Mini vaatwasser aansluiten op keukenkraan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joannegl
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22-03-2021
Wij willen graag een minivaatwasser voor op het aanrecht aanschaffen. Nu zitten wij met het probleem dat wij van de woningstichting geen gat mogen maken in het keukenblad en dus de vaatwasser aan zullen moeten sluiten op de keukenkraan.

Weet iemand een tussenstuk dat is geschikt om op de kraan te draaien zodat wij wel de kraan nog kunnen gebruiken terwijl de vaatwasser zit aangesloten ? En dus niet het schroefdraad van de kraan kapotmaken door de vaatwasser er constant aan en af te moeten draaien...

We hebben zo'n soort kraan:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ETJHjLheyH-bwE_ee0SDtK_ng-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MImg58CV4pHG3B2U5dnFTqyX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door joannegl op 07-02-2021 14:13 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hoe wil je de kraan nog kunnen gebruiken met de vaatwasser aangesloten, zelfs met een T-splitsing ergens? Dan zal immers de kraan constant aan moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joannegl
Vandaar mijn vraag haha. Of er hier een mogelijkheid in is of dat wij dan echt daadwerkelijk 2 kranen zouden moeten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ik weet niet of je al een mini vaatwasser hebt gekocht maar je hebt ze ook met een waterreservoir. Je vult ze een keer met bv 5L water en daar kun je meerdere keren mee afwassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Even een creatieve gedachte: stel je meet even de hartmaat, schroeft de kraan van de muur en plaatst daar tijdelijk een goedkope douchekraan met omstel op.(bijv. Venlo Nimbus II) Als je de woning weer verlaat zet je de oude kraan er weer terug op. ?

https://www.bol.com/nl/p/...-chroom/9200000032779220/

[ Voor 25% gewijzigd door Breezers op 07-02-2021 14:35 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joannegl
@Nielson Die hebben we inderdaad gezien, maar deze zijn vrij klein en we willen toch net iets meer kwijt dan 2 borden en twee bekers... We hebben er inderdaad bewust geen een aangeschaft omdat we ons willen verdiepen in een iets grotere. Vandaar mijn vraag. Maar mocht er echt geen oplossing zijn dan kopen we er inderdaad een met waterreservoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joannegl
@Breezers Dat is inderdaad ook een idee ! Ik was allereerst op zoek naar een oplossing die we gewoon op onze eigen kraan kunnen bevestigen, maar dat is zeker een goede oplossing mocht deze er niet zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik weet totaal de echte naam niet van dat ding, maar mijn achterbuurman noemde dit altijd een 'kopsplitter'.
Edit, zo'n ding zegmaar
https://www.amazon.nl/Oml...-Verchroomd/dp/B089F8Q9T8
(ja, amazon, maar kon even makkelijk geen andere afbeelding vinden, gaat om dat specifiek ding :P)

Het uiteinde van de kraan kan je losschroeven, hierop kan je een T-splitter zetten waarmee je vervolgen het water bediend uit de kraan zelf.

Je grootste probleem, warm/koud water. Omdat de vaatwasser altijd water moet hebben, moet er altijd druk op staan, iets wat je niet wil bij een kraan als je ook warm water wil tappen. Zelfs het vervangen van de hele kraan met een wissel zit je met datzelfde probleem.

De kleine modellen zijn inderdaad met reservoir, Techmoan deed recent een review
YouTube: Bob - 'World's Smallest & Fastest Dishwasher' REVIEW

Maar een model op aanrecht verwacht ik weinig groter dan dat, wij hebben een mid-size en die is al behoorlijk groot (zegmaar half-hoogte van een normaal model, maar wel dezelfde diepte/breedte).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-04 18:34

Nvidiot

notepad!

Misschien heb je plek voor een (compacte) vaatwasser waar de wasmachine staat? Daar kun je wel makkelijk een splitter na de kraan doen, omdat die kraan toch altijd open staat voor de wasmachine. Zolang je de borden niet in de vaatwasser laat staan kun je de vaatwasser zelfs wel bovenop de wasmachine plaatsen - dat heb ik ook een aantal jaar gedaan met een compact model.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Al gedacht aan de waterdruk, en wat er kan gebeuren met aansluiten op reguliere kraan ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joannegl
Ik denk dat ik het verkeerd verwoord heb. Ik wil een schakel stuk zodat ik niet constant de kraan af hoef te koppelen. Uiteraard zullen we de kraan niet gebruiken op het moment dat de vaatwasser aan staat ivm de waterdruk die dan veranderd. Net als bij een douche zegmaar, zodat je of de douchekop of de kraan kunt gebruiken. Ik denk dat we er uit zijn ! We kopen zo'n douchekoppeling waardoor de slang aangesloten kan blijven en de kraan gewoon gebruikt kan worden wanneer de vaatwasser uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsK
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-02 17:16
joannegl schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:13:
Ik denk dat ik het verkeerd verwoord heb. Ik wil een schakel stuk zodat ik niet constant de kraan af hoef te koppelen. Uiteraard zullen we de kraan niet gebruiken op het moment dat de vaatwasser aan staat ivm de waterdruk die dan veranderd. Net als bij een douche zegmaar, zodat je of de douchekop of de kraan kunt gebruiken. Ik denk dat we er uit zijn ! We kopen zo'n douchekoppeling waardoor de slang aangesloten kan blijven en de kraan gewoon gebruikt kan worden wanneer de vaatwasser uit staat.

Is 't nog gelukt zo'n splitter ergens te vinden? Verkopen ze die voor keukenkranen gewoon bij de Hornbach bijvoorbeeld? Ik ga er vandaag is langsrijden.
Pagina: 1