Vraag

• Lilsnipes
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-05-2021
Hoi,
Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop. Ik ga het gebruiken voor mijn ICT studie.
Mijn oog viel op de envy en de yoga alleen weet ik niet welke beter is.

Hier zijn de links:
1. HP
https://store.hp.com/Neth...AjNMEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

2 Lenovo
https://www.lenovo.com/nl.../Yoga-7i-15/p/88YGC701457

Wat is je budget?
Mijn budget is max 1300 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik ga het gebruiken voor school en moet daarvoor veel gaan reizen. Ik zit ook te twijfelen voor een 14 inch, maar ik ben gewend aan een 15 inch

De Lenovo ga ik dan zelf aanpassen met:
1. een i7 processor
2. 16 gb ram
3. 1 tb opslag

Het liefst wil ik een 14 inch, maar de envy heeft dat weer niet

Alle reacties

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-03 16:11
Waarom niet de 14 inch lenovo? pricewatch: Lenovo Yoga Slim 7 14ARE05 (82A20087MH)

Lekker licht, krachtige hardware, wat wil je nog meer :).

Sowieso bieden de amd cpu's een betere prestatie en batterijduur dan de intel cpu's momenteel.

Daarnaast is de hp 2kg en de lenovo 1.9kg. De bovenstaande is 1.4kg. Zeker van belang als je er veel mee sleept. En ook heeft die wat meer usb poorten wat handiger is dan altijd je usb c dock mee moeten slepen.

Edit: De hp heeft een 51whr batterij, de lenovo die je linkt heeft een 70whr. Je kan wel op de site van de fabrikant de 1tb ssd versie bestellen: https://www.lenovo.com/nl...m-7-14ARE05/p/88YGS701397

Vergeet je studentenkorting niet te gebruiken :)

[Voor 20% gewijzigd door Iekozz op 06-02-2021 22:44]

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• Lilsnipes
@Iekozz
Ik wil liever één die je kan inklappen
Is de nieuwe Lenovo 7i ook goed???

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-03 16:11
Lilsnipes schreef op zondag 7 februari 2021 @ 17:47:
@Iekozz
Ik wil liever één die je kan inklappen
Is de nieuwe Lenovo 7i ook goed???
Zo te zien prima ding hoor. Alleen gebaseerd op een intel platform ipv amd. Als je hem op de lenovo site koopt het je wel een glanzend scherm, zeker als je in een ruimte zit met veel ramen of buiten zit is dat wel iets om rekening mee te houden.

Als je een laptop wilt die je kan inklappen wordt die automatisch zwaarder. Wellicht handiger om bv met je telefoon / papier aantekeningen te maken?

Edit: De 7i heeft wel een fingerprint sensor die de 14 inch versie niet heeft. Maar voor de rest bijna exact hetzelfde.

[Voor 9% gewijzigd door Iekozz op 07-02-2021 18:12]

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• Lilsnipes
@Iekozz

Dankjewel

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee