Dakkapel lekt, plaatser vindt het normaal

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-05 14:30
Wij hebben vorig jaar mei een dakkapel laten plaatsen door een bedrijf uit Enschede.
Deze is zo'n 4 meter breed en er staan ook zonnepanelen op het platte dak (was van tevoren bekend en gecommuniceerd dat deze erop zouden komen).
Nou hebben we sinds oud en nieuw lekkage; er vallen druppels van de stucplaten op de grond. Dit vindt plaats bij de aanhechting van het platte dak op het bestaande dak. Dit is volgens mij ook het gevoeligst bij een dakkapel?
Gisteren is de dakdekker komen kijken en deze heeft, voor zover ik begreep, een 'strook' tijdelijk over de aanhechting geplaatst. Over een week of 4 (afhankelijk van het weer) zou hij terug komen, omdat hij nu verder niets kon doen.
Vannacht kwam ik erachter dat het niet meer lekt op die ene plek, maar wel op 4 andere plekken, allemaal op dezelfde strook; bij de aanhechting van het platte dak op het normale dak. Flinke domper dus.
Nou heb ik contact gehad met de plaatser en ik denk dat het handig is om gewoon het gesprek te plaatsen:
Ik: Hi, de dakkapel lekt niet meer op de plek in het midden. Helaas hebben we nu wel op 3 andere plekken lekkage 😫
Plaatser dakkapel: Ik hoorde dat de lekkage is ontstaan, omdat de afvoer vol met blad lag, want je moet wel 1x in het half jaar even de ladder pakken om het even te inspecteren, omdat aan de overkant veel bomen staan en het blad waait overal heen. En dat het nu op 3 plaatsen lekt is eigenlijk geen verassing als ik kijk wat er aan sneeuw gevallen is, want het sneeuw komt boven de daktrim uit ( wat heel zeldzaam is in Nederland) en door de warmte van binnen, smelt het sneeuw achter de daktrim, het is niet echt lekkage, maar enkele druppels van gesmolten sneeuw. Ik denk dat de meeste mensen het dak nu opmoeten om het sneeuw bij de dakranden weg te halen. Bij woningen met spouwmuren is dat niet nodig omdat er een spouw van 5 cm tussen zit maar dakkapellen hebben geen spouw en dat is altijd het nadeel van een dakkapel
Plaatser dakkapel: Eens in de zoveel tijd moet je er even 5 a 10 min aandacht aan besteden. Ik weet dat het niet echt prettig is, maar tis gewoon nodig. De meeste mensen laten het door de glazenwassers doen.
Ik: Laten we morgen even bellen, want de dakdekker heeft me gisteren foto's laten zien van het dakleer dat los zit
Ik: Ik vind het in ieder geval niet oké dat we nu water binnen hebben, kan niet de bedoeling zijn toch?
Plaatser dakkapel: Ik leg het je net allemaal uit.
Ik: We bellen morgen wel even
Plaatser dakkapel: Je moet even het dak op om het sneeuw langs de daktrim weg te halen, want iedereen moet nu het dak op die een dakkapel heeft, want ik vond het ook al vreemd dat je ruim een jaar geen last heb gehad van lekkage en nu ineens wel, want als een dak niet goed is dan zou je direct lekkage hebben. En het feit was dat je afvoer vol met blad lag.
Ik: Dat blad is er nu niet, dus kan geen excuus zijn
Plaatser dakkapel: Dat komt nu ook niet door het blad, het komt omdat het sneeuw boven de daktrim uitkomt en onder de daktrim gaat het sneeuw smelten, waardoor de druppels achter de daktrim langs komen, en als je dat sneeuwvrij maakt dan heb je daar veen last meer van. Zoveel sneeuw is er in 15 jaar niet gevallen. Het dak is waterdicht. Geloof me
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gxz7fuNoSMDgreFjG_zd6Ya79jM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jHZdcX665L93cVtN27J3HNKp.png?f=fotoalbum_large
Plaatser dakkapel: Zie je die daktrim die grijze boven de afvoer?
Ik: Sorry Plaatser dakkapel mijn humeur raakt ernstig verpest op deze mooie dag. Ik bel je morgen, is beter voor iedereen
Plaatser dakkapel: Het sneeuw drukt door tot onder de rand van de daktrim en komt omhoog, waardoor het gaat smelten en erachterlangs kan lopen. En bij regen is dat niet mogelijk omdat de afvoer het water afvoerd ( indien die niet verstopt zit) anders krijg je hetzelfde probleem
Plaatser dakkapel: Snap je het een beetje wat ik probeer uit te leggen?
Plaatser dakkapel: Als je de foto bekijkt kun je zien hoe de lekkage is ontstaan, want wanneer het water niet afgevoerd wordt dan staat het water zo hoog dat het achter de daktrim loopt.
Plaatser dakkapel: Ik denk dat we veel meer telefoontjes gaan krijgen vandaag, omdat veel mensen daar niet van op de hoogte zijn
Ik was echt witheet en heb daarom ook niet meer gereageerd nadat ik aan heb gegeven het er morgen verder over te willen hebben.
Wat ik vreemd vind, is dat hij het over de daktrim aan de zijkant heeft terwijl het lekt bij de aanhechting met het dak.
Daarnaast is het blad bij de afvoer gisteren weg gehaald door de dakdekker, dus dat kan geen reden zijn voor de huidige lekkage toch? En is het idd de bedoeling dat je dit zelf schoonmaakt, of zijn er opties dat het überhaupt niet verstopt raakt?

Wat ik van jullie wil weten is eigenlijk of hij een punt heeft. In mijn ogen zou een dakkapel toch gewoon waterdicht moeten zijn? In mijn omgeving heb ik ook geïnformeerd en niemand met een dakkapel heeft dezelfde overlast als wij momenteel hebben.
Daarnaast vraag ik me af wat ik als consument (zonder rechtsbijstandverzekering) voor stappen kan nemen als ze het niet op willen gaan lossen. Wellicht erg vroeg om al aan te denken, maar als ik toch jullie aandacht heb... :P
Input wordt zeer gewaardeerd d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17:50
ten eerste. ik zie op deze foto 1 fout. het lood. voor zover het lood is. moet bovenop de deklijst liggen.
2 de deklijst is te kort. 3 er is nu sprake van stuifsneeuw. dat kan lekkages geven. ik weet niet hoe de dakdekker gisteren heeft willen hechten maar was het geen goed weer om te kunnen werken.
nat en koud. de plaaster is in dit gesprek geen partij. je moet die dakdekker hebben.
hij moet het oplossen. het feit dat de dakdekker terug wil komen dan weet hij dat het niet klaar is.
(ik zie in je tekst datde dakdekker een paar losliggende stroken heeft gevonden. )
( dat is geen goed begin. zeg maar hij moet nog veel dingen doen/herstellen)

de opstaande rand bij dergelijke daken is 20 centimeter onder de dakpannen.is dit bij jouw dak ook zo ?
(vraag aan de dakdekker om het zo te maken. ) en zeg tegen de dakdekker dat het dak lek is.
laat hem binnen de schade zien. dan weet hij waar hij moet zijn wat er mis is etc.

geef de dakdekker 1 a 2 kansen om de boel optelossen. en ga daarna pas aan andere dingen denken.

[ Voor 34% gewijzigd door miciel op 07-02-2021 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Thanks voor je reactie, daar kan ik wel wat mee. De dakdekker is in opdracht van de plaatser, de laatste is dus verantwoordelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
dan moet je gewoon vragen of de dakdekker terug kan komen omdat hij dat zelf aan heeft gegeven.
dan wel nog niet klaar was met zijn werkzaamheden. (mits we over vier weken beter weer hebben natuurlijk)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Overigens nog iets, waarom ligt er zoveel water op je dak terwijl de uitloop open is?

Verhaal van de plaatser klopt wel, heb ik hier ook. Ik heb destijds de dakkapel opnieuw laten bekleden, is daardoor 12mm breder geworden op de zijkanten. Alu daktrim is toen door de dakdekker vervangen door zink. Gevolg is dat de dakbedekking die eerst in de alu trim zat gekit nu open onder het zink ligt, waardoor je met stuifsneeuw lekkage krijgt. Als de dakbedekking tot over de rand had gezeten heb je daar geen last van.
Lijkt me dus gewoon te kort gelegd in combinatie met zink ipv alu daktrim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
_JGC_ schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:58:
Overigens nog iets, waarom ligt er zoveel water op je dak terwijl de uitloop open is?
Volgens mij is de foto gemaakt voordat de uitloop vrij gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
plofkip schreef op zondag 7 februari 2021 @ 16:03:
[...]

Volgens mij is de foto gemaakt voordat de uitloop vrij gemaakt is.
Volgens mij is de plas middenop toch echt een stuk dieper dan aan de rand.

Wat voor dakopbouw heb je? Met die weer komt er wel stuifsneeuw onder de pannen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Waarom bel je die dakdekker niet op. Leuk dat je geweest ben maar heb nu nog meer lekkage, dus kun je even komen kijken?
Ik snap niet zo goed waarom je boos bent op de plaatser terwijl die kennelijk al een dakdekker heeft gestuurd om je te helpen?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel

Verhaal van de plaatser klopt wel, heb ik hier ook. Ik heb destijds de dakkapel opnieuw laten bekleden, is daardoor 12mm breder geworden op de zijkanten. Alu daktrim is toen door de dakdekker vervangen door zink. Gevolg is dat de dakbedekking die eerst in de alu trim zat gekit nu open onder het zink ligt, waardoor je met stuifsneeuw lekkage krijgt. Als de dakbedekking tot over de rand had gezeten heb je daar geen last van.
Lijkt me dus gewoon te kort gelegd in combinatie met zink ipv alu daktrim.
de onderlaag wordt altijd gebrandt tot de buitenkant van de dakrandt (om lekkages te voorkomen)
de toplaag wordt inderderdaad alleen maar tegen de opstaande randt gebrand dat klopt
waarschijnlijk heeft hij bij jouw de regels met een korreltje zout genomen wat opzich wel kan.
(maar je ziet nu dus de gevolgen. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
evilution schreef op zondag 7 februari 2021 @ 16:12:
Waarom bel je die dakdekker niet op. Leuk dat je geweest ben maar heb nu nog meer lekkage, dus kun je even komen kijken?
Ik snap niet zo goed waarom je boos bent op de plaatser terwijl die kennelijk al een dakdekker heeft gestuurd om je te helpen?
Ik heb zijn nummer niet. Heb alleen contact met degene die mij een dakkapel heeft verkocht en heeft geplaatst.
Ik ben boos omdat de lekkage erger is geworden na zijn bezoek en er nu gezegd wordt dat het normaal is. Ik vind het te zot voor woorden om dit normaal te noemen. Straks kan ik ook het laminaat en de stucplaaten gaan vervangen door alle lekkages 🤬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:25
plofkip schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:37:
Daarnaast vraag ik me af wat ik als consument (zonder rechtsbijstandverzekering) voor stappen kan nemen als ze het niet op willen gaan lossen. Wellicht erg vroeg om al aan te denken, maar als ik toch jullie aandacht heb... :P
Gaat niet, zie de voorwaarden van elke rechtsbijstandverzekering. Je kan die niet met terugwerkende kracht gaan toepassen.
Semi off-topic: Is dat heel erg? Nieuwbouw hut hier waarbij er ook water op de uitbouw blijft staan en waarvan ik weet dat het is aangelegd door prutsers.

Verder lol @ de dakkapel meneer die durft te beweren dat dit volstrekt normaal is en heel NL met een dakkapel nu het dak op moet om lekkages te verhelpen. De TS is piswoest en terecht. Die paar centimeters waterdicht maken is geen raketwetenschap en er zijn duizenden dakkapellen die bewijzen dat het prima kan zonder lekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online

H-W

Normaal gezien zou de dakbedekking (zowel de eerste als de toplaag) moeten doorlopen tot aan de rand van het dak. Dat is zo bij toepassing van een daktrim en bij een zinken deklijst. Als de dakdekker de trim eruit heeft gesneden en daarbij een stuk dakbedekking heeft verwijderd is het niet raar dat het onder de deklijst doorlekt. En ja, het is belangrijk je afvoer goed bladvrij te houden. Zeker in een omgeving met veel bomen. Waar ik me wel over verbaas is het gebrek aan afschot richting de afvoer. Geen idee hoe dat normaal bij een dakkapel is geregeld maar als je een nieuw platdak maakt, wordt daar wel rekening mee gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Op basis van een foto valt er al veel over te zeggen zoals @plofkip aan de reacties kan zien.
En dat zijn echt niet allemaal professionals, dat zegt al genoeg denk ik.
Blijft veel water op staan (als het nieuw gemaakt is moet er afschot in gemaakt worden)
Al staat het water tot de rand dan mag het nog niet lekken. (dakbedekking doorplakken tot bovenop het boeideel)
Ligt er iets onder het frame van de zonnepanelen? Tegeldragers of zo?
Die deklijst zit vastgeschroefd, beetje loodgieter/dakdekker doet dat met klangen.
Dat ribbellood moet je gebruiken onder het kozijn als aansluiting op de pannen of bij dakramen.
Ik snap wel dat je boos bent en terecht, ben bang dat je er nog niet vanaf bent, die dakdekker gaat nu ook het dak niet op met sneeuw en vorst. :-(

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:14

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Dit is geknoei.

Onder de pannen is met de dakbaan opgezet. Dit moet altijd hoog opgezet worden en afgewerkt met een afwerkstrook. Doorgaans 2 rijen pannen eraf, zodat je het goed op kan zetten. Zeg maar 50cm.
Ook echt fatsoenlijk lood gebruiken en de afdekkap, het is geen trim, is niet ver genoeg doorgezet. Het lood moet vervolgens over de afdekkap worden geklopt niet eronder.

Vervolgens de afvoer is niet verdiept en zo te zien staat de pijp iets omhoog dan blijft er nog meer water staan.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:29
Even los van of het geknoei is of niet, houd er wel rekening mee dat er wel vaker huizen zijn die wat (lichte) lekkage hebben met sneeuw. Wat dat betreft is het weer verre van ideaal voor je: het kan het beeld vertroebelen waardoor de aannemer dus denkt weg te komen met een (in veel gevallen) geldig excuus.

Ik heb overigens geen technisch inzicht om je bij te helpen, maar volgens mij zijn er genoeg Tweakers die er al iets over gezegd hebben dus hopelijk heb je daar iets aan. Maar houd rekening met bovenstaande als je weer contact opneemt met hem, zodat je goed kan weerleggen dat dit een andere situatie is.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
@plofkip @leecher

Das heeft rechtsbijstand on demand.
Dus je hoeft geen verzekering te hebben.
Ze rekenen dan met vaste tarieven.

[ Voor 18% gewijzigd door FRANQ op 07-02-2021 21:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plofkip
FRANQ schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:06:
@plofkip @leecher

Das heeft rechtsbijstand on demand.
Dus je hoeft geen verzekering te hebben.
Ze rekenen dan met vaste tarieven.
Ik bedoelde zonder rechtsbijstand. Dus zelf een kort geding aanspannen of iets dergelijks.
Maar goed om te weten dat dit er is.

Verder; dank voor jullie reacties. Ik schrik er wel van als ik lees dat het niet bepaald goed gebouwd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19:02
het weer werkt ook niet mee dus die gasten gaan het dak niet zo gauw op als ze überhaupt komen

wat ik zou doen is als het beter weer is is een second opinion vragen andere dakdekker bellen om de boel te bekijken

en volgens mij heb je vaak ook garantie toch tegen lekkage ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
bie100 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 09:28:
het weer werkt ook niet mee dus die gasten gaan het dak niet zo gauw op als ze überhaupt komen

wat ik zou doen is als het beter weer is is een second opinion vragen andere dakdekker bellen om de boel te bekijken

en volgens mij heb je vaak ook garantie toch tegen lekkage ?
Zit zeker wat in en die dakdekker komt ook nog langs over een week of 4, maar ik weet niet of ik vertrouwen in hem heb.
Second opinion kan idd, die probeer ik hier dus ook al een beetje te krijgen en dat lukt aardig, alleen is de bron <leden van tweakers.net> niet heel betrouwbaar om in communicatie te gebruiken ;-)
Ik vind idd dat ik garantie heb, maar de plaatser heeft daar een andere mening over blijkbaar, dit hoort zo.... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19:02
plofkip schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:14:
[...]

Zit zeker wat in en die dakdekker komt ook nog langs over een week of 4, maar ik weet niet of ik vertrouwen in hem heb.
Second opinion kan idd, die probeer ik hier dus ook al een beetje te krijgen en dat lukt aardig, alleen is de bron <leden van tweakers.net> niet heel betrouwbaar om in communicatie te gebruiken ;-)
Ik vind idd dat ik garantie heb, maar de plaatser heeft daar een andere mening over blijkbaar, dit hoort zo.... :F
garantie tegen lekkage heb je sowieso alleen de dakkapellen man zegt dat het komt door het extreme weer en niet hoe het dak trim is gelegd

nou is het een zaak om het tegendeel te bewijzen

Second opinion door een ander bedrijf of dakdekker

en wat je ook kan doen geef het op aan je opstalverzekering die sturen dan een mannetje om te bekijken waar de lekkage vandaan komt en dan staat het ook op papier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
bie100 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:29:
[...]
en wat je ook kan doen geef het op aan je opstalverzekering die sturen dan een mannetje om te bekijken waar de lekkage vandaan komt en dan staat het ook op papier
Hmm dat is ook nog een goede tip inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:35
plofkip schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:30:
[...]

Hmm dat is ook nog een goede tip inderdaad!
Houdt de oorzaak dan wel even op de vlakte, niet direct aangeven dat dit door sneeuw komt, maar gewoon melden dat je vrijdag lekkage hebt ontdekt. Anders duw je de verzekeraar alvast een bepaalde richting op en kan het je wellicht meer eigen risico gaan kosten. Het kan namelijk ook prima een aantal dagen/weken duren voordat de lekkage aan de binnenkant zichtbaar is, maar laat dat een expert maar vaststellen.

Zelf heb ik dit een keer gehad met lekkage na een storm. Ik kwam daar pas een paar dagen later achter en belde netjes op "na de storm van afgelopen weekend, lekt het". En kreeg als eerste reactie direct "voor stormschade geldt een hoger eigen risico meneer". Eeeeeh, k*t, en bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Den_S85 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:48:
[...]

Houdt de oorzaak dan wel even op de vlakte, niet direct aangeven dat dit door sneeuw komt, maar gewoon melden dat je vrijdag lekkage hebt ontdekt. Anders duw je de verzekeraar alvast een bepaalde richting op en kan het je wellicht meer eigen risico gaan kosten. Het kan namelijk ook prima een aantal dagen/weken duren voordat de lekkage aan de binnenkant zichtbaar is, maar laat dat een expert maar vaststellen.

Zelf heb ik dit een keer gehad met lekkage na een storm. Ik kwam daar pas een paar dagen later achter en belde netjes op "na de storm van afgelopen weekend, lekt het". En kreeg als eerste reactie direct "voor stormschade geldt een hoger eigen risico meneer". Eeeeeh, k*t, en bedankt!
Maar, de lekkage is al met oud en nieuw ontstaan opgemerkt. Toen was het vrij rustig weer, dus het heeft ook niet met de sneeuw of wind te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:47
plofkip schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:56:
[...]

Maar, de lekkage is al met oud en nieuw ontstaan opgemerkt. Toen was het vrij rustig weer, dus het heeft ook niet met de sneeuw of wind te maken.
Dan nog kan het slim zij je initieel even op de vlakte te houden. Anders heb je kans dat de verzekeraar boos is dat je niet direct actie ondernomen hebt en daardoor extra gevolgschade hebt.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Dat is zo!

• xrage1977
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-04-2021
Hey ,

Wij hebben echter psies het zelfde met onze dakkapel vandaag .. ook bij een bedrijf uit Enschede.... Wat een tering bende zeg. Pffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT5952
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-04 16:04
Hier ook in kop van Noord Holland, zelfde probleem.
Anderhalf jaar geleden dakkapel laten plaatsen. Dit ging al niet bepaald soepel, die lui zeker 10x terug geweest ivm de afwerking binnen en buiten. Zelfs de directeur thuis gehad. En nu ook lekkage thv de overgang dak naar dakkapel.
En maar alvast aangeven dat als het door de stuifsneeuw komt het geen garantie is..!
Ja hoor ik betaal €10000,- en kan vervolgens na wat wind en sneeuw de boel meteen renoveren op eigen kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
soms kom je er gewoon niet uit de dakkapel plaaster betalen en een dakdekker langslaten komen om de problemen te fixen. ja je verliest geldt/het kost geldt. maar ik denk niet dat je het helemaal gaat winnen zeg maar. het wordt een pretige wedstijdt. natuurlijk moet de plaaster 1 a 2 kansen krijgen de beol te fixen,
maar als ze niet mee willen werken is het trekken aan een dood paard. zoek iemand op die het wel kan
en het wel wil oplossen scheelt je een hoop hoofdpijn zeg maar.

[ Voor 35% gewijzigd door miciel op 12-02-2021 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT5952
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-04 16:04
Daar heb je zeker een punt. Beter wat euro's er tegenaan en goed laten fixzen als het daar op uit draait en niet meer achterom kijken.
Helaas is het soms niet anders. Zometeen komt een dakdekker vanuit mijn dakkapellen boer langs, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
miciel schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:30:
soms kom je er gewoon niet uit de dakkapel plaaster betalen en een dakdekker langslaten komen om de problemen te fixen. ja je verliest geldt/het kost geldt. maar ik denk niet dat je het helemaal gaat winnen zeg maar. het wordt een pretige wedstijdt. natuurlijk moet de plaaster 1 a 2 kansen krijgen de beol te fixen,
maar als ze niet mee willen werken is het trekken aan een dood paard. zoek iemand op die het wel kan
en het wel wil oplossen scheelt je een hoop hoofdpijn zeg maar.
Sorry hoor, maar wat een slecht idee (en een zeer moeilijk leesbare post). Moet je dan maar bij de minste tegenslag het bijltje erbij neerleggen?
Ik ben iemand die vecht voor z'n rechten en dat gaat me tot op heden zeer goed af. Ik krijg tot nu toe altijd waar ik recht op heb gehad.
In dit geval zit er ook schot in de zaak. Goed gesprek gehad en wat problemen doorgespeeld die in de reacties hier genoemd werden. Hij komt samen met de dakdekker langs zodra de boel weer wat droger is om het probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
plofkip schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:25:
[...]

Sorry hoor, maar wat een slecht idee (en een zeer moeilijk leesbare post). Moet je dan maar bij de minste tegenslag het bijltje erbij neerleggen?
Ik ben iemand die vecht voor z'n rechten en dat gaat me tot op heden zeer goed af. Ik krijg tot nu toe altijd waar ik recht op heb gehad.
In dit geval zit er ook schot in de zaak. Goed gesprek gehad en wat problemen doorgespeeld die in de reacties hier genoemd werden. Hij komt samen met de dakdekker langs zodra de boel weer wat droger is om het probleem op te lossen.
het is vooral op de posten hierboven staan en niet persoonlijk naar jouw bedeolt.
jij zit nog in de garantie periode laat ze op ze minst eerst proberen te fixen en kijk daarna pas verder.
en mochten ze er naar 2 keer niet uitkomen ja dan kan je je erbij neerlegen de rekning betalen
en andere partij inschakelen. en ja je verliest geldt het klopt niet. maar soms is het de kortse weg.

[ Voor 19% gewijzigd door miciel op 12-02-2021 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:14

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ErikT5952 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:23:
Hier ook in kop van Noord Holland, zelfde probleem.
Anderhalf jaar geleden dakkapel laten plaatsen. Dit ging al niet bepaald soepel, die lui zeker 10x terug geweest ivm de afwerking binnen en buiten. Zelfs de directeur thuis gehad. En nu ook lekkage thv de overgang dak naar dakkapel.
En maar alvast aangeven dat als het door de stuifsneeuw komt het geen garantie is..!
Ja hoor ik betaal €10000,- en kan vervolgens na wat wind en sneeuw de boel meteen renoveren op eigen kosten...
Voor we dit topic verder kapen in het andere draadje wat loopt heb ik aangegeven wat de meest voorkomende oorzaak is van de lekkage bij de overgang van dakkapel > schuin dak.
tweakduke in "Dakkapel lekt (door sneeuw?)"
tweakduke in "Dakkapel lekt (door sneeuw?)"

Er staan ook nog andere tips bij dakramen, etc. Stuifsneeuw kan een oorzaak van lekkage zijn, maar in sommige gevallen had het echt voorkomen kunnen worden. Graag daar verder reageren :)

Tweakers Discord

Pagina: 1