Toon posts:

Mijn scherm blijft aan en uit gaan, hoe fix ik dit?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Yaboii_mike3
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-07-2021
Mijn vraag
Ik heb mijn scherm op 100hz refresh rate gezet en nu blijft mijn scherm de hele tijd aan en uit gaan als ik probeer het instellingenmenu te openen, dus ik kan het ook niet terugdraaien. Weet iemand hoe ik dit moet fixen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
(Exact type vergeten) lg 32 inch 144hz 2560x1080 scherm.
Gt 710 gpu
Aangesloten via hdmi.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik kan nu vrij weinig want ik kan de pc niet gebruiken, andere hdmi kabel al geprobeerd.
Geen idee hoe ik de refresh rate nu terug kan veranderen.

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:52
Denk dat je videokaart niet verder gaat dan 60Hz op die resulutie.

Heb je een ander systeem/laptop met videokaart/igpu waar je de monitor op aan kunt sluiten?

Welke cpu en moederbord heeft je systeem?

• Anoniem: 1441478
  • Registratie: Augustus 2020
  • Niet online
Het allereerste waar ik aan denk is: HDMI in een andere poort steken (je videokaart zou er 2 moeten hebben?)

Of je gaat booten in veilige modus, je grafische driver wordt dan niet geladen/gebruikt en je stelt het daar weer op bijv 60 in.

• Yaboii_mike3
@Uszka hij werkte prima met een oude asus laptop aangesloten, die had een gtx950m.

Ik heb een b450m mortar moederbord en een ryzen 5 2600 cpu

• Yaboii_mike3
@Anoniem: 1441478
Deze gpu heeft helaas maar 1 hdmi port, het is echt een ding van niks.

Mag ik vragen hoe ik moet booten op veilige modus? ik heb dat nooit hoeven doen.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:06
Geel hesje & veiligheidsschoenen aantrekken, bij het opstarten van de pc op f8 drukken, veilige modus selecteren.

• Niet online
Yaboii_mike3 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:45:
@Anoniem: 1441478
Deze gpu heeft helaas maar 1 hdmi port, het is echt een ding van niks.

Mag ik vragen hoe ik moet booten op veilige modus? ik heb dat nooit hoeven doen.
Windows 10 opstarten in veilige modus vanuit het aanmeldscherm
Start de pc opnieuw op. Wanneer het aanmeldingsscherm wordt getoond, houd je de Shift-toets ingedrukt en klik je op Voeding / Opnieuw opstarten. De pc zal nu nogmaals opnieuw starten, waarna er een lijst met opties wordt getoond. Optie 4 (of F4) laat je de pc in veilige modus opstarten, optie 5 of (F5) laat je de pc opstarten in veilige modus met netwerk. Maakt niet zoveel uit welke je kiest voor jouw probleem, en dan zelf Nvidia configuratiescherm open en de rest ken je wel.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 07-02-2021 13:16]

• Niet online
nachtnet schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:47:
Geel hesje & veiligheidsschoenen aantrekken, bij het opstarten van de pc op f8 drukken, veilige modus selecteren.
F8 schijnt eruit gesloopt te zijn bij w10?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:52
Yaboii_mike3 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:43:
@Uszka hij werkte prima met een oude asus laptop aangesloten, die had een gtx950m.
Dan kan je via de laptop de settings in het menu van de monitor toch wijzigen of bedoel je de settings in het nVidia controlpanel op je pc?

Welke monitor van deze heb je?

Als je goed gebruik wilt maken van die monitor dan heb je een ander videokaartje nodig. pricewatch: MSI GeForce GT 1030 2GH LP OC bijvoorbeeld.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-04 00:05
Anoniem: 1441478 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:50:
[...]

Schijnt eruit gesloopt te zijn bij w10?
Zit er nog steeds in, maar het kan qua timing lastig zijn om sub-1-sec op het juiste moment je knopje in te drukken. Het is wel prima te forceren: gewoon tijdens het opstarten van windows twee keer de stekker er uit trekken, dan gaat ie vanzelf wel naar herstelmodus en daar kan je dan opstartopties kiezen.

• Niet online
johnkeates schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:00:
[...]

Zit er nog steeds in, maar het kan qua timing lastig zijn om sub-1-sec op het juiste moment je knopje in te drukken. Het is wel prima te forceren: gewoon tijdens het opstarten van windows twee keer de stekker er uit trekken, dan gaat ie vanzelf wel naar herstelmodus en daar kan je dan opstartopties kiezen.
Net zelf even getest maar nee hoor, F8 werkt echt niet meer in W10 tijdens het booten. Probeer het zelf maar uit. :P
Vroeger kon je in Windows gewoon op F8 drukken tijdens het opstarten, maar in Windows 10 gaat dit anders.
https://www.gratissoftwar...modus-opstarten-safe-mode

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-04 00:05
Anoniem: 1441478 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:14:
[...]

Net zelf even getest maar nee hoor, F8 werkt echt niet meer in W10 tijdens het booten. Probeer het zelf maar uit. :P

[...]

https://www.gratissoftwar...modus-opstarten-safe-mode
Het is dan ook geen F8 meer, maar shift tijdens het herstarten ;)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee