[Hikvision DS-KIS701] Komt niet online na stroomuitval

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.bertram
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22-05 13:43
Beste Heren/Dame

Ik heb een intercom laten installeren door een bedrijf, Probleem is na een stroomuitval komt de Hikvision DS-KIS701 set
niet meer online, Het bedrijf heeft nu al voor de derde keer een heel nieuw set geinstalleerd iedere keer is alles goed geinstalleerd maar weer een stroomuitval en alles staat op ofline en komt niet weer online terwijl dat wel zou moeten zegt het bedrijf, Dus nu is het weer zo ver, Ik heb het idee dat het bedrijf er niet meer veel zin in heeft voor het probleem op te lossen, Ik laat het er natuurlijk niet bij zitten, Mijn vraag is dan ook heeft iemand anders soms ook dit probleem en is er een oplossing.

Groet Piet.
...

Beste antwoord (via p.bertram op 06-04-2021 15:34)

• sven5010
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-06 19:36
Geen idee of het apparaat een statisch IP-adres heeft of DHCP gebruikt, maar in de release notes op https://www.hikvision.com...ts/2-wire-Kits/DS-KIS701/ wordt nog het volgende gemeld: "Fixed DHCP bug by changing the synchronization mechanism between indoor station and
outdoor station.".

Wellicht nog eens een interessante om te controleren met de installateur/leverancier welke softwareversie er nu draait?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
p.bertram schreef op zondag 7 februari 2021 @ 16:49:
Beste Heren/Dame

Ik heb een intercom laten installeren door een bedrijf, Probleem is na een stroomuitval komt de Hikvision DS-KIS701 set
niet meer online, Het bedrijf heeft nu al voor de derde keer een heel nieuw set geinstalleerd iedere keer is alles goed geinstalleerd maar weer een stroomuitval en alles staat op ofline en komt niet weer online terwijl dat wel zou moeten zegt het bedrijf, Dus nu is het weer zo ver, Ik heb het idee dat het bedrijf er niet meer veel zin in heeft voor het probleem op te lossen, Ik laat het er natuurlijk niet bij zitten, Mijn vraag is dan ook heeft iemand anders soms ook dit probleem en is er een oplossing.

Groet Piet.
...
Sla je de intellingen op, nadat je klaar bent met instellen?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.bertram
Beste Luxicon

Hoe moet ik dat doen?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:23

Tens

let me drink about it

wat bedoel je precies met: 'komt niet meer online'? Werkt verder wel, maar geen netwerkverbinding? Alle instellingen kwijt?

off topic: er komt hier regelmatig meer dan één dame

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• p.bertram
Hij komt na een stroomuitval niet meer online, Hij is in de router niet meer te zien in de lijst met aangesloten aparaten wel allles andere is te zien mijn tv en pc en telefoon en ipad komt iedere keer terug in de lijst en is ook weer online, en als ik meerdere malen de ds-kis701 intercom reset is hij opeens weer te zien in de lijst en komt ook weer online.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:23

Tens

let me drink about it

p.bertram schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 01:49:
Hij komt na een stroomuitval niet meer online,
Hij is in de router niet meer te zien in de lijst met aangesloten aparaten
wel allles andere is te zien mijn tv en pc en telefoon en ipad komt iedere keer terug in de lijst en is ook weer online,
en als ik meerdere malen de ds-kis701 intercom reset is hij opeens weer te zien in de lijst en komt ook weer online.
Geprobeerd je woordenbrij uit elkaar te halen:

Je zegt dat andere apparaten wel terug komen in de lijst; je hebt het dus over stroomuitval van de router?

Met 'reset' bedoel je gewoon een keer uit en aan?

Apparaten gaan tegenwoordig vaak niet meer in één keer aan, er moet software geladen worden dus kan werkelijk 'aan' zijn duurt eventjes.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.bertram
Beste Tens, Ja na stroomuitval komt hij niet meer online, dan moet ik meerdere keren resetten stoom uit en aan en dan is hij weer online, Vanzelf komt hij niet terug wat wel zou moeten, Het bedrijf zegt dat probleem niet door de Ds-kis701 set veroorzaakt wordt, Dus ik zoek iemand die exact hetzelfde probleem heeft en dat opgelost heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.bertram
Instellingen zijn dan ook weg, en ik moet in ipad en telefoon opnieuw inscannen of handmatig instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.bertram
Of hij online is zie ik maar alleen in de router bij verbonden apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

p.bertram schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 01:49:
...en als ik meerdere malen de ds-kis701 intercom reset is hij opeens weer te zien in de lijst en komt ook weer online.
Dan is het probleem toch opgelost? Ok, het gaat niet automatisch en je moet meerdere malen resetten, maar voor die ene keer per jaar dat de stroom uitvalt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• sven5010
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-06 19:36
Geen idee of het apparaat een statisch IP-adres heeft of DHCP gebruikt, maar in de release notes op https://www.hikvision.com...ts/2-wire-Kits/DS-KIS701/ wordt nog het volgende gemeld: "Fixed DHCP bug by changing the synchronization mechanism between indoor station and
outdoor station.".

Wellicht nog eens een interessante om te controleren met de installateur/leverancier welke softwareversie er nu draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.bertram
Beste Tweakers

Na een firmware update van de connect box van ziggo doet alles het opeens, Ook na een stroomuitval komt de intercom direct weer online, en op de ipad en telefoon doet alles het direct, Dus eigenlijk heeft het probleem zichzelf opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.bertram
Beste Sven5010
Ik ga de firmware version nakijken, Ik denk dat die er al instaat omdat in december 2020 Het derde set nieuw is opgehangen door het bedrijf en de firmware update uit 11-5-2018 is, De firmware update van de conect box is van 2 weken geleden vanaf toen deed alles het opeens zoals het moet, Ik denk dat deze wat je ondekt hebt er ook mee te maken heeft.
Pagina: 1