Toon posts:

Philips LX3700S aansluiten op LG49NANO816

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tuur50
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22-03 20:21
Mijn vraag
Sinds een week zijn wij in het bezit van een LG49nano816. Deze hebben wij aangesloten met een humax 5050 decoder Dit gebeurt via een hdmi kabel.
Voor een mooier geluid hebben wij een Philips lx3700d setje aangesloten via de humax met de rood/witte tulp stekkers. Dit werkt goed.
Nu willen wij ook een film kijken via netflix maar helaas komt dit niet via de lx3700d uit de boxen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Tv LG49nano816
Decoder humax 5050
Home cinema set Philips lx3700d

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb al geprobeerd met een optische kabel van tv naar Lx3700d geen geluid (ook omzetten in de tv naar optisch)
geprobeerd met rood/witte tulp stekkers

Ik denk dat er iets via de lx3700d veranderd moet worden.
Wie kan hier meer info over geven.
b.v.d

Beste antwoord (via Tuur50 op 14-02-2021 14:33)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:39

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Als ik afbeeldingen van de Philips LX3700D bekijk is de optische aansluiting een uitgang, de digitale coax die er naast zit ook. Daar ga je nooit geluid mee de Philips in krijgen. Daarboven zit een digitale coax ingang, die kan je wel gebruiken voor surround geluid in te voeren. De Optische Toslink van de TV kan je omzetten met een (actieve) converter naar Digitale Coax.

Rood/Wit (RCA) ingangen heeft de Philips LX3700D wel maar dan ben je beperkt tot 2.0 stereo. Dat zou in principe direct moeten werken als je bijvoorbeeld de hoofdtelefoon uitgang van de LG op die ingang aansluit (wel de goede source kiezen op de Philips).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Als ik afbeeldingen van de Philips LX3700D bekijk is de optische aansluiting een uitgang, de digitale coax die er naast zit ook. Daar ga je nooit geluid mee de Philips in krijgen. Daarboven zit een digitale coax ingang, die kan je wel gebruiken voor surround geluid in te voeren. De Optische Toslink van de TV kan je omzetten met een (actieve) converter naar Digitale Coax.

Rood/Wit (RCA) ingangen heeft de Philips LX3700D wel maar dan ben je beperkt tot 2.0 stereo. Dat zou in principe direct moeten werken als je bijvoorbeeld de hoofdtelefoon uitgang van de LG op die ingang aansluit (wel de goede source kiezen op de Philips).

• Tuur50
Hoi Fear,

Alvast bedankt voor een snelle reactie. Met de rood-witte tulp stekkers krijg ik helaas niet meteen geluid uit de philips. De tv heeft namelijk geen hoofdtelefoon aansluiting.

Zal morgen nog eens goed en rustig naar kijken. Anders ga ik wel een zoeken naar een converter voor jouw eerste idee.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Tuur50 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:37:
Alvast bedankt voor een snelle reactie. Met de rood-witte tulp stekkers krijg ik helaas niet meteen geluid uit de philips. De tv heeft namelijk geen hoofdtelefoon aansluiting.
Waar haal je dan de rood/wit vandaan als de TV geen headphone out heeft? Volgens de LG spec sheet en Tweakers Pricewatch is die wel aanwezig, Coolblue geeft hem inderdaad niet aan.

Je kan eventueel ook van Optische Toslink met een (wederom actieve) converter naar rood/wit RCA (DAC) alleen zou ik dat afraden omdat je dan zeker je surround geluid kwijt bent en de andere omvormer dat technisch gezien niet heeft.

• Tuur50
Gisteren de converter ontvangen met de kabels die erbij horen.
Vandaag geinstalleerd en tevens de diverse programma's geprobeeerd
waaronder andere Youtube en netflix.

Alles werkt nu met het geluid via mijn Home Cinema Set.
Fear bedankt voor de info die mij tot de oplossing van het probleem gaf.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee