Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Excel van tabblad naar tabblad uitrekenen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• AuroreBD
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 20-04 14:10
...
Hallo

ik zit al even te zoeken om iets op te lossen maar ik geraak er niet uit. Het zit zo dat ik een document heb waarin al mijn leerlingen in staan die aan, afwezig of ziek zijn. Ik wil hier graag een overzichtje van hebben. Dus de naam van de leerling moet gekoppeld staan met het antwoord en dit moet opgeteld worden in mijn samenvatting.

Ik kan dit voor 1 dag doen, maar wil het graag voor enkele weken doen van klassenraad tot klassenraad. Wie kan me hierbij helpen.

Mijn 2de probleem is dat ik graag als ik in het ene tabblad van maandag bv de namen van de leerlingen verander dat het automatisch bijgewerkt word in de andere tabbladen van maandag. Niet in de vorige tabs van maandag. Hier horen dan meerdere cellen bij van A1:A20, B1:B20 en D1:D20.

Die cellen horen telkens samen vast met de leerlingen in horizontale lijn.

Ik heb een voorbeeld excel opgemaakt. Omdat ik geen details mag vrijgeven over de leerlingen. ;)

Ik jullie al bij voorbaat! Het zou me enorm helpen.

Groeten AuroreBD

Relevante software en hardware die ik gebruik
EXCEL

...

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 00:21
het zal aan mij liggen, maar ik snap niet zo goed wat je vraag is.

wat je kan doen is met de = functie werken?

• AuroreBD
Ik wil graag vanuit 1 tabblad info uit andere weekdagen halen en die laten optellen.

=AANTALLEN.ALS(' Maandag'!A:A;A11;' Maandag'!F:F;"ja")

dit had ik al maar dat telt alleen in dag maandag. ik wil dat die van maandag tot vrijdag telt.

=AANTALLEN.ALS(' Maandag:Vrijdag (7)'!A79:A120;A5;' Maandag:Vrijdag (7)'!F79:F120;"ja")

hier zegt hij "WAARDE". dus ik doe iets verkeerd maar wat?

Zegt dit u misschien meer?

• Masimo
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 00:44
=(AANTALLEN.ALS(' Maandag'!A:A;A11;' Maandag'!F:F;"ja"))+(AANTALLEN.ALS(' Dinsdag'!A:A;A11;' Dinsdag'!F:F;"ja"))+(...woensdag...)+(...donderdag...) enz enz

Let even op de extra haakjes om iedere berekening

• AuroreBD
Dat ga ik eens proberen Thanks dankje wel!! _/-\o_

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True