AMD proc kookt, Abit piept

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Borkdude
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 00:14
Mijn AMD Athlon 1,0 Ghz kookt vandaag een beetje. Toen ik er een monitorprogje naar liet kijken bleek de proc zo'n 65 graden te zijn en het systeem 38. Later in de BIOS toen ik em iets had laten afkoelen was de proc 60 en het systeem 50.

Op dit moment komen er niet meer dan 4 lange pieptonen uit de kast. Weet iemand wat deze piepjes betekenen? Hopelijk is mijn proc niet naar de kloten.

Verwijderd

wat zegt het abit boekje over de piepjes? waarschijnlijk: "no procesoor installed, or dead processor"

suc6

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-08 17:17

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Mijn Abit boekje (KT7) zegt nix over piepjes... :(
* Demo heeft ook een keer piepjes gehad en toen het hele boekje bestudeerd

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Borkdude
Jammergenoeg zegt mijn Abit boekie er helemaal niets over. Ze gaan er waarschijnlijk stilzwijgend van uit dat hun moederbord altijd wel werkt aan de mooie plaatjes te zien.

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Zou eerder zeggen dat je MOBO iets te warm wordt. Die athlon gaat van dat soort T`s niet janken hoor.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 15:46 schreef Borkdude het volgende:
Mijn AMD Athlon 1,0 Ghz kookt vandaag een beetje. Toen ik er een monitorprogje naar liet kijken bleek de proc zo'n 65 graden te zijn en het systeem 38. Later in de BIOS toen ik em iets had laten afkoelen was de proc 60 en het systeem 50.

Op dit moment komen er niet meer dan 4 lange pieptonen uit de kast. Weet iemand wat deze piepjes betekenen? Hopelijk is mijn proc niet naar de kloten.
damm das wel fucking warm mijn is nu 50 graden maar dan blaast er met dit weer wel een 40 cm huis fan doorheen

• Borkdude
Het systeem is nu dermate afgekoeld dat het niet meer aan de temperatuur kan liggen.
Wel blijf ik achter met: beep-beep-beep-beep uit mijn kast, met KT7A moederbordje. Geen idee wat ie daarmee bedoelt. Iemand?

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 16:59 schreef Borkdude het volgende:
Het systeem is nu dermate afgekoeld dat het niet meer aan de temperatuur kan liggen.
Wel blijf ik achter met: beep-beep-beep-beep uit mijn kast, met KT7A moederbordje. Geen idee wat ie daarmee bedoelt. Iemand?
mmm heb je in de bios geen warning temp ingesteld staan ofzo of een van de fan sensors enabled waar geen fan op hangt ?

• Barney
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 23:46

Barney

nee, ik kan niet darten

Volgens mij kunnen die Athlons tegen een temp tot 95 graden, dus de processor hoort 't nog te doen.

PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Volgens mij is je MOBO dood.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 17:08 schreef Barney het volgende:
Volgens mij kunnen die Athlons tegen een temp tot 95 graden, dus de processor hoort 't nog te doen.
nou zou je proc toch niet op 95 graden laten draaien want stabiel loopt ie zeker niet meer vindt 55 al veel te veel

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:59
een proc is intern veel warmer dan wat de temp diode meet hoor! reek er maar makkelijk 30C bij!

• Borkdude

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 17:16 schreef Borkdude het volgende:
Deja vu :?

Verwijderd

Zo thuis even nagekeken: Uit ASUS moederbord boekje
[b]Award[/b] BIOS Beep Codes

One short beep when displaying logo : No error during POST

Long Beeps in an endless loop: No DRAM installed of detected

One long beep followd by three short beeps: Videocard not found or videomemory bad

High frequency beeps when system is working: CPU overheated. System running on lower frequency.

Verwijderd

Ik had laatst ook 4 korte biepjes achter elkaar vanaf het moederbord, er stond nix de handleiding van het moederbord maar het bleek dus dat het lag aan de processor, die zat er niet goed in omdat ik hem die dag ervoor uit had gehaald om er een nieuwe koeler op te plaatsen
nadat ik de processor er weer uit ha gehaald en hem extra stevig had terug geduwd was het probleem over en piepte er nix meer

dus ik denk dat het aan de processor ligt
ik denk dat ie te heet is geworden, ook al wordt er gezegd dat ie 95 graden aan kan

• Borkdude
Mijn systeempje doet het weer. Ik heb ff een paar kabels bewogen en aan de koeler gewriemeld en hij deed opeens weer... :)
But for how long |:(

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 07:29
Bel eens met een importeur van ABIT ?

Verwijderd

Een athlon mag nog wel erg warm worden volgen ASUS.
Kijk hier maar eens *D

http://www.asuscom.de/support/techmain/FAQ/mobo_cpu/faq100_cooling.htm

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 17:10 schreef Dinictus het volgende:
Volgens mij is je MOBO dood.
Hoe kan ie dan 4 piepjes geven |:(

Lijkt me eerder iets met het geheugen ofzo!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Met 't geheugen geeft ie 4 lange piepjes dan eventjes wachten en dan weer 4 lange piepjes steeds achtermekaar, teminste, zoiets was 't bij mijn Asus p5a.
Pagina: 1