import-mogelijkheid vanuit HWI zodat we het wiel niet opnieuw hoeven uit te vinden :*)

• Victor Belli
Glaanie schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:21:
[...]

Oh dit staat zeker hoog op de lijst. Probleem is dat het erg veel werk is om nog achteraf de moederborden na te lopen en aan te passen. Niet alles natuurlijk, maar wel een flink deel, minimaal met de meest courante chipsets. En daar lopen wij een beetje op vast, plan was om daar vorig jaar wat mee te doen, maar de coronacrisis gooide roet in het eten, waardoor we veel minder tijd hadden voor dit soort zaken. Ik kan je absoluut geen planning geven, behalve "hopelijk dit jaar", want dit willen we echt al heel lang doen. Filtering per optie met aantallen zal dan ook mogelijk worden. En wie weet krijgen we in de tussentijd wel een soort import-mogelijkheid vanuit HWI zodat we het wiel niet opnieuw hoeven uit te vinden :*)
Aah nou top, dan zie ik het wel een keer verschijnen. Tot die tijd blijf ik bij de buren op visite gaan :)

• Glaanie

Glaanie

@Victor Belli Gisteren is een .plan online gekomen met de meest recente wijzigingen bij de categorie moederborden, onder andere de headers en 'echte' aansluitingen zijn nu opgesplitst: plan: Categorie moederborden in Pricewatch nu beter dan ooit

• Victor Belli
Glaanie schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:19:
@Victor Belli Gisteren is een .plan online gekomen met de meest recente wijzigingen bij de categorie moederborden, onder andere de headers en 'echte' aansluitingen zijn nu opgesplitst: plan: Categorie moederborden in Pricewatch nu beter dan ooit
Jaaa ik zag het nieuwsbericht gisteren al :). Top bezig! Zelf alleen helaas geen tijd deze/aankomende weken om te helpen met de pricewatch te verbeteren.

Als ik jou/Tweakers was, zou ik nog wel de omschrijvingen aanpassen.

Onder USB/TB intern hebben sommige opties wel de toevoeging 'header', andere weer niet. Ik zou daar 1 lijn in trekken.

• Glaanie

Glaanie

Victor Belli schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:39:
[...]
Als ik jou/Tweakers was, zou ik nog wel de omschrijvingen aanpassen.
Ik weet niet wat je hiermee bedoelt.
Onder USB/TB intern hebben sommige opties wel de toevoeging 'header', andere weer niet. Ik zou daar 1 lijn in trekken.
Dat komt omdat er soms ook 'echte' USB-poorten intern op het moederbord zitten. Ook vorige week nog tegengekomen toen ik Z690 bordjes ging toevoegen. Nu heb ik bij het aanmaken van deze nieuwe spec het bewust breed gehouden, dus misschien ook poorten meegepakt die nooit intern op een moederbord zitten. Kan ik later altijd nog snoeien als er iets in de praktijk toch niet gebruikt wordt :)

Dit zijn overigens alle huidige opties bij USB/TB intern:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
TB3/4 header
TB3 type-c
TB4 header
TB4 type-c
USB 2.0 header
USB 2.0 type-A
USB 2.0 type-c
USB 3.2 (G1) header
USB 3.2 (G1) type-A
USB 3.2 (G1) type-c
USB 3.2 (G2) header
USB 3.2 (G2) type-A
USB 3.2 (G2) type-c
USB 3.2 (G2x2) header
USB 3.2 (G2x2) type-c
USB 4 (Gen 2x2) type-c
USB 4 (Gen 3x2) type-c
USB 4 header

Header is wel duidelijk dus, type-A is een normale usb-aansluiting waar je een usb-stick in zou kunnen steken. En type-c is de nieuwere variant daarop, kleiner en omkeerbaar. :)

• Victor Belli
Glaanie schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:20:
[...]

Ik weet niet wat je hiermee bedoelt.

[...]

Dat komt omdat er soms ook 'echte' USB-poorten intern op het moederbord zitten. Ook vorige week nog tegengekomen toen ik Z690 bordjes ging toevoegen. Nu heb ik bij het aanmaken van deze nieuwe spec het bewust breed gehouden, dus misschien ook poorten meegepakt die nooit intern op een moederbord zitten. Kan ik later altijd nog snoeien als er iets in de praktijk toch niet gebruikt wordt :)

Dit zijn overigens alle huidige opties bij USB/TB intern:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
TB3/4 header
TB3 type-c
TB4 header
TB4 type-c
USB 2.0 header
USB 2.0 type-A
USB 2.0 type-c
USB 3.2 (G1) header
USB 3.2 (G1) type-A
USB 3.2 (G1) type-c
USB 3.2 (G2) header
USB 3.2 (G2) type-A
USB 3.2 (G2) type-c
USB 3.2 (G2x2) header
USB 3.2 (G2x2) type-c
USB 4 (Gen 2x2) type-c
USB 4 (Gen 3x2) type-c
USB 4 header

Header is wel duidelijk dus, type-A is een normale usb-aansluiting waar je een usb-stick in zou kunnen steken. En type-c is de nieuwere variant daarop, kleiner en omkeerbaar. :)
Dan heb ik niets gezegd!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee