Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blanken17
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-04 18:02
Mijn Vraag:
Hoe kan mijn beeld weer normaal krijgen?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
HP laptop
Windows 7
Extern beeldscherm op HDMI

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Bij het opstarten van mijn PC zie ik direct een paar vreemde grijzen balken van boven naar beneden over mijn scherm.
Zodra windows 7 is opgestart is het gehele scherm grijs met blokken en werkt niets meer (muis kan ik wel bewegen en geeft een zwart spoor).
De Laptop heb ik een aantal keer opnieuw opgestart en nu kan ik windows ook niet meer opstarten.
Windows in veilige modes gaat wel maar het scherm is zo onduidelijk dat ik hier niets mee kan.

Hierom heb ik een extern beeldscherm op de HDMI aangesloten. Op dit beeldscherm zie ik exact hetzelfde.

Omdat ik geen windows 7 installatie CD heb wilde ik windows XP opnieuw installeren. Hiervoor heb ik als eerste boot de CDrom ingesteld (Dit blauwe bootscherm is trouwen ook erg geblokt en bijna niet te lezen). bij opstarten start de CDrom wel maar er wordt geen windows XP opgestart om te installeren. Ik kom dan weer in het menu waar ik windows veilige modes kan selecteren.

Opstartscherm:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RO1l5Dt3R1I6AW-x-BZH94e4y78=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4tImj67LlfgkkeqfGkIUMTZH.jpg?f=user_large

Veilige modes selecteren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lSBperZ1ZZKH5wXEIOOPFjirRTs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rmjE31IXrYDPW06vrxG3jxhI.jpg?f=user_large

Windows 7 laden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wyVXUljgTmShSBakJJAN57nA35c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/B3vMvdPENfXSloaWPpHq2ZWV.jpg?f=user_large

Windows 7 opgestart:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bvVIRvImfd-0Jgu2h4wCECGS_hs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1nd8ecHf1LocRbCF6PHdRHte.jpg?f=user_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 00:21
@blanken17 Welk model HP Pavilion is dit?
Er is namelijk een hele reeks als daarvan de koeling verstopt raakt, het snel gedaan is met de chips (CPU/GPU/Moederbord).

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:37
Heeft die laptop inmiddels niet de 'antiek' status? Kan van alles zijn waarbij een hardware defect (GPU) meer voor de hand ligt dan een software probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@Uszka Tot de 3e gen intel is dit type behuizing gebruikt (introductie: Intel Core Duo)
Antiek misschien niet, maar duidelijk geen "jong ding" meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:08

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Dit ziet er uit als een gare GPU.
Pavilion met nVidia graphics?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blanken17
Het is een Pavillon dv7.
Hij ligt al 3 a 4 jaar met dit probleem op zolder. Dus toen hij dit kreeg was hij een jaar of 3a4 in gebruik.

Ik wilde eigenlijk nog wat zaken van de HD afhalen en hem opnieuw installeren en dan als backup pc gebruiken voor oude software welke niet meer draait op windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blanken17
Pavillon DV7-2180ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:20

Nemesizz

Untouchable

Videochip is gewoon gaar, gezien het beeld al corrupt is vóórdat de drivers worden geladen.

Is gewoon einde verhaal, een reflow kun je doen, maar dat werkt toch maar tijdelijk en is voor zo'n ding eigenlijk zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blanken17
is de HD er nog uit te halen en daar een usb aansluiting op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@blanken17 HDD & DDR2-latten eruit halen en daarna op de gemeentewerf aanbieden.
(Optioneel: CPU - maar dat is heel veel moeite voor max 5 euro)

Deze laptop is einde verhaal.

Aanvulling: Ja, er zijn zelfs complete lege behuizingen te koop (2,5 inch) waar je dit zo inschuift.
Andere optie: mocht je een Desktop tower hebben: sata kabel + stroomkabel eraan en succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blanken17
De HDD eruit gehaald en de 2stuks DDR2 latten. wat kan ik met de DDR2 latten doen?

ik heb een kabel aangeschaft voor de HDD naar usb. kan ik deze op een andere laptop inpluggen en de windows 7 vanaf deze HDD opstarten?
op deze andere laptop staat windows 10 als besturingssyteem op zijn eigen ingebouwde HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aansluiten ja, van booten nee. Aansluiten en data kopieren kan dus wel, die oude hdd wordt dan als het goed is gewoon gezien als een tweede harde schijf.
Kan zijn dat je nog wat vragen of issues met rechten krijgt, maar daar is omheen te komen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blanken17
Jammer dat Booten niet kan.
Pagina: 1