Laptop voor unief

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stabilo
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 24-03-2021
Mijn laptop van ondertussen vijf jaar oud begint het bijna te begeven dus ik zoek een nieuwe. Met het oog op dat ik naar de unief ga binnen een half jaar en het feit dat ik mijn laptop daar dagelijks nodig zal hebben, wil ik een degelijke laptop kopen die de rest van mijn studiecarrière zal meegaan.
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben van plan een architecturale studie te doen. Hierbij zal ik hoogstwaarschijnlijk met verschillende zware tekenprogramma's moeten werken. Verder gewoon the usual stuff: opstellen schrijven, onderzoekswerk verrichten, en online communicatie. Eventueel touchpad voor tekeningen met de hand.

Wat is je budget?
mijn budget ligt rond de 800-1000 euro. Hier zit wel wat rek op aangezien ik echt een degelijke en betrouwbare laptop wil aanschaffen die moeiteloos 5 jaar meekan.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik zal mijn laptop veel nodig hebben in de les dus een lange accuduur en vooral een lichte en compacte vorm is een pluspunt.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Met windows als besturingssysteem ben ik het meest vertrouwd. Voor de rest geen merkvoorkeuren. Ik heb wel al veel goede dingen van lenovo gehoord.

[ Voor 10% gewijzigd door Stabilo op 07-02-2021 20:25 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:44
Heb je de best buy guide van februari bekeken?
reviews: Laptop Best Buy Guide - Februari 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stabilo
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 24-03-2021
Ja, maar ben ook op zoek naar andere meningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04:19
Hoewel de grafische performance van cpu's steeds beter wordt zou ik op dit moment in verband met de teken- danwel 3d-software in elk geval zorgen dat er een gpu in de laptop zit. Gezien het budget zou minimaal een GTX 1650 moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:05
Archicad en Revit hebben zover ik weet geen belang bij 8/16 codes, zolang je niet gaat renderen. Zorg wel dat je een vlotte videokaart hebt; ik zou zeggen en 1650 minimaal. Lees ook de systeem vereisten van de software die je verwacht te gebruiken.
Ik zie voor renderen wel een verschuiving naar programma's die zwaar op de GPU leunen (o.a. Twinmotion, Minion, Enscape en Unreal engine).