Toon posts:

Pc start niet door ook geen bios

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• afc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-03 09:06
Hoi,

Kheb een nieuw mobo: Gigabyte Z390 Gaming X , cpu: Intel i3-9350KF en geh: 2x4 GB Hyper X Fury
Bestaande psu: Cooler master M2 Silent Pro 620W
Bestaande vga: MSI RX-470
Ivm probleem opstarten heb ik:

Moederbord los gehaald en op de verpakking vh moederbord gelegd onderin de Cooler Master CM690 III
Alleen cpu,vga en geheugen op het moederbord
Opgestart met schroeven draaier bij de "power puntjes"
Hij start even op fan(s) draaien en lampjes mobo gaan ook aan en gaat even later weer uit en dit herhaald zich
Dacht eerst dat de cpu defect was maar blijkt goed te zijn
Kheb ook een andere vga zonder extra aansluiting voeding geprobeerd
Geheugen elk afzonderlijk geprobeerd en in andere slots
Clear cmos gedaan
Nog steeds zelfde probleem
Kan Mobo defect ?
Of ander mogelijk probleem?
Voeding? werkte gewoon nog met de andere componenten

Grt Bennie

[Voor 3% gewijzigd door afc op 07-02-2021 17:50]

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:07
afc schreef op zondag 7 februari 2021 @ 17:37:

Dacht eerst dat de cpu defect was maar blijkt goed te zijn
Hoe ben je tot die conclusie gekomen?

Moederbord heeft minimaal bios F7? Met oudere biosversies werkt die cpu niet.

• afc
Hoi Uszka
Kvroeg of er een defect? zou kunnen zijn op de mobo
Kweet dat die geschikt is voor de i3-9350KF

• Uszka
afc schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:09:

Kvroeg of er een defect? zou kunnen zijn op de mobo
Kweet dat die geschikt is voor de i3-9350KF
Nu in ABN graag.

• afc
Ik vroeg of er een defect? zou kunnen zijn op de mobo
Ik weet dat die geschikt is voor de i3-9350KF

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:18
hoe lang voordat je de auto reboots onderbreekt? heb je dit een aantal minuten laten gaan.
Dit is een fout die velen maken maar zeker bij de eerste boot heeft het systeem even nodig om zich volledig te initialiseren.
Een pc die voor de eerste keer aangezet word kan tot wel 8x opnieuw rebooten voordat er ook maar beeld is.

Daarnaast moet er een bios versie op je bord of doos staan dit MOET F7 zijn bij de F4/F5/F6 bios doet hij het niet.

En helemaal rechts onderin zitten 4 leds wat doen die ?

[Voor 20% gewijzigd door computerjunky op 07-02-2021 22:48]

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zoals @Uszka en @computerjunky aangeven, het zou mij niks verbazen dat het bord met BIOS versie F4 is geleverd, en dan heb je een kleine uitdaging als je naar versie F7 moet voordat je i3-9350KF CPU ondersteund wordt. Dit zou namelijk kunnen verklaren waarom je PC niet boot. Even vooropgesteld dat het ook een ander probleem kan zijn, dit is namelijk moeilijk te beoordelen op deze wijze.

Het komt zelden voor dat een (recent) aangeschaft moederbord direct is voorzien van een nieuwe BIOS versie. Sommige computerwinkels bieden een service om dat alsnog te doen, maar dat is tegen een kleine vergoeding. M.a.w. die flashen het BIOS met een ondersteunende CPU die matched met de betreffende reeds aanwezige BIOS versie, zodat daarna nieuwere CPU's ondersteund worden uit dezelfde reeks.

I browse with Vivaldi

• Uszka
afc schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:14:
Ik vroeg of er een defect? zou kunnen zijn op de mobo
Vraagteken halverwege de zin is wat vreemd, maar vooruit. Uiteraard kan het mobo defect zijn. DOA heet dat, echter ga ik daar nog niet van uit.
Ik weet dat die geschikt is voor de i3-9350KF
Dat weet ik ook, echter vanaf bios F7. Als er een ouder bios op het bord staat kan je proberen wat je wilt maar werkend krijg je het nooit.

• afc
computerjunky schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:42:
hoe lang voordat je de auto reboots onderbreekt? heb je dit een aantal minuten laten gaan.
Dit is een fout die velen maken maar zeker bij de eerste boot heeft het systeem even nodig om zich volledig te initialiseren.
Een pc die voor de eerste keer aangezet word kan tot wel 8x opnieuw rebooten voordat er ook maar beeld is.

Daarnaast moet er een bios versie op je bord of doos staan dit MOET F7 zijn bij de F4/F5/F6 bios doet hij het niet.

En helemaal rechts onderin zitten 4 leds wat doen die ?
Hoi computerjunky,

Bios versie zie ik niet op de doos of het moederbord
Wel REV:1.1 op de doos en moederbord
Ik zie op de site ook van gigabyte dat het F7 moet zijn voor m'n cpu
Waar zou het wel staan op het moederbord ?
Op de doos met de gegevens niet

Ik heb de pc 10 x op laten starten
Als eerste gaat er 1 led lampje knipperen kort erna een 2de afwisselend met de 1ste
Na ong 15 sec wordt het moederbord weer opnieuw gestart en hetzelfde

[Voor 7% gewijzigd door afc op 08-02-2021 01:12]

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:18
Lang en breed gezocht naar bios versie op fotos van het bird maar niet te vinden.

Ook geen foto's van de doos gevonden maar als het er niet op staat zit er niets anders op dan of terug sturen voor een update of een cpu voor de update regelen.
Het bord heeft wel dual bios maar geen bios flashback zonder cpu dus er moet een andere cpu in voor de uodate.

• afc
computerjunky schreef op maandag 8 februari 2021 @ 03:02:
Lang en breed gezocht naar bios versie op fotos van het bird maar niet te vinden.

Ook geen foto's van de doos gevonden maar als het er niet op staat zit er niets anders op dan of terug sturen voor een update of een cpu voor de update regelen.
Het bord heeft wel dual bios maar geen bios flashback zonder cpu dus er moet een andere cpu in voor de uodate.
Hoi computerjunky,

Moederbord mag retour gestuurd worden
Zal laten weten als ik meer weet

Grt Bennie

• afc
Hoi,

Het heeft enige tijd geduurd ivm omstandigheden.
Moederbord is retour geweest en hersteld.
Er zat een beschadiging op de socket.
Hoe,waardoor ontstaan? geen idee
Moederbord is inmiddels in gebruik.

Dankje voor de reactie's

Grt Bennie
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee