Toon posts:

grind oprit waarmee grindmatten vullen?

Pagina: 1
Acties:
Ik ben een beetje aan het onderzoeken wat nou de juiste methode is voor het juist vullen van grindmatten.
Als ik wat leveranciers bel, dan hebben ze niet allemaal dezelfde methode, en als ik een andere methode voorstel, dan is de reactie: "ja dat kan ook"

:D

anyhoe

nidagravel matten
Een ronde soort grind, bijv alpengrind.

Kijk ik wat (Duitse) filmpjes, dan zie ik een zandbed, aangetrild, de matten, die vullen met grind 2-6mm tot aan de rand mat, daarbovenop groter grind 8-16mm

Nu zegt 1 grindhandel: gewoon 1 maat en erin rossen
een andere grindhandel: Vul op met ophoogzand en dan alleen een deklaag
En ik zit nu ondertussen te denken: 8-16mm 5cm dik

Zand is goedkoper dan grind, maar grind watert beter af.
Waar doe ik nou verstandig aan?

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• Vistajevski
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 07:49
Nidaplast heeft de plaatsingsvoorschriften op de website staan:

https://www.nidaplast.com...l-plaatsingsvoorschriften

Voor de afwatering van de oprit zijn ze ideaal. Ik heb ze gecombineerd met betonklinkers voor de rijstroken, zodat je niet elke keer de inhoud van je oprit de straat op rijdt.

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 09:36
Zand zou ik er zeker niet inmieteren want dat ga je terug zien tussen je grind.
Ik heb het er het voorjaar zelfs helemaal uitgetrokken om 1,5 kuub zand weer te verwijderen wat erin gewaaid was. (Nieuwbouw hier)
Ik heb alles opgevuld met 8-16mm en dat ging gewoon prima. Kleiner zou ik niet nemen want dat blijft nog sneller tussen je profiel zitten van je banden.
OK :)

Nou dan wordt het 8-16mm (afge)ronde kiezels.

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee