Toon posts:

Nieuwe videokaart of moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gingerale
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15-02-2021
Hallo, ik wil binnenkort mijn pc gaan upgraden, alleen zit met de vraag een nieuw moederbord met een R5 3600,16gb ddr4. Of een nieuwe gpu. Er komt binnenkort een 3060 aan maar alleen heb ik best wel oude componenten
Zoals de Z97M-PLUS, een i5-4670 en een 1060 3GB. Nu vraag ik me alleen af wat slimmer is. Ik heb geen zin in een onbruikbare pc met crashes, stutters. Wat raden jullie aan??

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:52
ik raad je aan om eerst het CAA beleid door te nemen. We hebben een beter beeld nodig van je situatie. Wat wil je bereiken? Wat mag het kosten? etc. Geef ook je voeding door. (Merk + type)

• Gingerale
Een hoge framerate, ik zit met een 1080p 165hz display maar mijn videokaart de 1060 bereikt dit niet meer. Mijn powersupply is g450m van coolermaster met 450w maar ik ga hem upgraden als ik een 3060 neem want het stroomverbruik wordt dan veel meer ik heb een budget van ongv 400 euro.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:49
Welk onderdeel draait 100%, want wat je ook upgraded het andere onderdeel wordt grote bottleneck.

Alternatief: verkoop je pc als game pc en koop nieuw?
Je hebt een nieuwe voeding nodig als je de gpu upgraded. En welke kast heb je? Zit er SSD in? Dat scheelt nog veel meer in je beleving.

• Gingerale
Ja ik heb een ssd waar mijn os op staat. De grote games zoals warzone staan op een hdd. Ik weet niet welke case maar er zijn genoeg slots en er kan een radiator in voor watercooling eventueel. Er zijn 6 slots beschikbaar bij het glas zit nog een slot voor als ik mijn videokaart los wil doen. Mijn cpu draait wel hoger dan mijn gpu, maar dat zijn cpu intensieve games. Doom Eternal draait hoog op de videokaart (lager dan de cpu) alleen in de componenten zit twee jaar release tijd verschil. Ik snap bottleneck niet helemaal.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee