Toon posts:

bestanden zijn zoek

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• donky2029
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-03-2021
Mijn vraag
Voor opslag en het bewaren van bestanden (backups) gebruik ik een Pakard Bell extra externe harde schijf.

Nu hebben wij een nieuwe laptop bij gekocht en ik dacht ik zet een recover op de schijf. Dit bleek niet te lukken.
Via "deze pc" de bestanden op de P.B. opgevraagd en nu blijken de eerdere bestand te zijn overschreven of niet meer zichtbaar. Ook de naam op de Packard Bell is gewijzigd in Herstel: E en de mappen er in zijn allen leeg.

Is er iemand die mij kan helpen de eerdere bestanden terug te krijgen? Daar zat ook een groot bestand met foto's bij.
Ik durf ook geen andere opslag toe te voegen omdat ik bang ben de oude te beschadigen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Wij hebben Windows 10 en ik heb geprobeerd om met Recuva de oude situatie terug te krijgen, maar ook dat lukt mij niet.

...

Alle reacties

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:30
Door de recover aan te maken heb je de prairie overschreven. Misschien met recover tools zoals getdataback een consorten dat je nog iets kan terughalen

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-03 23:14
De oude situatie terug krijgen gaat denk ik niet meer lukken. Wat je kunt proberen is met bijv. PhotoRec de schijf te scannen om verloren bestanden terug te krijgen.

De bestandsnamen en mappen zoals je ze had zijn volgensmij verloren maar de individuele bestanden die nog niet daadwerkelijk zijn overschreven kunnen hersteld worden.

Deze terug gevonden bestanden (en andere bestanden) niet op de externe harde schijf zetten totdat je de volledige schijf geacanned hebt. Anders riskeer je de verloren bestanden die niet zichtbaar zijn maar wel daadwerkelijk op de schijf staan te overschrijven. Recovery software kan ze dan niet meer herstellen.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:10
Als je de schijf scant, met recuva of iets anders, moet je wel zorgen dat je de hele schijf neemt, en niet alleen de recover-partitie, die beslaat namelijk maar een klein deel van de hele schijf.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Recuva proberen was al gedaan ;) Jackxl in "bestanden zijn zoek" geeft een terecht punt.

Ook: als het een backup is, staat de data nog op de originele laptop? Dan daar zsm een backup van maken, lijkt me dan beter dan de oude backup terug halen met waarschijnlijk gaten in de data.

Als er geen originele machine meer is en de data je veel waard is: 1) alleen read only de USB schijf benaderen en er dus ook niets naar terug zetten als je wel wat vindt! 2) als je niets vindt, kan het de moeite waard zijn om de schijf te nemen naar een professional met ervaring op dit gebied. Kost wel geld..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Ik heb het idee dat het hier niet om backups gaat maar dat de HDD de enige plek was waar de bestanden stonden.

@donky2029, zijn het belangrijke bestanden?
Zoja, meteen ervan afblijven en een professioneel bedrijf inschakelen.
Zonee, jammer dan, zie dit als een goed leermoment om echte backups te maken.

Sowieso ga je niet alles terug krijgen, de slagingskans van het recoveren is niet groot omdat er al nieuwe data geschreven is.
Het kan inderdaad een klap geld kosten: Data repareren is ook een stuk moeilijker dan data stuk maken ;)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee