Toon posts:

chromecast geeft eigenaardig beeld

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-03 08:32
Ik heb me een google chromecast met google TV aangekocht.
Alles werkt, alleen springt het beeld na een 5 à 10 minuten kijken voor een minuutje naar een soort van "groene filter".
Ik gebruik de externe voeding, dus dat is al OK.
Iemand die dit herkent en weet wat de oorzaak is?
Dit gedrag zie ik op verschillende HDMI ingangen, ook de "1" waar ik met andere toestellen probleemloos kan kijken, dus ik vermoed dat het aan het toestel zelf ligt.
Voordat ik er mee terug ga naar de winkel wil ik eerst eens luisteren of het misschien toch iets anders zou kunnen zijn.
Zoals je ziet wordt het TV menu wel correct weergegeven.

Alle reacties

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:23
Wachten tot Google het probleem oplost: https://support.google.com/chromecast/thread/77121303, of je geeft wat meer uit voor een Shield of zo.

[Voor 20% gewijzigd door hcQd op 07-02-2021 11:34]

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04:06
heb ik ook met me mi box s op een philips tv, heb de resolutie verandert in het kastje naar 1080p24 en tot nu toe goed. bleef bij mij om de zoveel tijd omschakelen van groen negatief beeld en dan weer normaal. werdt er gek van.

mischien un je in die chromecast ook zoiets instellen

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:32
Sony tv? Mijn ouders hebben exact het zelfde probleem icm chromecast Google TV.

Ik had ooit mijn pc aangesloten met hdmi op de tv van hun, toen had ik dit probleem ook, toen heb ik h t opgelost door een ander profiel in te stellen op de pc. Maar dit is natuurlijk niet mogelijk op de chromecast.

• cadsite
Damn!
Ik had dat probleem niet met mijn chromecast 3.
Ik dacht een upgrade in huis te halen, maar in de plaats krijg ik nu k*t beeld.
Toerq schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:37:
heb ik ook met me mi box s op een philips tv, heb de resolutie verandert in het kastje naar 1080p24 en tot nu toe goed. bleef bij mij om de zoveel tijd omschakelen van groen negatief beeld en dan weer normaal. werdt er gek van.

mischien un je in die chromecast ook zoiets instellen
Dat kan aangepast worden. Ik kan gaan voor 1080p60, 1080p50 & 1080p24.
Ik probeer ze even uit.
Bedankt alvast

edit: op24Hz lijkt het probleem zich niet voor te doen, maar dan krijg je wel schokkerig beeld.
Jammer...

[Voor 72% gewijzigd door cadsite op 07-02-2021 12:09]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Toerq schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:37:
heb ik ook met me mi box s op een philips tv, heb de resolutie verandert in het kastje naar 1080p24 en tot nu toe goed. bleef bij mij om de zoveel tijd omschakelen van groen negatief beeld en dan weer normaal. werd er gek van.

misschien kun je in die chromecast ook zoiets instellen
Als je Philips geen UHD model is dan zou je op je Mi Box het beeld in de RGB stand kunnen zetten, dat was voor menig ander Mi Box gebruiker met een Sony en Philips TV de oplossing bij dit soort problemen.

[Mediaplayer] Het Xiaomi Mi Box en TV Stick topic

Edit: om het helder te maken, de CC met Google TV heeft de RGB instelling niet beschikbaar.

[Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 07-02-2021 17:33]

Testing, one, two ...

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04:06
hardware-lover schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:18:
[...]

Als je Philips geen UHD model is dan zou je op je Mi Box het beeld in de RGB stand kunnen zetten, dat was voor menig ander Mi Box gebruiker met een Sony en Philips TV de oplossing bij dit soort problemen.

[Mediaplayer] Het Xiaomi Mi Box en TV Stick topic
daar stond die wel op volgens mij en nee heb een cinema dus geen uhd. zal dat topic eens doornemen. bedankt

• cadsite
Die 24Hz was ook de oplossing niet.

Ik heb alle 1080 & 1080i mogelijkheden geprobeerd en telkens miserie.

Ik heb het dan in 720p gezet en dan krijg ik enkel eens in de 20minuten een seconde zwart en dan weer verder.
Voorlopig zal dit het dus zijn.
De TV heb ik een firmware update gegeven, maar dat is slechts van een 2010versie naar een 2011versie, dus daar verwacht ik niets van.
Nu maar hopen dat google voor een oplossing zorgt. Uiteindelijk is dit soort hardware net gemaakt om oude(re) TV's weer wat peper in hun gat te geven.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee