Vraag

• Kian154
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 27-05 22:10
Mijn vraag is of het is toegestaan om in België zonder aan te geven diensten te doen voor andere personen, denk hierbij aan iets scripten voor een andere persoon.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al geprobeerd wat te vinden maar kan niet direct iets vinden wat mijn vraag beantwoord buiten dat je sinds eind 2020 niet meer onbelast kan bijkussen tot € 6 340 op jaarbasis.

Heeft iemand een idee of meer informatie hierover?

Alvast bedankt

Beste antwoord (via Kian154 op 06-02-2021 18:54)

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

In je belastingaangifte? Het is de wetgeving die vernietigd is, niet de aangifteprocedure.

Als je wil weten hoeveel je overhoudt/moet vragen dan zou ik eerder met een belastingsimulator aan de slag gaan of polsen bij een boekhouder (al zal dat laatste niet gratis zijn, tenzij je iemand kent).

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Alle reacties

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 17:57

g0tanks

Moderator CSA
Wie in zijn vrije tijd tegen betaling bijklust, mocht tot eind 2020 onder bepaalde voorwaarden tot 6.340 euro per jaar bijverdienen zonder dat hij daarop belastingen of sociale bijdragen hoeft te betalen. Door een uitspraak van het Grondwettelijk Hof is dat niet meer mogelijk.

Het Grondwettelijk Hof heeft de regels op het bijklussen vernietigd. Daardoor is het sinds 1 januari 2021 niet meer mogelijk om volgens de oude regels onbelast bij te verdienen.
Bron: https://www.vlaanderen.be/onbelast-bijverdienen

Ik kan bovenstaande niet anders interpreteren dan dat je alle bijverdiensten moet aangeven bij de belastingdienst.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Kian154
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 27-05 22:10
g0tanks schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 18:15:
[...]

Bron: https://www.vlaanderen.be/onbelast-bijverdienen

Ik kan bovenstaande niet anders interpreteren dan dat je alle bijverdiensten moet aangeven bij de belastingdienst.
Heeft u een idee waar ik dit dan kan aangeven? Ze zeggen dat het is vernietigd maar ze verwijzen niet hoe je jouw bijverdienste kan aangeven.

MVG

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

In je belastingaangifte? Het is de wetgeving die vernietigd is, niet de aangifteprocedure.

Als je wil weten hoeveel je overhoudt/moet vragen dan zou ik eerder met een belastingsimulator aan de slag gaan of polsen bij een boekhouder (al zal dat laatste niet gratis zijn, tenzij je iemand kent).

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee