Toon posts:

Headset voor Ubuntu

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-03 12:47
Ik kocht me recent een bluetooth headset , vooral om de gebruiken op mijn laptop, die Ubuntu 20.10 draait. Na een beetje zoeken werkt het ondertussen wel, maar niet zoals ik zou willen.
Het was geen dure headset, maar het geluid is voor mij goed genoeg. Dit is echter alleen zo als de headset enkel als output gebruikt wordt, dan gebruikt hij A2DP, wil ik ook de mic van de headset gebruik, wat uiteindelijk wel de bedoeling is, dan schakelt hij over naar HSP/HFP en dan is het geluid erbarmelijk slecht + is er een constante ruis.
Na een beetje opzoek werk lijkt het alsof hier eigenlijk niks aan te doen is.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een bluetooth headset op Ubuntu die wel goed werkt (kwalitatief geluid + micro) ? Misschien met een dongle?

Alle reacties

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-03 08:07
Ik weet niet zeker of dit echt gerelateerd is aan jouw probleem maar ik heb een Sony Bluetooth koptelefoon en heb uiteindelijk mijn bedrade koptelefoon maar weer gerepareerd.

Bij mij is het verbinden echt een drama een dan vooral als ik tussendoor wissel tussen telefoon en laptop.

Bluetooth en Linux zijn volgens mij niet echt vrienden.

Je zou een nieuwere kernel kunnen proberen. Bij mij bracht 5.8 wel iets van verbetering.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:27
Zelfde verhaal hier, misschien nog net met een Ubuntu versie eerder. Ligt er heel sterk aan welke codes je koptelefoon ondersteunt - vooral voor de combo van speakers and mic. M'n Sony WH-1000XM4 had daar in elk geval geen zin in. Gebruik 'm nu enkel met een losse mic.

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:27
ShitHappens schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:13:
Zelfde verhaal hier, misschien nog net met een Ubuntu versie eerder. Ligt er heel sterk aan welke codes je koptelefoon ondersteunt - vooral voor de combo van speakers and mic. M'n Sony WH-1000XM4 had daar in elk geval geen zin in. Gebruik 'm nu enkel met een losse mic.
Dank voor je ervaring in elk geval, had die op het oog maar ga nu toch maar even wat beter zoeken naar wat goed onder linux werkt.

• FuaZe
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:34
Dit is geen Ubuntu probleem. Maar simpelweg een limitatie van Bluetooth hoofdtelefoons (en bluetooth bandbreedte).

Op Mac en Windows hetzelfde probleem met Arctis Bluetooth en ook met zo'n dure Sony noise cancelling unit.
Op een MacBook Pro 2019 en een Laptop met een van de nieuwste WiFi6 kaarten (wifi+bluetooth is vaak hetzelfde kaartje).

Dus, de interne microfoon volledig disablen en de mic van je laptop gebruiken.

En anders een draadloze USB-headset nemen.

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-03 12:47
Hoe is het een bluetooth bandbreedte probleem? Als ik goed geïnformeerd ben supporteert bluetooth 4.2 zo'n 1MHz en bluetooth 5.0 zelfs 2MHz. HSP/HFP zou maar zo'n 16kHz bandbreedte gebruiken.
Ps,Wat bedoel je met een "draadloze USB-headset"? Headsets met een RF dongle?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee