Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Sony WH-1000XM4: (Bluetooth?) verbinding valt weg

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Eggthud
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 17-06 10:06
Mijn vraag
Hoe zorg ik ervoor dat de bluetooth verbinding van mijn xm4 headphones niet meer wegvalt

De verbinding tussen mijn telefoon/ipad/laptop en de koptelefoon valt constant, maar na willekeurige tijden, weg. Muziek stopt met spelen, maar de koptelefoon zelf blijft aan staan (bv: de noicecancelling gaat door, de muziek stopt alleen). Dit is op alle apparaten en met alle apps.

Moet ik hem terugsturen? Op het internet kan ik de oplossing niet vinden

Relevante software en hardware die ik gebruik
Sony xm4 anc headphones
Samsung s10, ipad, asus laptop windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Herinstallatie van sony app
Terug naar fabrieksinstellingen koptelefoon
Alle settings in de app aan en uit

Alle reacties

• ricardo246
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 17-06 11:56
Eggthud schreef op zondag 7 februari 2021 @ 18:38:
Mijn vraag
Hoe zorg ik ervoor dat de bluetooth verbinding van mijn xm4 headphones niet meer wegvalt

De verbinding tussen mijn telefoon/ipad/laptop en de koptelefoon valt constant, maar na willekeurige tijden, weg. Muziek stopt met spelen, maar de koptelefoon zelf blijft aan staan (bv: de noicecancelling gaat door, de muziek stopt alleen). Dit is op alle apparaten en met alle apps.

Moet ik hem terugsturen? Op het internet kan ik de oplossing niet vinden

Relevante software en hardware die ik gebruik
Sony xm4 anc headphones
Samsung s10, ipad, asus laptop windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Herinstallatie van sony app
Terug naar fabrieksinstellingen koptelefoon
Alle settings in de app aan en uit
Software vd koptelefoon al geupdate? Dat gaat via de app....

• Eggthud
Yes, ook gedaan

• Masimo
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 23:52
Mogelijk eerst eens kijken wie de verbinding verbreekt: de Sony of de S10.
Gaat je S10 toevallig in een lock- of slaap- of energiebesparende toestand?

• Eggthud
Heb ik ook aan gedacht en dat doet hij zowel in de energiebesparende stand als de niet-power mode.

ook deed de voorganger (mdr-1000x) nooit moeilijk en heeft de koptelefoon dit ook bij de ipad en de laptop.

• Eggthud
Geen topics binnen 24 uur kicken.

[Voor 71% gewijzigd door FeaR op 08-02-2021 22:19]

• TheRookie
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Ik kan je helaas niet helpen, maar wil aangeven dat ik sinds ~ begin dit jaar hetzelfde ervaar met de XM3.
Headset begin vorig jaar gekocht, maanden zonder problemen gebruikt, en 'opeens' wil ie niet meer :(

Headset naar fabrieksinstellingen, opnieuw pairen, en een firmware update hebben nog geen verschil gemaakt.

(ik weet ook dat het -zeer waarschijnlijk- niet 'opeens' is, maar heb ondanks de uren die ik al in troubleshooten gestopt heb de oorzaak nog niet kunnen vinden)

• reaL_G
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:06
Ik had iets soortgelijks met spotify.
Na 1 a 2 minuten viel muziek altijd weg keer op keer. Op de tv op de versterker. Op de mobiel.

Wat blijkt dat door Spotify connect, die altijd laat zien wat er word afgespeeld op mijn mobiel op een ander apparaat.

Bleek bij mij de batterij optimalisatie te zijn op mijn mobiel. Die steeds de opdracht gaf te stoppen.
Dus niet bij je normale besparingen instelling.

Check op je mobiel je app bij je app info ( lijst met alle apps). (Waar je rechten kan wijzigen). Of je batterij optimalisatie uit staat.
Bij mij werkte dit.

[Voor 5% gewijzigd door reaL_G op 08-02-2021 14:03]

GiTS

• ricardo246
En als dat niet werkt:
turn off the "automatic turn off" option from the Sony app

• Eggthud
Allemaal geen effect helaas...

• ricardo246
Speel eens met de dsee extreme setting

• TheRookie
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

ricardo246 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:03:
En als dat niet werkt:
turn off the "automatic turn off" option from the Sony app
Dat zou toch alleen impact moeten hebben als de BT verbinding daadwerkelijk verbroken is?
Bij mij staat de XM3 iig nog wél als connected (zowel Windows als iOS) én ik hoor niet de melding in de headset dat ie uit gaat...

• ricardo246
ricardo246 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:22:
[...]

Speel eens met de dsee extreme setting
En?
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True