Toon posts:

Game budget pc <550

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• vorkenstein
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-03 22:05
Hoi iedereen!

Ik wil graag een game pc bouwen. Ik heb nu een oude macbook uit 2013 en ik speel nog steeds hierop league of legends en soms roblox met vrienden maar ik merk dat mijn macbook steeds trager en langzamer wordt. Ik wil graag een nieuwe budget game pc bouwen met de optie om het later te upgraden.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen: LoL, Roblox, Genshin Impact, valorant, overwatch, tomb raider ( dus geen nieuwe spellen bijv. en ik let niet heel erg op de graphics)
Ik doe heel soms een beetje programmeren in python.
Voor de rest office taken (word, ppt, excel etc...)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximumprijs is 500-550 (liefst eronder) incl. behuizing (niet inbegrepen: monitor, keyboard en muis)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik krijg van een vriend een 640gb hdd schijf en ik heb nog 500gb western digital hdd van mijn macbook. Enig idee of mijn oude hdd van mijn macbook kan gebruiken bij mn pc build?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zou graag een AMD APU willen hebben omdat ik geen graphics card nu wil gaan gebruiken. Ik ben van plan om een graphics card in de toekomst te kopen. Graag zou ik de optie hebben om de pc te upgraden in de toekomst, nieuw cpu/apu bijv. en optie om graphics card erin te doen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Qua grootte het liefst niet een hele grote behuizing maar moet wel een gpu erin kunnen voor evt. upgrade. Geluidsniveau wil ik vooral dat de pc stil is, energieverbruik ook het liefst zo laag mogelijk. Qua monitor ga ik wss een scherm kopen van 1080p.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Graag een budget build die toekomstbestendig is :) .

Ik heb dit zelf in elkaar gezet. Ik weet niet of het moederbord het beste is. Ik heb eigenlijk nog geen idee over de PCIE card slots hoeveel ik daar van nodig heb maar ik heb sws wifi nodig en 1 slot voor graphics card. Qua stroom heb ik ook geen idee of 350 watt genoeg is.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3400G Boxed€ 200,18€ 200,18
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 71,95€ 71,95
1BehuizingenAerocool SI-5200 Window€ 36,99€ 36,99
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3600C18€ 86,42€ 86,42
1VoedingenSilverstone Essential Series ST40F-ES230€ 33,99€ 33,99
1Solid state drivesGigabyte SSD 256GB€ 34,90€ 34,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 464,43

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:30
Naast dat de 3400G niet meer leverbaar is, pak de pricewatch: AMD Ryzen 5 Pro 4650G Tray. Die is veel sneller voor een geringe meerprijs. Moet dan wel nog een koeler bij.

• vorkenstein
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-03 22:05
Djarune schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 19:11:
Naast dat de 3400G niet meer leverbaar is, pak de pricewatch: AMD Ryzen 5 Pro 4650G Tray. Die is veel sneller voor een geringe meerprijs. Moet dan wel nog een koeler bij.
Die zag ik inderdaad ook! Zit de koeler niet al standaard inbegrepen bij de 4650G?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:22
Tray is zonder koeler.
Voor de 4650G heb je een A520, B550 of X570 maar ik zou seriues een Intel 10100F/10400 met tweedehands videokaart overwegen. Presteert veel beter.

Voeding is niet goed. Vervangen voor pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 450W V2

[Voor 17% gewijzigd door Uszka op 06-02-2021 19:25]

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:30
Pak een A520 bord. Bijvoorbeeld de pricewatch: Asus Prime A520M-A. De 4650G geeft geen PCIe 4.0 door aan het moederbord en is een B550 dus nutteloos.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee