pc als basis voor home entertainment!

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 21:18
Hallo,

ik beschik over een redelijk grote monitor, nu vroeg ik me af of ik deze niet kon inzetten als TV. Als ik een TV tuner kaartje in mijn PC duw, hoe wordt het beeld dan. Ik heb er geen ervaring mee, dus ik weet niet of ik een klein venster krijg om TV kijken, of is dat full screen. Als het full screen is, wat moet ik dan van de kwaliteit verwachten. Komt het beeld een beetje in de buurt van wat er op een reguliere TV te zien is???

Grtz. Mark

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

Verwijderd

Ja komt in de buurt maar ik vind het zeker niet mooier. Wat voor monitor heb je dan en hoe groot istie :P

• borgdaville
ik heb een 15, 17 en 19! Groot zat, de 17 is al groter als mijn huidige TV :9

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:40

Ruudjah

2022

Dit kan in principe wel, alleen je moet niet vergeten dat de tv van origine gemaakt is om met de familie achter de buis te zitten. Voor grote afstand dus. De monitor wordt gemiddeld bekeken op zoŽn 1,20~m of minder. Als je dus op een bank 3-5 m naar de tv zit te staren, kun je het op een tv een stuk duidelijker zien. Op een monitor ziet het er net een stuk onduidelijker uit.

TweakBlog

• borgdaville
Op dinsdag 14 augustus 2001 15:51 schreef Ruud P. het volgende:
Dit kan in principe wel, alleen je moet niet vergeten dat de tv van origine gemaakt is om met de familie achter de buis te zitten. Voor grote afstand dus. De monitor wordt gemiddeld bekeken op zoŽn 1,20~m of minder. Als je dus op een bank 3-5 m naar de tv zit te staren, kun je het op een tv een stuk duidelijker zien. Op een monitor ziet het er net een stuk onduidelijker uit.
is dat gewoon in het algemeen zo, of is dat alleen bij TV beeld van een TV tuner kaart. Als ik een DVD-tje kijk vanaf mijn monitor heb ik nix te klagen over het beeld en dan ga ik ook veraf zitten.

• borgdaville
weet iemand een url waar ik een vergelijking kan vinden van TV kaarten die er te koop zijn. En natuurlijk waar ik tips kan vinden, welke tv tuner kaart het beste bij mij past.

• ap0stah
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 22:22
als je veel tv kijkt zou ik gewoon betere tv aanschaffen

kijkt stuk beter als op je monitor vind ik teminste

iRacing Profiel

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op dinsdag 14 augustus 2001 15:51 schreef Ruud P. het volgende:
Nou reken maar dat TV-beeld er op een computermonitor van een afstand minstens zo goed uitziet als datzelfde beeld op een echte TV hoor.

TV beeld kan bij mij in een window, op iedere grootte die je wenst en ook fullscreen. (Waarbij de muis zichtbaar blijft :'( )

Een ander fijn aspect van de monitor is de refreshrate. 50Hz beeld op tv, of 75+Hz op monitor.. ik weet 't wel. (M'n ouders hebben net een 100Hz TV gekocht.. en da's ook fijn hoor).

De kwaliteit tussen TV-kaartjes scheelt niet zo heel veel. Let liever op de kwaliteit van de kabel vanaf de muur naar je PC. Vooral als deze lang is. Neem in elk geval een stereo TV-kaart.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Monitor is beter voor je ogen, veel hogere refreshrate dan een TV.

• borgdaville
heeft niemand/is er geen mpeg/avi/etc filmpje dat ik kan downloaden en dat ik dan volledig scherm kan afspelen waarmee ik de kwaliteit kan zien die ik krijg met een tv tunerkaart. Dan kan ik toch gewoon testen, of ik het beeld bevredegend vind?

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07-2025
Ik dacht er zelf aan om mijn tv te vervangen door een 22', is de kwaliteit van tv op zo'n grote monitor nog steeds goed?

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:22

SmidsY

hallo!?.............

heb zelf een zielig 14" monitorretje, en een 71 cm breedbeeld JVC tv dus hou ik het wel daar bij :)

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 22:11 schreef borgdavile het volgende:
heeft niemand/is er geen mpeg/avi/etc filmpje dat ik kan downloaden en dat ik dan volledig scherm kan afspelen waarmee ik de kwaliteit kan zien die ik krijg met een tv tunerkaart. Dan kan ik toch gewoon testen, of ik het beeld bevredegend vind?
Ten eerste : www.google.com , zoek op 'mpg avi download' en ga het desnoods proberen maar ten tweede is dit totaal niet te vergelijken met de output van een tv-kaart op een monitor.

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:46
Niet lullen over die refreshrates
want dat is appels met peren vergelijken!
Die 100hz tvs dat is trouwens kunstmatige
verdubbeling want pal is 50hz.

• Wizzing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-02 10:53
Als je zelf een goedkoop klein tvtje hebt dan kan je beeldscherm zeker een verbetering zijn! MAAR, dan moet je wel een beetje een goed tuner boardje kopen (tv kaart). En denk er aan.. koop een met stereo sound.. dat was ik dus vergeten |:(

Ik had van de zomer mijn computer verhuist naar de woonkamer, omdat ik zo met mijn vrienden mooi nieuwe DivX films kon bekijken. Ik heb zelf een 14" monitortje en dat was van 2 meter afstand nog mooi te zien..dus jij zult zeker plezier beleven!

De meeste mensen zeuren dat de monitor nix is om tv te kijken omdat deze op een bureau geplaatst is. Verplaats je computer naar een mooie plaats voor een bank.. en dan is het best mooi :)

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

PAL heeft idd in het signaal zelf een lagere refresh rate dan dat je monitor aankan, dus in dat opzicht is je monitor altijd beter dan een TV (tenzij je een 9" 20Hz-monitor hebt natuurlijk).

Full-screen ziet het het dus minstens even goed uit als op je TV. Alleen het zappen kan vooral bij de goedkopere TV-kaarten er wat rottiger uitzien (langzaam enzo).

En voor wat betreft stereo: als je er alleen het journaal op wilt kijken is dat echt zwaar overbodig. Als je een filmliefhebber bent, moet je zeker een stereokaart kopen.

Kijk eens op de site van Hauppauge. Check ook altijd van tevoren of er voor jouw OS drivers beschikbaar zijn!!

Bloed, zweet & koffie

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Op dinsdag 14 augustus 2001 22:58 schreef WaarAnders het volgende:
Ik dacht er zelf aan om mijn tv te vervangen door een 22', is de kwaliteit van tv op zo'n grote monitor nog steeds goed?
Als de kwaliteit van zo'n tv kaartje hetzelde is als die van m'n tv-in dan is dat op een 22" fullscreen goed te doen vanaf 4 meter. Ik kijk regelmatig TV/DVD/DivX vanaf m'n bed op m'n PC. En ik heb niks te klagen over de kwaliteit.

Verwijderd

Ik vind tv toch nog altijd fijner kijken als pc en je hebt geen irritante ventilators draaien enzo als je tv wilt kijken.
Pagina: 1